Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Keywords is nude
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

selected filters
Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1270
1395
1520
1645
1770
1895
2016
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
3111 results, 1 - 50 getoond , pagina 1 van 63
Hendrick Goltzius
Susanna harassed by the Elders (Daniel 13:1-63), 1607 gedateerd
Douai, Musée de la Chartreuse de Douai
Suzanna door de ouderlingen belaagd (Daniël 13:1-63)
Hendrick Goltzius
Apamene takes the crown off the king's head and slaps his face with her left hand (3 Ezra 3-4), 1614 gedateerd
Verviers, Musée des Beaux-Arts et de la Céramique (Verviers)
Apame neemt de kroon van de koning en slaat hem met haar linker hand (3 Ezra 3-4)
after Hendrick Goltzius
Susanna harassed by the Elders (Daniel 13:1-63)
Private collection
Suzanna door de ouderlingen belaagd (Daniël 13:1-63)
Hendrick Goltzius
The baptism of Christ, 1608 gedateerd
Saint Petersburg (Russia), Hermitage, inv./cat.nr. 701
De doop van Christus
Hendrick Goltzius
Crucified Christ with Mary, John the evangelist and Mary Magdalene
Karlsruhe, Staatliche Kunsthalle Karlsruhe, inv./cat.nr. 2854
Christus aan het kruis met Maria, Johannes de Evangelist en Maria Magdalena
Hendrick Goltzius
Christ as Man of Sorrows, 1607 gedateerd
Utrecht, Centraal Museum
Christus als Man van Smarten
Hendrick Goltzius
Christ as Man of Sorrows, 1616 gedateerd
Uelzen (Niedersachsen), Maria Kirche
Christus als Man van Smarten
manner of/after Damiano Mazza
The abduction of Ganymedes, ca. 1570-1590
Private collection
De roof van Ganymedes
Hendrick Goltzius
The blood of the dead Adonis turns into an anemone (Ovid, Met. X 735), 1609 gedateerd
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. SK A 1284
Het bloed van de dode Adonis verandert in een anemoon (Ovidius, Met.X 735)
Hendrick Goltzius
Jupiters' eagle tearing out Tityus' liver, 1613 gedateerd
Haarlem, Frans Halsmuseum, inv./cat.nr. OS I-94
De adelaar van Jupiter eet de lever van Tityus
Hendrick Goltzius
Mercury as personification of painting
Haarlem, Frans Halsmuseum, inv./cat.nr. OS I-95
Mercurius als personificatie van de schilderkunst
Hendrick Goltzius
Minerva as personification of wisdom, 1611 gedateerd
Haarlem, Frans Halsmuseum, inv./cat.nr. OS I-96
Minerva als personificatie van wijsheid
Hendrick Goltzius
Hercules and Cacus, portrait historié of Johan Colterman (1591-1649), 1613 gedateerd
Haarlem, Frans Halsmuseum, inv./cat.nr. OS 79-1566
Hercules en Cacus, portrait historié van Johan Colterman (1591-1649)
Hendrick Goltzius
Vertumnus and Pomona, 1613 gedateerd
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. SK-A-2217
Vertumnus en Pomona
Hendrick Goltzius
Vertumnus and Pomona, 1615 gedateerd
Cambridge (England), Fitzwilliam Museum
Vertumnus en Pomona
Hendrick Goltzius
Mercury bringing Argus' eyes to Juno, 1615 gedateerd
Rotterdam, Museum Boijmans Van Beuningen, inv./cat.nr. 1240
Mercurius geeft Juno de ogen van Argus
Hendrick Goltzius
Jupiter, disguised as a satyr, approaches the sleeping Antiope, 1612 gedateerd
Sotheby's (New York City) 2010-01-28, nr. 167
De als sater vermomde Jupiter bespiedt de slapende Antiope
manner of Hendrick Goltzius
Diana discovers the pregnancy of Callisto, 1599 gedateerd
Maastricht, Bonnefantenmuseum
Diana ontdekt de zwangerschap van Callisto
attributed to Hendrick Goltzius
Diana discovers the pregnancy of Callisto
Warszawa, Muzeum Narodowe w Warszawie
Diana ontdekt de zwangerschap van Callisto
is/was called Hendrick Goltzius
Allegory: Venus and Cupid adored by a bride and groom in the presence of their family, 17de eeuw
Private collection
Allegorische voorstelling: Venus en Amor aanbeden door een bruidspaar in het bijzijn van enige familieleden
Hendrick Goltzius
Allegory of the brevity of life, 1611 gedateerd
Basel (Switzerland), Kunstmuseum Basel, inv./cat.nr. 252
Allegorie van de vergankelijkheid
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The massacre of the innocents (Matt. 2:16-18), 1590 gedateerd
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. SK A 128
De kindermoord te Betlehem (Mattheus 2:16-18)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The fall of man (Genesis 3:4-6), 1592 gedateerd
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. SK A 129
De zondeval (Genesis 3:4-6)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The wedding of Peleus and Thetis, 1592-1593 te dateren
Haarlem, Frans Halsmuseum, inv./cat.nr. 51
De bruiloft van Peleus en Thetis
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Bathsheba at her toilet (2 Samuel 11:2), 1594 gedateerd
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. SK A 3892
Het toilet van Batseba (2 Samuel 11:2)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Apollo urged by Jupiter and the other gods to resume control from Phaeton over the chariot (Ovid, Met. 2:381-400), 1594 gedateerd
Madrid (Spain), Museo Nacional del Prado, inv./cat.nr. 2088
Jupiter spoort Apollo aan het commando over de zonnewagen na de dood van Phaeton weer op zich te nemen (Ovidius, Metamorfoses 2:381-400)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Anyone who is bitten by a snake is cured by looking at the brazen serpent raised by Moses (Numbers 21:6-9), 1597 gedateerd
Darmstadt (Germany), Hessisches Landesmuseum (Darmstadt), inv./cat.nr. 223
Al wie gebeten is door een slang en opziet naar de door Mozes opgerichte Koperen Slang wordt genezen (Numeri 21:6-9)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Christ on the cross, 1600 gedateerd
Private collection
Christus aan het kruis
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The purification of the Israelites at mount Sinai (Exodus 19:14), 1600 gedateerd
Sotheby's (New York City) 2010-01-28, nr. 179
De Israelieten bereiden zich voor op de wetgeving bij de berg Sinai (Exodus 19:14)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The Prodigal Son amidst the prostitutes (Luke 15:13-14), 1607 gedateerd
Private collection
De Verloren Zoon bij de courtisanes (Lucas 15:13)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Sine Cerere et Baccho friget Venus (Terentius, Eunuchus, 732), 1614 gedateerd
Dresden, Staatliche Kunstsammlungen Dresden - Gemäldegalerie Alte Meister, inv./cat.nr. 851
Sine Cerere et Baccho friget Venus (Terentius, Eunuchus, 732)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Mars and Venus as lovers, 1614 gedateerd
Dessau (Saksen-Anhalt), Anhaltische Gemäldegalerie - Schloss Georgium, inv./cat.nr. 2066
Mars en Venus als geliefden
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Paris and Oenone carving their names in the tree trunk, 1616 gedateerd
Sotheby's (London (England)) 2015-07-08 - 2015-07-09, nr. 40
Paris en Oenone schrijven hun naam op een boom
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Allegory of the brevity of life, 1617 gedateerd
Copenhagen, SMK - National Gallery of Denmark, inv./cat.nr. 341
Allegorie op de kortstondigheid des levens
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Venus trying to prevent Adonis from going hunting (Ovid, Met. 10:529-559), 1619 gedateerd
Baltimore (Maryland), Baltimore Museum of Art, inv./cat.nr. 1966.1
Venus tracht Adonis te weerhouden om op jacht te gaan (Ovidius, Metamorfoses 10:529-559)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The fall of man (Genesis 3:4-6), 1620 gedateerd
Haarlem, Frans Halsmuseum, inv./cat.nr. 55
De zondeval (Genesis 3:4-6)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The fall of man (Genesis 3:4-6), 1622 gedateerd
Hamburg, Hamburger Kunsthalle, inv./cat.nr. 67
De zondeval (Genesis 3:4-6)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The Hesperides filling the cornucopia, 1622 gedateerd
Montreal (Canada), Montreal Museum of Fine Arts
De Hesperiden vullen de hoorn des overvloeds
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The three Graces, 1622 gedateerd
Dorotheum (Vienna) 2016-10-18, nr. 33
De drie Gratiën
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Mars and Venus as lovers, 1628 gedateerd
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. SK-A-3016
Mars en Venus als minnaars
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The baptism of Christ (Matt. 3:13-17), 1623 gedateerd
Karlsruhe, Staatliche Kunsthalle Karlsruhe, inv./cat.nr. 220
De doop van Christus (Mattheus 3:13-17)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Allegory of temperance, 1623 gedateerd
Potsdam (Germany), Bildergalerie am Schloss Sanssouci, inv./cat.nr. GK I 2658
Allegorie op de matigheid
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Sine Cerere et Baccho friget Venus (Terence, Eunuch, 732), 1624 gedateerd
Lille (France), Palais des Beaux-Arts de Lille, inv./cat.nr. P 1680
Sine Cerere et Baccho friget Venus (Terentius, Eunuchus, 732)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Allegory of temperance, 1626 gedateerd
Christie's 1983-01-18, nr. 154
Allegorie op de matigheid
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The adoration of the golden calf (Exodus 32:1-25), 1631 gedateerd
Private collection
De aanbidding van het gouden kalf (Exodus 32:1-25)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The depravity of mankind before the flood (Gen. 6:5-8; Matt. 24:37-39), 1632 gedateerd
Stuttgart, Staatsgalerie Stuttgart, inv./cat.nr. L 901
De zondige mensheid voor de zondvloed; op de achtergrond (Genesis 6:5-8; Mattheus 24:37-39)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
Christ nailed to the cross (Matt. 27:35), ca. 1600
Warszawa, Muzeum Kolekcji im. Jana Pawla II
Christus wordt aan het kruis genageld (Mattheus 27:35)
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The Resurrection of Christ, 1632 gedateerd
Dorotheum (Vienna) 2015-06-24, nr. 12
De wederopstanding van Christus
Cornelis Cornelisz. van Haarlem
The resurrection of Christ, 1593 gedateerd
Christie's 1987-01-13, nr. 125
De wederopstanding van Christus
manner of/after Jacob van Loo
Danae receiving Jupiter in the guise of a shower of gold (Ovid, Metmorphoses 4:611)
Dorotheum (Vienna) 1994-10-18, nr. 84
Danaë ontvangt Jupiter in de gedaante van een regen van goud (Ovidius, Metamorfosen 4:611)
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?