Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Abbreviated literature is Belkin/Van den Brink/Martens 2005
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1490
1497
1504
1511
1518
1525
1531
Medium/technique
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
genre
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
Signature sort
0 related places within map
26 results, 1 - 26 shown , page 1 of 1
attributed to Meester van 1518 or attributed to Meester van Hoogstraeten
Portrait of a man, ca. 1520
Christie's (New York City) 2019-05-01, nr. 225
Portret van een man
after Meester van 1518
De geboorte (links), de aanbidding van de Wijzen (midden), de presentatie (rechts), ca. 1510-1530
Maastricht, Bonnefantenmuseum, inv./cat.nr. 1798
De geboorte (links), de aanbidding van de Wijzen (midden), de presentatie (rechts)
Pseudo-Blesius Anonieme Antwerpse Maniërist
The adoration of the Magi, ca. 1520
Munich, Alte Pinakothek, inv./cat.nr. 708
De aanbidding van de wijzen
Anonieme Antwerpse Maniërist
The adoration of the Magi, ca. 1515
Cologne, Wallraf-Richartz-Museum, inv./cat.nr. 429
De aanbidding van de Wijzen
Anonieme Antwerpse Maniërist or circle of Adriaen van Overbeke
The Holy Family with saints and angels, ca. 1520
Christie's (London (England)) 2007-07-05, nr. 28
De Heilige Familie met heiligen en engelen
Meester van de Triptiek van Salomo
The queen of Sheba before Solomon, testing him with questions (left); Solomon's idolatry (middle); Salomo confesses his sins (right); on the oudsidetwo angels with the family crests of Willem Simonsz. and Adriana van Duyveland, ca. 1521
The Hague, Koninklijk Kabinet van Schilderijen Mauritshuis, inv./cat.nr. 433
De koningin van Seba knielt voor koning Salomo (links), de afgoderij van koning Salomo (midden), koning Salomo belijdt zijn ontrouw aan God (rechts) (op de buitenzijde twee engelen met de familiewapens van Willem Simonsz. en Adriana van Duyveland)
Anonieme Antwerpse Maniërist
De H. Catharina (links), de H. Familie met musicerende engelen (midden), de H. Barbara (rechts), ca. 1515
Lissabon, Museu Nacional de Arte Antiga (Lissabon), inv./cat.nr. 1479 Pint
De H. Catharina (links), de H. Familie met musicerende engelen (midden), de H. Barbara (rechts)
Meester van de Kruisiging te Antwerpen studio of Adriaen van Overbeke
De Mis van de H. Gregorius (voorzijde luiken); de nederdaling van de H. Geest (achterzijde linkerluik); Christus in de Hof van Olijven (achterzijde rechterluik), jaren 1520
Maastricht, Bonnefantenmuseum, inv./cat.nr. 4934
De Mis van de H. Gregorius (voorzijde luiken); de nederdaling van de H. Geest (achterzijde linkerluik); Christus in de Hof van Olijven (achterzijde rechterluik)
Meester van Amiens
De dood van Maria, jaren 1520
Antwerp, Museum Mayer van den Bergh, inv./cat.nr. 119
De dood van Maria
Goswin van der Weyden
God (recto left), Christ as Man of Sorrows (middle), Mary and abbot Antonius Tsgrooten (recto right); A miter with a bundle of beams (verso left), Tree with heraldic shield and an abbot's staff (verso right), ca. 1507
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 5091
God (binnenzijde links), Christus als Man van Smarten met de Trap des Heils (midden), Maria en abt Antonius Tsgrooten (binnenzijde rechts); Mijter met stralenbundel (buitenzijde links), Boom met wapenschild en abtsstaf (buitenzijde rechts)
Jan de Beer
Saint Felicity (recto left); The birth of Christ and the adoration of the shepherds (middle); Saint Ursula (recto right); Saint Benedict (verso left); Saint Bartholomew (verso right), ca. 1520-1525
Cologne, Wallraf-Richartz-Museum, inv./cat.nr. Dep. 480
De H. Felicitas (binnenzijde links); De geboorte van Christus en de aanbidding van de herders (midden); De H. Ursula (binnenzijde rechts); De H. Benedictus (buitenzijde links); De H. Bartholomeus (buitenzijde rechts)
Meester van 1518 or studio of Meester van 1518
The Visitation; the flight into Egypt, ca. 1515
London, National Gallery (London), inv./cat.nr. NG1082 (de visitatie) en NG1084 (de vlucht naar Egypte)
De visitatie; de vlucht naar Egypte
studio of Meester van 1518
Mary Magdalene, ca. 1525
London, National Gallery (London), inv./cat.nr. NG719
Maria Magdalena
and studio of Adriaen van Overbeke
Christ bearing of the cross (left); the Crucifixion (center); the Resurrection of Christ (right), ca. 1510
Private collection
De kruisdraging (links); de kruisiging (midden); de verrijzenis (rechts)
circle of Meester van de Aanbidding te Antwerpen possibly Jan Fraet
Donor (Hendrik van Zurpele?) with sons and St. Henry of Uppsala (?) (left), the Adoration of the Magi (center), donatrix (Marie Cants?) with daughters and St. Begga (?), ca. 1520
Diest (Belgium), St. Sulpitius en Dionysius
Stichter (Hendrik van Zurpele?) met zonen en de H. Heinrich von Uppsala (?) (links), de aanbidding van de Wijzen (midden), stichtster (Marie Cants?) met dochters en de H. Begga (?)
Jan de Beer and studio of Jan de Beer possibly Aert de Beer
Lamentation, ca. 1525-1528
Private collection
De bewening
Meester van de Aanbidding Von Groote
Drieluik met de aanbidding van de koningen (middenpaneel); de boodschappers voor Koning David (linkerluik); het bezoek van de Koningin van Sheba aan Koning David (rechterluik), eerste kwart 16de eeuw
Private collection
Drieluik met de aanbidding van de koningen (middenpaneel); de boodschappers voor Koning David (linkerluik); het bezoek van de Koningin van Sheba aan Koning David (rechterluik)
Meester van Amiens
The Madonna with the Trinity, numerous biblical persons and donors, 1518
Amiens, Musée de Picardie
De Madonna omgeven door de drieëenheid, heiligen en donors
Meester van de Aanbidding te Antwerpen
The raising of Lazarus; Christ and the woman of Samaria (front); Ascension (back of Christ and the woman of Samaria); multiplication of loaves and fishes (front); Christ before Caiaphas, the Annunciation, the Visitation (back of multiplication of loaves and fishes); Christ and the Pharisees, almost completely destroyed (front), Pentecost: the Holy Ghost descends upon Mary and the apostles, the massacre ot the innocents, Christ's dispute with the doctors in the temple (back of Christ and the Pharisees); the Holy Kinship; the mass of St. Gregory, jaren 1510 of 1520
Cologne, Wallraf-Richartz-Museum, inv./cat.nr. Dep. 436, Dep. 437, WRM 441, WRM 438, WRM 440, WRM 439, WRM 442, WRM 443
De opwekking van Lazarus; Christus in gesprek met de Samaritaanse (voorzijde), de hemelvaart van Christus (achterzijde van Christus in gesprek met de Samaritaanse); de wonderbare broodvermenigvuldiging (voorzijde), Christus voor Caiphas, de annunciatie, de visitatie (achterzijde van de wonderbare broodvermenigvuldiging); Christus en de Farizeeërs? bijna volledig vernietigd (voorzijde), Pinksteren: de uitstoring van de Heilige Geest, de kindermoord te Bethlehem, de twaalfjarige Jezus in de tempel (achterzijde van Christus en de Farizeeërs); de H. Maagschap; de Mis van Gregorius met twee stichters
after Meester van 1518
Drieluik met de aanbidding van de Wijzen (middenpaneel); de geboorte (linkerluik); de presentatie (rechterluik), jaren 1510 of 1520
Antwerp, Museum Mayer van den Bergh, inv./cat.nr. 121
Drieluik met de aanbidding van de Wijzen (middenpaneel); de geboorte (linkerluik); de presentatie (rechterluik)
attributed to Meester van 1518 Anonieme Antwerpse Maniërist
Het Laatste Avondmaal met de stichter, jaren 1510 of 1520
Brussels, Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België, inv./cat.nr. 3242
Het Laatste Avondmaal met de stichter
studio of Meester van 1518
The annunciation to Joseph (left); Joseph returning to Mary (the Virgin) (right), 1518
Stuttgart, Staatsgalerie Stuttgart, inv./cat.nr. 2654, GVL 108
De droom van Jozef (links); Jozef keert terug naar Maria (rechts)
Meester van de Aanbidding te Antwerpen
Drieluik met de aanbidding van de Wijzen (middenpaneel); de H. Joris (binnenzijde linkerluik); de stichter en de H. Margaretha (binnenzijde rechterluik); de annunciatie (buitenzijde luiken), jaren 1510 of 1520
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 208, 209, 210
Drieluik met de aanbidding van de Wijzen (middenpaneel); de H. Joris (binnenzijde linkerluik); de stichter en de H. Margaretha (binnenzijde rechterluik); de annunciatie (buitenzijde luiken)
Meester van de Aanbidding Von Groote
The crucifixion, jaren 1520
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 325
De kruisiging
Meester van de Aanbidding Von Groote
The adoration of the Magi, jaren 1510 of 1520
Frankfurt am Main, Städel Museum, inv./cat.nr. 1403
De aanbidding van de Wijzen
Jan de Beer
The crucifixion
Cologne, Kolumba, inv./cat.nr. M 18
De kruisiging
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?