Mainmenu

studio of Bernard van Orley or follower of Bernard van Orley

De vernieling van het martelrad van de H. Catharina; de onthoofding van de H. Catharina, ca. 1530
Brussels, Koninklijke Musea voor Schone Kunsten [..]
Object information
Object category
painting
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.

wings (detached)

waarschijnlijk hebben de luiken oorspronkelijk deel uitgemaakt van een veelluik; zie kunstwerknummer 46772 voor twee andere luiken, en kunstwerknummer 46771 voor de zes bewaard gebleven luiken tezamen
Support/medium
panel, oil paint
Shape/dimensions
rectangle (portrait) 110 x 38,7 cm
de afmetingen van 'De vernieling van het martelrad'; het andere luik meet: 110 x 30,3 cm
Current attribution
studio of Bernard van Orley
Friedländer 1967-1976, dl. VIII, nr. 98: 'A workshop product'
or follower of Bernard van Orley
Farmer 1981 (zie bij literatuur): schrijft het werk toe aan een anonieme navolger van Bernard van Orley die hij de 'Master of the Raleigh Ascension and Pentecost' noemt
Date
Exact or approximate dating of the described art work; the search parameters adopted for this art work in this database, are found in brackets.
c. 1530 (1520 - 1540)
datering van Friedländer 1967-1976 (zie bij bron)
Provenance
Exhibitions and literature
Documentation
Entered on: 2002-01-31; Last modification: 2016-02-12

Comments

No comments

My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?