Mainmenu

Quinten Massijs (I) and studio of Quinten Massijs (I)

Maria als Mater Dolorosa, 1509-1513
Lissabon, Museu Nacional de Arte Antiga [..]
Object information
Object category
painting
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.

part of a polyptych (guide term)

voor andere onderdelen van het veelluik zie kunstwerknummers 54737, 54738, en De Bosque 1975 (zie bij literatuur), afb. 146, 148-151; voor een reconstructie van het altaarstuk zie De Bosque 1975, p. 150; volgens eigenhandige aantekening M.J. Friedländer op achterzijde foto in het foto-archief M.J. Friedländer: 'Im Mus.[eum] i.[n] L.[issabon] / außer den 4 Tafeln / 2 Kreuzig[un]g. / Kreuztrag[un]g. / sodaß nur eine / Tafel fehlt. / cf. Bodkin, dism.[embered] masterpieces [zie bij literatuur]'
Support/medium
panel, oil paint
Shape/dimensions
rectangle (portrait) 171,5 x 151 cm
Current attribution
Quinten Massijs (I)
and studio of Quinten Massijs (I)
volgens Silver 1984 (zie bij literatuur) is het ontwerp van Quinten Massijs (I), maar de uitvoering (grotendeels) door assistenten
Date
Exact or approximate dating of the described art work; the search parameters adopted for this art work in this database, are found in brackets.
1509-1513 (1509 - 1513)
zie voor de datering: Silver 1984 (zie bij literatuur), p. 206
Provenance
Exhibitions and literature
Documentation
Entered on: 2003-03-13; Last modification: 2015-02-09

Comments

No comments

My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?