Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Abbreviated literature is Benesch 1954-1957
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1545
1588
1631
1674
1717
1760
1799
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
genre
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
187 results, 1 - 50 shown , page 1 of 4
Rembrandt
beggars with dog, eind jaren 1620
Christie's (New York City) 2007-01-25, nr. 5
Bedelaars met een hond
Rembrandt or Ferdinand Bol
Vertumnus and Pomona, ca. 1640
Christie's (New York City) 2007-01-25, nr. 4
Vertumnus en Pomona
Ferdinand Bol
Bearded old man, half length, tweede helft jaren 1630
Munich, Staatliche Graphische Sammlung München, inv./cat.nr. 1549
Bebaarde oude man, ten halven lijve
Ferdinand Bol
Head of a man with a cap, tweede helft jaren 1630
Munich, Staatliche Graphische Sammlung München, inv./cat.nr. 1717
Kop van een man met muts
attributed to Ferdinand Bol
Twee mannen aan een tafel
Munich, Staatliche Graphische Sammlung München, inv./cat.nr. 1636
Twee mannen aan een tafel
attributed to Ferdinand Bol
Three studies of a woman in a bed
Munich, Staatliche Graphische Sammlung München, inv./cat.nr. 1763 recto
Drie studies van een vrouw in bed
follower of Rembrandt
Fishermen, 18de eeuw
Munich, Staatliche Graphische Sammlung München, inv./cat.nr. 1763 verso
Vissers
attributed to Ferdinand Bol
The circumcision of Christ in the temple
Munich, Staatliche Graphische Sammlung München, inv./cat.nr. 1689
De besnijdenis van Christus in de tempel (Lucas 2:21)
Rembrandt
The return of the prodigal son, ca. 1658-1659
Vienna, Graphische Sammlung Albertina, inv./cat.nr. 8805
De terugkeer van de verloren zoon
school of Rembrandt
Village street with horseman, cows and a church, jaren 1640
Sotheby's (New York City) 2007-01-25, nr. 12
Dorpsstraat met ruiter, koeien en kerkgebouw
attributed to Govert Flinck
The liberation of Peter from prison
Sotheby's (London (England)) 2005-07-06, nr. 58
De bevrijding van Petrus uit de gevangenis
Rembrandt
Walking man with coat and fur hat, vroege jaren 1650
Sotheby's (London (England)) 2002-07-10, nr. nr. 176
Lopende man met mantel en bontmuts
studio of Rembrandt or Rembrandt and studio of Rembrandt
Christ at the column, ca. 1658
Darmstadt (Germany), Hessisches Landesmuseum (Darmstadt), inv./cat.nr. GK 251
Christus aan de geselpaal
after Rembrandt
Tobit reads Anna from the Bible, tweede helft 17de eeuw?
London, Victoria and Albert Museum
Tobit leest Anna voor uit de Bijbel
school of Rembrandt
Walking man, na ca. 1641
Weimar (Thüringen), Stiftung Weimarer Klassik und Kunstsammlungen, inv./cat.nr. KK 5491 verso
Lopende man
attributed to Jan Lievens
Moor with turban, ca. 1627-1629
Private collection
Moor met tulband
Govert Flinck
Saddled horse ('Horse of the Good Samaritan'), 1640-43
Amsterdam, Rijksprentenkabinet, inv./cat.nr. RP-T-1956-29(R)
Gezadeld paard ('Paard van de barmhartige Samaritaan')
Rembrandt
Joseph's blood-stained coat is shown to Jacob (Genesis 37:32-34), ca. 1655
Rotterdam, Museum Boijmans Van Beuningen, inv./cat.nr. R 38
De bebloede mantel van Jozef wordt getoond aan Jacob (Genesis 37:32-34)
school of Rembrandt
Saskia in bed, na ca. 1641
Weimar (Thüringen), Stiftung Weimarer Klassik und Kunstsammlungen, inv./cat.nr. KK 5491
Saskia in bed
Rembrandt
Rembrandt's workshop with a half-naked sitting woman
Oxford (England), Ashmolean Museum of Art and Archaeology
Atelier van Rembrandt met een halfnaakte zittende vrouw
attributed to Govert Flinck
Landscape with a seven arched bridge, c. 1638
Berlin, Gemäldegalerie (Staatliche Museen zu Berlin), inv./cat.nr. 1932
Landschap met een brug met zeven bogen
Rembrandt
Joseph pulled out of the pit by his brothers, ca. 1635
Private collection
Jozef wordt door zijn broers uit de put getrokken
Rembrandt
Farm under trees with wooden bridge, kort voor 1652
Cambridge (England), Fitzwilliam Museum, inv./cat.nr. 3106
Boerderij onder bomen met houten brug
Rembrandt
Sleeping Holy Family with the angels appearing in Joseph's dream, ca. 1645
Cambridge (England), Fitzwilliam Museum, inv./cat.nr. PD. 42-1961
Slapende Heilige Familie met de engelen die in Jozef's droom verschijnen (Mattheus 2:13)
Rembrandt
Wooded landscape with walking man, ca. 1656
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8727
Boomrijk landschap met lopende man
Rembrandt
Shrubbery along a canal, ca. 1645
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8728
Struikgewas aan een gracht
Rembrandt
The island Rapenburg in Amsterdam, ca. 1640
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8732
Het eiland Rapenburg in Amsterdam
Rembrandt
Susanna harassed by the Elders (Daniel 13:1-63), ca. 1653
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8708
Suzanna door de ouderlingen belaagd (Daniël 13:1-63)
Ferdinand Bol
Portrait of an unknown man, kort voor 1647
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8724
Portret van een onbekende man
school of Rembrandt or possibly Carel Fabritius
Mordecai's triumph (Esther 6:11), ca. 1640
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8705
De triomf van Mordechai (Ester 6:11)
attributed to Willem Drost
Landscape with a farm, ca. 1652
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8725
Landschap met boerderij
attributed to Govert Flinck
Saint Jerome penitent, ca. 1632-1633
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8719
Boetende Heilige Hieronymus
school of Rembrandt attributed to Carel Fabritius
Tobias cuts up the fish and removes the heart, liver and gall, ca. 1641
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8712
Tobias snijdt de ingewanden uit de vis
school of Rembrandt
Sitting naked boy
Paris, Bibliothèque nationale de France (BnF), inv./cat.nr. 251
Zittende naakte jongen
Rembrandt
Standing woman with child, ca. 1635
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8715
Staande vrouw met kind
Rembrandt
Sitting old woman with book and glasses, ca. 1643
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8723
Zittende oude vrouw met boek en bril
Rembrandt
Two women with a child at a hearth, ca. 1636
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8716
Twee vrouwen met een kind bij de haard
Rembrandt
Two shepherdesses and a shepherd with cattle playing flute, ca. 1639
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8718
Twee herderinnen en een fluitspelende herder met vee
Rembrandt
Farm near a dead tree, ca. 1653
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8733
Boerderij bij dode boom
Rembrandt
The Amstel, seen towards the inn Bergenvaarderskamer, ca. 1640
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8730
De Amstel, gezien naar de herberg Bergenvaarderskamer
Rembrandt
Lying lion, ca. 1660
Amsterdam, Rijksprentenkabinet, inv./cat.nr. A 4524
Liggende leeuw
Rembrandt
Old woman reading a book, ca. 1637
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8722
Oude vrouw een boek lezend
Rembrandt
River landscape with bridge and figures, ca. 1640
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8726
Rivierlandschap met brug en figuren
Rembrandt
River landscape with bridge and figures, ca. 1640
Wroclaw, Ossolineum, inv./cat.nr. 8726
Rivierlandschap met brug en figuren
attributed to Willem Drost
Achilles arming himself for the battle?
Sotheby's (New York City) 2020-01-29, nr. 86
Achilles wapent zich voor de strijd?
Rembrandt or after Rembrandt
The supper at Emmaus, ca. 1640
Cambridge (England), Fitzwilliam Museum, inv./cat.nr. 2139
De maaltijd te Emmaüs (Lucas 24:30-31)
Rembrandt
The Herengracht in Amsterdam, ca. 1645
Aachen, Suermondt-Ludwig-Museum
De Herengracht te Amsterdam
Rembrandt
Bearded man, ca. 1645
Christie's (New York City) 2006-01-24, nr. 76
Bebaarde man
Rembrandt
A seated man leaning forward and looking to the right, vroege jaren 1650
London, art dealer Day & Faber
Zittende, zich voorover buigende en naar rechts kijkende man
Ferdinand Bol
Saint Jerome penitent in the desert, ca. 1645
Christie's (London (England)) 2006-07-04, nr. 56
Heilige Hiëronymus boetend in de woestijn
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?