Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Keywords is in a mountain landscape
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1445
1528
1611
1694
1777
1860
1942
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
160 results, 1 - 50 shown , page 1 of 4
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1600
On the way to Damascus Christ appears to Saul, who falls from his horse and is blinded by the light (Acts 9:3-6), ca. 1600
Christie's (Amsterdam) 2010-12-14 - 2010-12-16, nr. 256
De bekering van Paulus op weg naar Damascus (Handelingen 9:3-6)
Gerbrand van den Eeckhout
Boaz questions his servant concerning Ruth, 1661 gedateerd
Lochem/The Hague, art dealer S. Nijstad
Boaz hoort zijn dienaar uit over Ruth (Ruth 2:1-4)
Hans Baluschek
Self-portrait in mountainous landscape, 1897 gedateerd
Leo Spik (Berlin) 2013-09-19 - 2013-09-21, nr. 7
Zelfportret in rotsachtig landschap
Antonio de Bellis
Saint Anthony Abbot and the Centaur, 1642 gedateerd
Sotheby's (New York City) 2011-01-28, nr. 13
De H. Antonius Abt en de centaur
attributed to Gerard Hoet (I)
Acis and Galathea as lovers, 1691 gedateerd
Bertrand Cornette de Saint Cyr (Paris) 2014-06-25, nr. 17
Acis en Galathea als minnaars
attributed to Jacob van Staverden
Couple with a dog, ca. 1660-1694
London, art dealer Rafael Valls Limited
Paar met een hond
attributed to Jacob van Staverden
Hunters resting, 1660-1694
Rome, Galleria Nazionale d'Arte Antica - Palazzo Corsini, inv./cat.nr. 119
Rustende jagers
Ulrich Glantschnigg
A fdherman delivers live fish to a young woman, 1716 gedateerd
Private collection
Een visser levert een jonge vrouw levende vis
studio of Gerard van Honthorst
Portrait of Edward Wittelsbach Palatine, count of Simmern (1624-1663), as an antique warlord, 1649-1663
Sotheby's (Hannover) 2005-10-05 - 2005-10-15, nr. 49
Portret van Eduard van Wittelsbach, Paltsgraaf van Simmern (1624-1663), als een klassieke veldheer
Jacob Potma
Mercury, God of Commerce and Messenger of the Gods
Munich, Bayerische Staatsgemäldesammlungen
Mercurius, de god van de handel en bode der goden
Philips Wouwerman
A cavalry skirmish
Pommersfelden, Schloss Weissenstein der Grafen von Schönborn, inv./cat.nr. 637
Ruitergevecht
Jean Tassel
Fortune-telle, tussen 1645-1650
Montpellier, Musée Fabre, inv./cat.nr. 2114.9.1
Waarzegster
Abraham Bloemaert
The penitent Saint Mary Magdalene in the desert, 1619 gedateerd
Nantes (France), Musée des Beaux-Arts de Nantes, inv./cat.nr. 507
De boetvaardige H. Maria Magdalena in de wildernis
Jürgen Ovens
Tobias and Sarah leave her parents house, 1651 gedateerd
Nantes (France), Musée des Beaux-Arts de Nantes, inv./cat.nr. 537
Het vertrek van Tobias en Sara bij Raguel en zijn vrouw
Johann Heinrich Tischbein (II)
Landscape with cattle
Munich, Neue Pinakothek
Landschap met vee
Pieter Codde
The Judgement of Mida with Apollo and Pan (Ovidius, Metamorphosis II:146-193)
Leipzig, Museum der bildenden Künste Leipzig, inv./cat.nr. 999; 999 (cat. 1995), p. 33, afb. 111
Het oordeel van Midas; Apollo en Pan (Ovidius, Metamorphosen II:146-193)
Adriaen van der Werff
The penitent Mary Magdalene contemplating in the wilderniss, 1705 gedateerd
Munich, Alte Pinakothek
De boetvaardige Maria Magdalena in contemplatie
Adriaen van der Werff
The penitent Mary magdalene in the wilderness, 1707 gedateerd
Munich, Alte Pinakothek, inv./cat.nr. 285
De boetvaardige Maria Magdalena in de wildernis
pasticcio after Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The baptism of Christ (Matt. 3:15), ca. 1590-1600
Paris, Duitse Ambassade (Parijs)
De doop van Christus (Mattheus 3:15)
manner of/circle of Jan van Haensbergen
Portrait of a boy in classical fantasy costume, ca. 1680
Sotheby's (London (England)) 2011-07-06 - 2011-07-07, nr. 178
Portret van een jongen in een klassiek fantasiekostuum
circle of Adriaen Isenbrant
Maria met kind, eerste helft 16de eeuw
Paris, private collection Victor Decock
Maria met kind
Anthony van Dyck
St. Sebastian is tied to a tree, ca. 1619-1620
Louisville (Kentucky), The Speed Art Museum, inv./cat.nr. 67.42
De H. Sebastiaan wordt aan een boom geketend
Herman van Lin
Cavalry battle met pick axes, ca. 1665
Utrecht, Centraal Museum, inv./cat.nr. 20178
Ruitergevecht met pikhouwelen in een bergachtig landschap
Arnold Houbraken
Athena visiting Apollo and the Muses on Mount Parnassus, 1703 gedateerd
Dordrecht, Dordrechts Museum, inv./cat.nr. DM/982/576
Pallas Athene bezoekt Apollo en de muzen op de Parnassus
Jan Gabrielsz. Sonjé and Pieter van Mase
Christ carrying the cross and collapsing under it's weight, ca. 1689
Oudewater, Oud-Katholieke Pastorie (Oudewater)
Christus kruisdraging en zijn val onder het kruis
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio)
Don Quixote at the entrance of the Montesinos caves
Linz-Nordico, Stadtmuseum Linz-Nordico, inv./cat.nr. S V/301
Don Quichot bij de ingang van de Montesinos-grotten
attributed to Herman Saftleven
Spectators watching a triumphal entry
Edinburgh, Scottish National Gallery, inv./cat.nr. D 4894 verso
Toeschouwers kijkend naar een overwinningsoptocht
Gerbrand van den Eeckhout
Rebecca and Eliezer at the well (Genesis 24:17-18), 1661 gedateerd
London, National Gallery (London), inv./cat.nr. NG 6335
Rebekka en Eliëzer bij de bron (Genesis 24:17-18)
Jan Hendrik Nicolaij
Zuidafrikaanse Bosjesmannen of Khoi, een gnoe en een giraffe, in een rotstlandschap, 1808 gedateerd
Private collection
Zuidafrikaanse Bosjesmannen of Khoi, een gnoe en een giraffe, in een rotstlandschap
Frans Floris (I)
The killing of Abel: Cain slays him with a jaw bone (Genesis 4:8), ca. 1554-1555
Veilinghuis Bernaerts (Antwerp) 2014-12-01 - 2014-12-03, nr. 361
Kain vermoordt Abel met een kakebeen (Genesis 4:8)
Jan Hendrik Nicolaij
Twee oosterlingen (een Tibetaan en een Indiër?) met een tijger, een jak, een casuaris en en wilde geit, 1808 gedateerd
Private collection
Twee oosterlingen (een Tibetaan en een Indiër?) met een tijger, een jak, een casuaris en en wilde geit
Hans Bol
Abram [Abraham] and Lot devide the land among themselves and separate (Genesis 13:1-12), 1574 gedateerd
Vienna, Graphische Sammlung Albertina, inv./cat.nr. 7916; cat. Benesch 1928, p. 27, nr. 231, afb. op pl. 60, als: 'De verzoeking van Christus'
Abram [Abraham] en Lot verdelen het land onderling en gaan elk huns weegs (Genesis 13:1-12)
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) 16de eeuw
Eight studies of gargoils and landscape with the temptation of Christ (Luke 4:1-13), 16de eeuw
Madrid (Spain), Biblioteca Nacional de España, inv./cat.nr. 8663; cat. De Barcia 1906, p. 709
Acht studies van waterspuwers en landschap met de verzoeking van Christus (Lucas 4:1-13)
attributed to Jan van Scorel or studio of Jan van Scorel
David beheads Goliath with a sword (1 Samuel 17:51), tweede kwart 16de eeuw
Dresden, Staatliche Kunstsammlungen Dresden - Gemäldegalerie Alte Meister, inv./cat.nr. 844
David onthoofdt Goliat met een zwaard  (1 Samuël 17:51)
Paul Bril
De verzoeking van Christus in de woestijn, 1613 gedateerd
Enschede, Rijksmuseum Twenthe, inv./cat.nr. 50
De verzoeking van Christus in de woestijn
Meester van Alkmaar
Twee zijluiken van een memoriestuk met acht portretten van mannen en negen portretten van vrouwen, respectievelijk vergezeld van de heiligen Jacobus Major en Maria Magdalena, tweede helft 15de eeuw
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. A 1188
Twee zijluiken van een memoriestuk met acht portretten van mannen en negen portretten van vrouwen, respectievelijk vergezeld van de heiligen Jacobus Major en Maria Magdalena
Charles Bruno Donat Delin
Portrait of an officer, full-length, in a landscape, 1782 gedateerd
Christie's 1986-05-29, nr. 21
Portret van een officier, staande ten voeten uit in een landschap
Jan de Beer and studio of Jan de Beer
The meeting of David and Abigail, who kneels before him and brings him supplies for his men (1 Samuel 25:23), 1515-1525
Stockholm, Stockholms Universitets Konstsamling, inv./cat.nr. 299
The meeting of David and Abigail, who kneels before him and brings him supplies for his men (1 Samuel 25:23)
J.K. Berberich
Portrait of the Westhoff family, ca. 1900
The Hague, RKD - Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van familie Westhoff
Anoniem
Portrait of Isabella Cornelia gravin van Hogendorp (1816-1904), Margaretha Johanna van den Brandeler (1854-1936) and a unknoen woman
The Hague, RKD - Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portrt van Isabella Cornelia gravin van Hogendorp (1816-1904), Margaretha Johanna van den Brandeler (1854-1936) en een onbekende vrouw
Henri Auguste d'Ainecy Montpezat (comte de)
Portrait of Alexandrine Pieternella Françoise Tinne (1835-1869), 1849 gedateerd
The Hague, Haags Historisch Museum
Portret van Alexandrine Pieternella Françoise Tinne (1835-1869)
Giovanni Segantini
Moonlight effect. The return of the flock, 1883-1884
The Hague, De Mesdag Collectie, inv./cat.nr. 305
Maanlichteffect. De terugkeer van de kudde
Jacobus Buys
Illustration for 'Jester Till' from the Fables by F.C. Gellert
London, Thomas Heneage Art Books
Illustratie bij 'Tyl Uilenspiegel' uit de Fabelen en vertelsels van F.C. Gellert
Jacob Pynas
The rest on the flight to Egypt, ca. 1610-1615
Christie's (London (England)) 2006-04-28, nr. 57
De rust op de vlucht naar Egypte
circle of Jan van Coninxloo (II)
De H. Benedictus overlaadt Totila, koning der Oostgoten met verwijten, alvorens hem de zegen en de absolutie te verlenen te Monte Cassino, tweede kwart 16de eeuw
Finarte-Semenzato (Milaan) 2005-11-22, nr. 124A
De  H. Benedictus overlaadt Totila, koning der Oostgoten met verwijten, alvorens hem de zegen en de absolutie te verlenen te Monte Cassino
Jacob Pynas
Ruth tells Naomi that she shall stay; Orpah returns to her family (Ruth 1:11-16)
Elsa Kozlowski (Paris) 2011-06-22, nr. 14
Ruth vertelt Noömi dat zij bij haar zal blijven; Orpa keert terug naar haar familie (Ruth 1:11-17),
Pieter van Mase
Christ carrying the cross and collapsing under it's weight, 1689 gedateerd
Sotheby's (New York City) 2006-01-27, nr. 261
De kruisdraging met de val van Christus onder het kruis
Nicolaas Verkolje
Naomi sends away her daughters-in-law: Orpah returns home, Ruth stays (Ruth 1:6-22), 1744 gedateerd
Sotheby's (London (England)) 2003-12-11, nr. 159
Ruth besluit bij haar schoonmoeder Noömi te blijven, terwijl Orpa naar huis terugkeert (Ruth 1:6-22)
Joris Hoefnagel
Twee kameleons op een tak in een berglandschap, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.54
Twee kameleons op een tak in een berglandschap
attributed to Herman Doncker
Portrait of an unknown man, 1656 gedateerd
Sotheby's 1995-05-09, nr. 105
Portret van een onbekende man
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?