Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Abbreviated literature is De Borchgrave d'Altena 1958
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1465
1538
1611
1684
1757
1830
1899
Created in
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
genre
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
167 results, 1 - 50 shown , page 1 of 4
Anoniem Antwerpen ca. 1515 or Jan de Molder
Passion Altarpiece, ca. 1515
Stockholm, Nationalmuseum Stockholm, inv./cat.nr. inv. no. 10126
Passieretabel
Meester van 1518 and/or Anoniem Antwerpen ca. 1520
The Virgin and Child in Mandorla (exterior left upper wing); Saint John the Baptist (exterior right upper wing); The Gathering of Manna, Feeding the Hungry (exterior left wing); Feeding the Hungry, The Meeting of Abraham and Melchizedek (exterior right wing), ca. 1520
Västeras, Kathedraal (Västeras)
Maria met kind in een mandorla (buitenzijde linker bovenluik); Johannes de Doper (buitenzijde rechter bovenluik); Het verzamelen van de manna, het spijzen van de hongerigen (buitenzijde linkerluik); Het spijzen van de hongerigen, de ontmoeting tussen Abraham en Melchizedek (buitenzijde rechterluik)
Meester van 1518 and/or Anoniem Antwerpen ca. 1520
Christus en de Samaritaanse vrouw, de maaltijd bij Simon de Farizeeër (linker bovenluik); De ongelovige Thomas, de kroning van Maria (rechter bovenluik); Christus neemt afscheid van Maria, de intrede in Jeruzalem, de zuivering van de tempel, het verraad van Judas, Christus en de overspelige vrouw, Christus wast de voeten van Petrus, het Laatste Avondmaal (linkerluik); Het Laatste Avondmaal, de opstanding, de tenhemelopneming, de uitstorting van de Heilige Geest, de Genadestoel, de sacramentsverering, het Laatste Oordeel (rechterluik), ca. 1520
Västeras, Kathedraal (Västeras)
Christus en de Samaritaanse vrouw, de maaltijd bij Simon de Farizeeër (linker bovenluik); De ongelovige Thomas, de kroning van Maria (rechter bovenluik); Christus neemt afscheid van Maria, de intrede in Jeruzalem, de zuivering van de tempel, het verraad van Judas, Christus en de overspelige vrouw, Christus wast de voeten van Petrus, het Laatste Avondmaal (linkerluik); Het Laatste Avondmaal, de opstanding, de tenhemelopneming, de uitstorting van de Heilige Geest, de Genadestoel, de sacramentsverering, het Laatste Oordeel (rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1520
The Crowning of Thorns (interior left upper wing); The Mass of Gregory (upper centre); The Lamentation (interior right upper wing); The Arrest, The Flagellation, Christ before Caiaphas, The Crowning of Thorns (interior left wing); Christ before Pilate, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, Christ in Limbo, The Resurrection (centre); The Holy Women at the Grave, Noli Me Tangere, The Meal at Emmaus, Christ Appearing to the repentant Peter (interior right wing), ca. 1520
Västeras, Kathedraal (Västeras)
De doornenkroning (binnenzijde linker bovenluik); De Gregoriusmis (middendeel boven); De bewening (binnenzijde rechter bovenluik); De gevangenneming, de geseling, Christus voor Kajafas, de doornenkroning (binnenzijde linkerluik); Christus voor Pilatus, de kruisdraging, de kruisiging, Christus in limbo, de opstanding (middendeel); De H. vrouwen aan het graf, noli me tangere, de maaltijd te Emmaüs, Christus verschijnt aan de boetedoenende Petrus (binnenzijde rechterluik)
Meester van 1518 and/or Anoniem Antwerpen ca. 1520
Passion Altarpiece and Altarpiece with the Mass of Gregory, ca. 1520
Västeras, Kathedraal (Västeras)
Passieretabel en Gregoriusmisretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1510-1520
The Entry into Jerusalem, The Arrest of Christ (interior left wing); The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation, The Annunciation, The Visitation, The Birth, The Adoration of the Magi, The Flight into Egypt, The Holy Family (centre); The Resurrection, The Ascension (interior right wing); The Agony in the Garden (interior left upper wing); The Deposition (interior right upper wing), ca. 1510-1520
's-Hertogenbosch, Sint-Jan ('s-Hertogenbosch)
De intocht in Jeruzalem, de gevangenneming (binnenzijde linkerluik); De kruisdraging, de kruisiging, de bewening, de annunciatie, de visitatie, de geboorte, de aanbidding van de Wijzen, de vlucht naar Egypte, de Heilige Familie (middendeel); De opstanding, de hemelvaart (binnenzijde rechterluik), Christus in de Hof van Olijven (binnenzijde linker bovenluik); De kruisafneming (binnenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1520
Altarpiece of the Virgin, ca. 1520
Coesfeld, Jacobikirche (Coesfeld)
Mariaretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and possibly Anoniem Duitsland ca. 1520
Ecce Homo, The Crowning of Thorns, The Entombment (predella); The Annunciation, The Tree of Jesse, The Nativity, The Circumcision, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); Floral Ornamentation and Arma Christi (interior wings), ca. 1520
Titz, St. Cosmas und Damian (Titz)
Ecce homo, de doornenkroning, de graflegging (predella); De annunciatie, de Boom van Jesse, de geboorte, de besnijdenis, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); Florale ornamenten en passiewerktuigen (binnenzijde luiken)
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and Richard Moest
The Agony in the Garden (interior left wing); The Annunciation, The Visitation, The Tree of Jesse, The Adoration of the Shepherds, The Circumcision, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Deposition (centre); The Resurrection (interior right wing), ca. 1520
Siersdorf, St. Johannes der Täufer (Siersdorf)
Christus in Gethsemane (binnenzijde linkerluik); De annunciatie, de visitatie, de Boom van Jesse, de aanbidding der herders, de besnijdenis, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (middendeel); De opstanding (binnenzijde rechterluik)
Jan van Cleef (II) or Anoniem Antwerpen ca. 1520-1530 or studio of Jan de Molder
Altarpiece of the Virgin, ca. 1520-1530
Skärkind, Skärkinds kyrka
Mariaretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1520-1530
The Adoration of the Magi (exterior wings), ca. 1520-1530
Skärkind, Skärkinds kyrka
De aanbidding der Wijzen (buitenzijde luiken)
Anoniem Antwerpen ca. 1520-1530
Joseph Is Chosen as Husband, The Marriage of Mary and Joseph (interior left wing); The Adoration of the Shepherds, The Death of the Virgin, The Adoration of the Magi, The Circumcision, The Tree of Jesse, The Presentation in the Temple (centre); The Flight into Egypt, The Massacre of the Innoncents (interior right wing); The Annunciation (predella), ca. 1520-1530
Skärkind, Skärkinds kyrka
Jozef wordt als echtgenoot gekozen, het huwelijk van Maria en Jozef (binnenzijde linkerluik); De aanbidding der herders, de dood van Maria, de aanbidding der Wijzen, de besnijdenis, de Boom van Jesse, de presentatie in de tempel (midden); De vlucht naar Egypte, de kindermoord te Bethlehem (binnenzijde rechterluik); De annunciatie (predella)
circle of Pieter Coecke van Aelst (I) and Anoniem Antwerpen ca. 1525-1530
The Coronation of the Virgin, Saints Helena and Barbara (interior left wing); Anna Selbdritt, The Crucifixion, The Mass of Gregory, Saint John the Baptist, Saint Christopher, Saint Helena, The Martyrdom of Erasmus, Saint Roch, Saint Antony of Padua (centre); Saint Peter, Saints James and Matthew (interior right wing), ca. 1525-1530
Zülpich, Katholische Pfarrkirche St. Peter (Zülpich)
De kroning van Maria, de HH. Helena en Barbara (binnenzijde linkerluik); Anna selbdritt, de kruisiging, de Gregoriusmis, Johannes de Doper, de H. Christopher, de HH. Helena, het martelaarschap van de H. Erasmus, de H. Rochus, de H. Antonius (middendeel); De H. Petrus, de HH. Jacobus en Mattheüs (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1525
Saint Sebastian (interior left upper wing); The Annunciation, The Adoration of the Shepherds, The Presentation in the Temple, The Dedication of Mary (interior left wing); The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Deposition, Saint Peter, The Coronation of the Virgin, Saint Matthew (centre); The Agony in the Garden, The Death of the Virgin, Christ in Limbo (predella); The Adoration of the Magi, The Flight into Egypt, The Massacre of the Innocents, Christs' Dispute with the Doctors of the Temple (interior right wing); Saint Quirinus (interior right upper wing), ca. 1525
Zülpich, Katholische Pfarrkirche St. Peter (Zülpich)
De H. Sebastiaan (binnenzijde linker bovenluik); De annunciatie, de aanbidding der herders, de presentatie in de tempel, de tempelgang van Maria (binnenzijde linkerluik); De kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming, de H. Petrus, de kroning van Maria, de H. Mattheüs (middendeel); Christus in Gethsemane, de dood van Maria, Christus in limbo (predella); De aanbidding der Wijzen, de vlucht naar Egypte, de kindermoord te Bethlehem, Christus' dispuut met de tempelgeleerden (binnenzijde rechterluik); De H. Quirinus (binnenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and Anoniem Duitsland ca. 1520
Passion Altarpiece, ca. 1520
Müntz, St. Peter (Müntz)
Passieretabel
Anoniem Duitsland ca. 1520
The Denial of Peter (exterior wings); The Last Supper (exterior predella wings), ca. 1520
Müntz, St. Peter (Müntz)
De verloochening van Petrus (buitenzijde luiken); Het Laatste Avondmaal (buitenzijde predellaluiken)
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and Anoniem Duitsland ca. 1520
The Flight into Egypt (interior left predella wing); The Adoration of the Christ-child, The Mocking of Christ (predella); Christ's Dispute with the Doctors of the Temple (interior right predella wing); The Agony in the Garden (interior left wing); The Annunciation, The Visitation, The Tree of Jesse, The Circumcision, The Presentation in the Temple, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Descent from the Cross (centre); The Resurrection (interior right wing), ca. 1520
Müntz, St. Peter (Müntz)
De vlucht naar Egypte (binnenzijde linker predellaluik); De aanbidding van het Christus-kind, de bespotting van Christus (predella); Christus' dispuut met de tempelgeleerden (binnenzijde rechter predellaluik); Christus in Gethsemane (binnenzijde linkerluik); De Annunciatie, de visitatie, de Boom van Jesse, de besnijdenis, de presentatie in de tempel, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (middendeel); De opstanding (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen eerste helft 16de eeuw
Altarpiece of the Virgin, eerste helft 16de eeuw
Wassenberg, St. Mariä Himmelfahrt (Ophoven)
Mariaretabel
Jan van Cleef (II) and Anoniem Antwerpen ca. 1518
Passion Altarpiece, ca. 1518
Münstermaifeld, Stiftskirche St. Martin und St. Severus (Münstermaifeld)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1518
Abraham Gives Melchizedek a Tenth of the Booty, The Mass of Gregory, Christ Healing the Leper (exterior left wing); Christ Healing the Leper, The Mass of Gregory, The Gathering of the Manna (exterior right wing), ca. 1518
Münstermaifeld, Stiftskirche St. Martin und St. Severus (Münstermaifeld)
Abraham geeft Melchizedek een tiende van de buit, de Gregoriusmis, Christus geneest een melaatse (buitenzijde linkerluik); Christus geneest een melaatse, de Gregoriusmis, het verzamelen van de manna (buitenzijde rechterluik)
Jan van Cleef (II) and Anoniem Antwerpen ca. 1518
The Presentation of Mary in the Temple, Joseph and his Flowering Rod, The Agony in the Garden, The Flagellation, Ecce Homo (interior left wing); The Annunciation, The Visitation, The Tree of Jesse, The Nativity, The Adoration of the Magi, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); The Flight into Egypt, The Massacre of the Innocents, The Entombment, The Resurrection, Christ Appearing to Mary (interior right wing), ca. 1518
Münstermaifeld, Stiftskirche St. Martin und St. Severus (Münstermaifeld)
De presentatie van Maria in de tempel, Jozef en zijn bloeiende staf, Christus in Gethsemane, de geseling, Ecce Homo (binnenzijde linkerluik); De annunciatie, de visitatie, de Boom van Jesse, de geboorte, de aanbidding der Wijzen, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); De vlucht naar Egypte, de kindermoord, de graflegging, de opstanding, Christus verschijnt aan Maria (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1525
Passion Altarpiece, ca. 1525
Soest (Arnsberg), St. Petri (Soest)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1525
Saints James the Great and Reinold, Andreas Klepping with his Sons (exterior left wing); Saints Patroclus and Andrew, Elseke Sudermann with her Daughters (exterior right wing); Anna Selbdritt (exterior left upper wing); Female Saint (exterior right upper wing), ca. 1525
Soest (Arnsberg), St. Petri (Soest)
De HH. Jacobus de Meerdere en Reinoldus, Andreas Klepping met zijn zoons (buitenzijde linkerluik); De HH. Patroclus en Andreas, Elseke Sudermann met haar dochters (buitenzijde rechterluik); Anna Selbdritt (buitenzijde linker bovenluik); Vrouwelijke heilige (buitenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1525
The Arrest of Christ, The Mockings of Christ, The Entombment, The Lamentation (interior left wing); The Annunciation, The Visitation, The Nativity, The Presentation in the Temple, The Adoration of the Magi, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Deposition (centre); Ecce Homo, The Crowning of Thorns, The Resurrection, Christ in Limbo (interior right wing), ca. 1525
Soest (Arnsberg), St. Petri (Soest)
De gevangenneming van Christus, de bespotting van Christus, de graflegging, de bewening (binnenzijde linkerluik); De annunciatie, de visitatie, de geboorte, de presentatie in de tempel, de aanbidding der Wijzen, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (midden); Ecce Homo, de doornenkroning, de opstanding, Christus in limbo (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1530-1540
Altarpiece of the Virgin, ca. 1530-1540
Straelen, Pfarrkirche St. Peter & Paul (Straelen)
Mariaretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1520
Passion Altarpiece, ca. 1520
Straelen, Pfarrkirche St. Peter & Paul (Straelen)
Passieretabel
studio of Jan van Cleef (II) or Anoniem Antwerpen ca. 1530
Passion Altarpiece, ca. 1530
Süchteln (Viersen), Pfarre St. Clemens (Süchteln)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen 16de eeuw
Passion Altarpiece, 16de eeuw
Geilenkirchen, Heilig Kreuz (Süggerath)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen 16de eeuw
Abraham Gives Melchizedek a Tenth of the Booty, The Mass of Gregory (exterior left wing); The Mass of Gregory, The Last Supper (exterior right wing), 16de eeuw
Geilenkirchen, Heilig Kreuz (Süggerath)
Abraham geeft Melchizedek een tiende van de buit, de Gregoriusmis (buitenzijde linkerluik); De Gregoriusmis, het Laatste Avondmaal (buitenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen 16de eeuw
Christ before Pilate, The Arrest of Christ, Ecce Homo (interior left wing); The Annunciation, The Adoration of the Shepherds, The Resurrection of Christ, The Circumcision, The Presentation in the Temple, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Deposition (centre); The Ascension, Pentecost, The Entombment (interior right wing), 16de eeuw
Geilenkirchen, Heilig Kreuz (Süggerath)
Christus voor Pilatus, de gevangenneming van Christus, Ecce Homo (binnenzijde linkerluik); De annunciatie, de aanbidding der herders, de opstanding van Christus, de besnijdenis, de presentatie in de tempel, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (midden); De tenhemelopmening, de uitstorting van de Heilige Geest, de graflegging (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1525
The Baptism of Christ in the Jordan, Feeding the Multitude (exterior left wing); Feeding the Multitude, The Transfiguration (exterior right wing); The Temptation of Christ, Christ and the Woman of Samaria (exterior upper wings); Melchizedek Blesses Abraham, The Last Supper, The Gathering of Manna (predella), ca. 1525
Baume-les-Messieurs, Abbaye Saint-Pierre de Baume-les-Messieurs
De doop van Christus in de Jordaan, de vermenigvuldiging van de broden (buitenzijde linkerluik); De vermenigvuldiging van de vissen, de transfiguratie (buitenzijde rechterluik); De verzoeking van Christus, Christus en de Samaritaanse vrouw (buitenzijde bovenluiken); Melchizedek zegent Abraham, het Laatste Avondmaal, het verzamelen van de manna (predella)
Anoniem Antwerpen 1515-1520
The Entry into Jerusalem, The Betrayal of Judas (exterior left wing); The Deposition, The Entombment (exterior right wing); Christ near the Fountain (exterior left upper wing); Christ and the Holy Women (exterior right upper wing), 1515-1520
Hamm-Rhynern, St. Reginakirche
De intrede in Jeruzalem, het verraad van Judas (buitenzijde linkerluik); De kruisafneming, de graflegging (buitenzijde rechterluik); Christus bij de fontein (buitenzijde linker bovenluik); Christus en de heilige vrouwen (buitenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen 1515-1520
The Last Supper, The Arrest (interior left wing); Christ before Pilate (interior left upper wing); The Marriage of Mary and Joseph, The Annunciation, The Nativity, The Adoration of the Magi, The Circumcision, The Presentation, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); Christ Appearing to Mary (interior right upper wing); The Ascension, Pentecost (interior right wing), 1515-1520
Hamm-Rhynern, St. Reginakirche
Het Laatste Avondmaal, de gevangenneming (binnenzijde linkerluk); Christus voor Pilatus (binnenzijde linker bovenluik); Het huwelijk van Maria en Jozef, de annunciatie, de geboorte, de aanbidding der Wijzen, de besnijdenis, de presentatie, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); Christus verschijnt aan Maria (binnenzijde rechter bovenluik); De hemelvaart, pinksteren (binnenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and Richard Moest
Passion Altarpiece, ca. 1520
Siersdorf, St. Johannes der Täufer (Siersdorf)
Passieretabel
Richard Moest
The Baptism of Christ in the River Jordan, The Wise King Salomo, Salome Is Given the Head of John the Baptist (exterior wings), 1882
Siersdorf, St. Johannes der Täufer (Siersdorf)
De doop van Christus in de rivier de Jordaan, de wijze koning Salomo, Salome ontvangt het hoofd van Johannes de Doper (buitenzijde luiken)
Anoniem Antwerpen ca. 1510
The Sacrifice of Isaac (exterior upper wings); The Return of the Prodigal Son, Feeding the Multitude (exterior left wing); Jesus and the Canaanite Woman, Healing the Centurion's Servant (exterior right wing), ca. 1510
Maignelay, Église Sainte-Marie-Madeleine
Het offer van Isaac (buitenzijde boven luiken); de terugkeer van de verloren zoon, vermenigvuldiging van de broden (buitzijde linkerluik); De ontmoeting met de Kananese vrouw, de genezing van de zoon van de centurion (buitenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and possibly Anoniem Duitsland ca. 1520
Passion Altarpiece, ca. 1520
Titz, St. Cosmas und Damian (Titz)
Passieretabel
possibly Anoniem Duitsland 19e eeuw
Saints Paula and Matthew (exterior left wing); Saints John and Rosalia (exterior right wing), 19e eeuw
Titz, St. Cosmas und Damian (Titz)
De HH. Paula en Mattheus (buitenzijde linkerluik); De HH. Johannes en Rosalia (buitenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1510
Passion Altarpiece, ca. 1510
Maignelay, Église Sainte-Marie-Madeleine
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1510
Passion Altarpiece, ca. 1510
Maignelay, Église Sainte-Marie-Madeleine
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1525
The Meeting of Abraham and Melchizedek, The Mass of Gregory (exterior left wing); The Mass of Gregory, The Gathering of the Manna (exterior right wing); The Baptism of Christ (exterior upper right wing), ca. 1525
Kranenburg (Kleef), St. Peter und Paul (Kranenburg)
De ontmoeting van Abraham en Melchizedek, de Gregoriusmis (buitenzijde linkerluik); De Gregoriusmis, het verzamelen van de mann (buitenzijde rechterluik); De doop van Christus (buitenzijde rechter bovenluik)
Jan van Cleef (II) or Anoniem Antwerpen ca. 1525
Passion Altarpiece, ca. 1525
Kranenburg (Kleef), St. Peter und Paul (Kranenburg)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen 1523 and studio of Adriaen van Overbeke
Passion Altarpiece, 1523
Schwerte, St. Viktorkirche (Schwerte)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen 1523 and studio of Adriaen van Overbeke
Several Saints (exterior wings), 1523
Schwerte, St. Viktorkirche (Schwerte)
Verscheidene heiligen (buitenzijde luiken)
Anoniem Antwerpen 1523 and studio of Adriaen van Overbeke
The Mass of Gregory with other Eucharistic scenes (outer pair of wings open), 1523
Schwerte, St. Viktorkirche (Schwerte)
De Gregoriusmis met andere eucharistische voorstellingen (buitenste paar luiken geopend)
Anoniem Antwerpen 1523 and studio of Adriaen van Overbeke
The Betrayal of Judas, The Arrest of Christ, The Mocking of Christ, Ecce Homo, The Crowning of Thorns, The Flagellation (interior left wing); Christ before Pilate, The Carrying of the Cross, Christ Sitting on the cold Stone, The Crucifixion, The Lamentation, The Mass of Gregory, Our Lady of Sorrows, The Deposition, The Entombment, The Resurrection (centre); The Resurrection, Christ in Limbo, The Holy Women at the Grave, The Ascension, Pentecost, The Last Judgment (interior right wing); Joseph is Chosen as Husband for Mary, The Marriage between Mary and Josep (interior left predella wing); The Annunciation, The Nativity, The Adoration of the Magi, The Circumcision, The Presentation in the Temple (predella); The Flight into Egypt, The Massacre of the Innocents (interior right predella wing), 1523
Schwerte, St. Viktorkirche (Schwerte)
Het verraad van Judas, de gevangenneming van Christus, de bespotting van Christus, Ecce Homo, de doornenkroning, de geseling (binnenzijde linkerluik); Christus voor Pilatus, de kruisdraging, Christus op de koude steen, de kruisiging, de bewening, de Gregoriusmis, Mater Dolorosa, de kruisafneming, de graflegging, de opstanding (middendeel); De opstanding, Christus in limbo, de heilige vrouwen bij het graf, Hemelvaart, pinksteren, het Laatste Oordeel (binnenzijde rechterluik); Jozef wordt gekozen als echtgenoot voor Maria, het huwelijk tussen Maria en Jozef (binnenzijde linker predellaluik); De annunciatie, de geboorte, de aanbidding der Wijzen, de besnijdenis, de presentatie in de tempel (predella); De vlucht naar Egypte, de kindermoord te Bethlehem (binnenzijde rechter predellaluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1525 and Arnt van Tricht
Martyrs Altarpiece, ca. 1525
Xanten (Germany), Stiftskirche des Hl. Viktor zu Xanten
Martelarenaltar
Anoniem Antwerpen ca. 1525
The Meeting of Abraham abd Melchizedek, The Mass of Gregory (exterior left wing); The Mass of Gregory, The Gathering of the Manna (exterior right wing); Saints Helena and Christopher (exterior left predella wing); Anna Selbdritt and Saint Mary Magdalene (exterior right predella wing), ca. 1525
Xanten (Germany), Stiftskirche des Hl. Viktor zu Xanten
De ontmoeting tussen Abraham en Melchizedek, de Gregoriusmis (buitenzijde linkerluik); De Gregoriusmis, het verzamelen van de manna (buitenzijde rechterluik); De HH. Helena en Christopher (buitenzijde linker predellaluik); De HH. Anna-te-Drieën en Maria Magdalena (buitenzijde rechter predellaluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1525 and Arnt van Tricht
The Arrest of Christ, The Mocking of Christ (interior left wing); Ecce Homo (interior left upper wing); The Nativity, The Circumcision, The Tree of JEsse, The Adoration of the Magi, The Presentation in the Temple, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); Christ in Limbo (interior right upper wing); The Entombment, The Resurrection (interior right wing); The Interceding of Christ and Mary (interior left predella wing); The Martyrdom of Saint Erasmus, The Archangel Michael, The Reliquary Bust, Saint George, The Martyrdom of Maurice and the Theban Legion (predella); Saint Peter with donor Wessel Hotmann (interior right predella wing), ca. 1525
Xanten (Germany), Stiftskirche des Hl. Viktor zu Xanten
De gevangenneming van Christus, de bespotting van Christus (binnenzijde linkerluik); Ecce Homo (binnenzijde linker bovenluik); De geboorte, de besnijdenis, de Boom van Jesse, de aanbidding der Wijzen, de presentatie in de tempel, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); Christus in Limbo (binnenzijde rechter bovenluik); De graflegging, de opstanding (binnenzijde rechterluik); De voorspraak van Christus en Maria (binnenzijde linker predellaluik); Het martelaarschap van de H. Erasmus, de aartsengel Michaël (?), reliekbuste, de H. Joris, het martelaarschap van Mauritius en het Thebaanse Legioen (predella); De H. Petrus met stichter Wessel Hotmann (binnenzijde rechter predellaluik)
Jan van Cleef (II) and Anoniem Antwerpen ca. 1518
The Dedication of Mary, Joseph Is Chosen as Husbang of Mary, The Arrest, Ecce Homo, The Flagellation (interior left wing); The Annunciation, The Visitation, The Tree of Jesse, The Adoration of the Shepherds, The Adoration of the Magi, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); The Flight into Egypt, The Massacre of the Innocents, The Entombment, The Resurrection, Christ Appearing to Mary (interior right wing), ca. 1518
Münstermaifeld, Stiftskirche St. Martin und St. Severus (Münstermaifeld)
De tempelgang van Maria, Jozef wordt gekozen als Maria's echtgenoot, de gevangenneming, Ecce Homo, de geseling (binnenzijde linkerluik); De annunciatie, de visitatie, de Boom van Jesse, de aanbidding der herders, de aanbidding der Wijzen, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); De vlucht naar Egypte, de kindermoord, de graflegging, de opstanding, Christus verschijnt aan Maria (binnenzijde rechterluik)
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?