Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Abbreviated literature is Von Moltke et al. 1994
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1640
1659
1678
1697
1716
1735
1749
Object category
Medium/technique
Created in
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
genre
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
46 results, 1 - 46 shown , page 1 of 1
Arent de Gelder
Resit on the Flight to Egypt, ca. 1700-1710
Sotheby's (London (England)) 2009-12-09, nr. 16
Rust op de vlucht naar Egypte
Arent de Gelder
Self-portrait of Arent de Gelder (1645 1727) with Rembrandt's 'Hundred guilder print' in his hand, ca. 1710
Saint Petersburg (Russia), Hermitage, inv./cat.nr. 790
Zelfportret van Arent de Gelder (1645 1727), Rembrandts 'Honderd Gulden Prent' in de hand
Arent de Gelder
Portrait of a man dressed in a historical costume, 1687 gedateerd
Detroit (Michigan), Detroit Institute of Arts, inv./cat.nr. 49.531
Portret van een man in historiserend kostuum
Arent de Gelder
Self-portrait as Zeuxis painiting a woman with an orange, 1658 gedateerd
Frankfurt am Main, Städel Museum, inv./cat.nr. 1015
Zelfportret als Zeuxis die een vrouw met sinaasappel schildert
Arent de Gelder
The painter's Stufdio, ca. 1710-1715
Milwaukee (Wisconsin), private collection Alfred & Isabel Bader
Het schildersatelier
Arent de Gelder
Allegory on Peace and its consequences, ca. 1685
Houston (Texas), Sarah Campbell Blaffer Foundation, inv./cat.nr. cat. 1981, p. 112
Allegorie op de vrede en de gevolgen van de vrede
attributed to Arent de Gelder
Vertumnus, in the guise of an old woman, wooing Pomona, ca. 1700
Prague, Národní Galerie v Praze, inv./cat.nr. O 112
Vertumnus en Pomona
Arent de Gelder
Dr. Faust, ca. 1710-1715
Frankfurt am Main, Frankfurter Goethe-Haus mit Goethe-Museum, inv./cat.nr. 1943-1
Dr. Faust
Arent de Gelder
The Entombment (Matthew 27:59-60), ca. 1715
Aschaffenburg, Staatsgalerie im Schloß Johannisburg, inv./cat.nr. 6331
De Graflegging (Mattheus 27:59-60)
Arent de Gelder
De Kruisiging (Mattheus 27:35 / Lukas 23:44-48), ca. 1715
Aschaffenburg, Staatsgalerie im Schloß Johannisburg, inv./cat.nr. 6455
De Kruisiging (Mattheus 27:35 / Lukas 23:44-48)
Arent de Gelder
Ecce Homo (John 19:5), 1671 gedateerd
Dresden, Staatliche Kunstsammlungen Dresden - Gemäldegalerie Alte Meister, inv./cat.nr. 1791
Ecce Homo (Johannes 19:5)
Arent de Gelder
Pilate showing Christ to the people, 'Ostentatio Christi', 'Ecce Homo' (John 19:4-6), ca. 1710-1715
Aachen, Suermondt-Ludwig-Museum, inv./cat.nr. GK 169
Ecce Homo (Joh.19:5)
Arent de Gelder
The Passion: the arrest of Christ, ca. 1715
Aschaffenburg, Staatsgalerie im Schloß Johannisburg, inv./cat.nr. 6293
De Passie-cyclus: De Gevangenneming (Lukas 22:47-53 / Mattheus 26:47-56)
Arent de Gelder
The Passion Cycle: The Last Supper ((Luke 22: 14-22), ca. 1715
Aschaffenburg, Staatsgalerie im Schloß Johannisburg, inv./cat.nr. 6327
De Passie-cyclus: Het Laatste Avondmaal ((Luk. 22:14-22)
Arent de Gelder
Zittende oude vrouw met ineen geslagen handen, ca. 1700
Amsterdam/Genève, Salomon Lilian Old Master Paintings
Zittende oude vrouw met ineen geslagen handen
Arent de Gelder
Portrait of an unknown young man wearing a veiled hat, ca. 1710-1720
Hannover, Niedersächsisches Landesmuseum Hannover, inv./cat.nr. PAM 786
Portret van een onbekende man met een gesluierde hoed
Arent de Gelder
Mordecai and Esther write letters in King Ahasuerus' name (Esther 8), ca. 1685
Dresden, Staatliche Kunstsammlungen Dresden - Gemäldegalerie Alte Meister, inv./cat.nr. 1792 A
Mordechai schrijft de eerste Poerim-brief (Ester 8)
Arent de Gelder
Ahasuerus gives his signet-ring to Mordechai (Esther 8:1-2), ca. 1683/5
Copenhagen, SMK - National Gallery of Denmark, inv./cat.nr. 1526
Ahasveros geeft zijn zegelring aan Mordekai (Ester 8:1-2)
Arent de Gelder
Esther's toilet (Esther 5:1), 1684 gedateerd
Munich, Alte Pinakothek, inv./cat.nr. 841
Het toilet van Ester (Ester 5:1)
Arent de Gelder
Esther puts on her royal robes (Esther 5:1 /15:1-2)
The Hague, art dealer H.M. Cramer, inv./cat.nr. 49.531
Het toilet van Ester met haar koninklijke gewaden (Ester 5:1 / 15:1-2) Esther puts on her royal robes (Esther 5:1 /15:1-2)
Arent de Gelder
Abraham entertaining the three angels (Genesis 18:8-9)
Rotterdam, Museum Boijmans Van Beuningen, inv./cat.nr. 1229
Abraham ontvangt de drie engelen aan tafel  (Genesis 18:8-9)
Arent de Gelder
Presentation of the Christ-child in the temple, ca. 1700-1710
The Hague, Koninklijk Kabinet van Schilderijen Mauritshuis, inv./cat.nr. 1047
Opdracht in de tempel (Simeon en Anna) (Lucas 2:22-40)
Arent de Gelder
Esther accuses Haman before Ahasuerus; Haman begs for his life (Esther 7:1-17), 1680-1684
Dordrecht, Dordrechts Museum, inv./cat.nr. DM/994/761
Ester beschuldigd Haman voor Ahasveros; Haman smeekt voor zijn leven (Ester 7:1-17)
Arent de Gelder
Christus wordt naar het huis van de hogepriester gebracht, rond 1715 (Moltke)
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. SK-A-2359
Christus wordt naar het huis van de hogepriester gebracht
Arent de Gelder
Portrait of Ernst van Beveren (1669-1722), 1685 gedateerd
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. SK A 3969
Portret van Ernst van Beveren (1669-1722)
possibly Anoniem Rusland eerste helft 18de eeuw
Portrait of Peter the Great (1672-1725), eerste helft 18de eeuw
Amsterdam, Amsterdam Museum, inv./cat.nr. 394
Portret van Peter de Grote, tsaar van Rusland (1672-1725)
Arent de Gelder
Portrait of Hermannus Boerhaave (1668-1738), Maria Drolenvaux (1686-1746) en Johanna Maria Boerhaave (1712-1791), 1722
Amsterdam, Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen
Portret van Hermannus Boerhaave (1668-1738), Maria Drolenvaux (1686-1746) en Johanna Maria Boerhaave (1712-1791)
Arent de Gelder
Portrait of an unknown man, 1680 gedateerd
Dordrecht, Museum Simon van Gijn, inv./cat.nr. 1753
Portret van een onbekende man
Arent de Gelder
While David is playing his harp before Saul, the evil spirit that has the king in his power is driven away (1 Samuel 16:23), 1682 gedateerd
Bremen, Kunsthalle Bremen, inv./cat.nr. 669-1955/2
Wanneer  David op zijn citer speelt, verdrijft hij de kwade geest die Saul overmand heeft (1 Samuel 16:23)
Arent de Gelder
Judah pleads for Benjamin and offers to be retained as a slave in his stead (Genesis 44:18-34), about 1680/85 (Moltke) ; Erste Hälfte 80.Jahre (Sumowski)
Private collection
Juda smeekt Jozef om Benjamins terugkeer (Genesis 44:18-34)
Arent de Gelder
Joseph confronts Judah with the missing silver cup found in Benjamin's luggage (Genesis 44:18-34), 1682
Heidelberg (Germany), Kurpfälzisches Museum, inv./cat.nr. G 206; catalogus 1965, pp. 12-13
Jozef confronteert Juda met de in Benjamins bagage gevonden zilveren drinkbokaal (Genesis  44:18-34)
Arent de Gelder
After recognizing Benjamin, Joseph retires and weeps in private (Genesis 43:30), 1685 gedateerd
Copenhagen, SMK - National Gallery of Denmark, inv./cat.nr. 230
Na benjamin herkend te hebben, trekt  Jozef zich terug en weent (Genesis 43:30)
Arent de Gelder
Juda having sexual relations with Tamar )Genesis 38', ca. 1681
Vienna, Akademie der bildenden Künste Wien, inv./cat.nr. 817
Juda heeft sexuele een  relatie met  Tamar (Genesis 38)
Arent de Gelder
Portrait of an unknown woman, ca. 1665-1670
Paris, Musée du Louvre, inv./cat.nr. RF 1984.154
Portret van een onbekende vrouw
Arent de Gelder
Portrait of an unknown man, ca. 1665-1670
Paris, Musée du Louvre, inv./cat.nr. RF 1984.153
Portret van een onbekende man
studio of Rembrandt or follower of Rembrandt
Half length figure of an old woman, na 1655
Copenhagen, SMK - National Gallery of Denmark, inv./cat.nr. KMS3885
Halffiguur van een oude vrouw
Arent de Gelder
A female allegorical figure, 1698-1710
Dordrecht, Dordrechts Museum, inv./cat.nr. DM/886/134
Vrouwelijke allegorische figuur
Rembrandt
Self Portrait as Zeuxis, ca. 1662-1663
Cologne, Wallraf-Richartz-Museum & Fondation Corboud, inv./cat.nr. WRM 2526
Zelfportret als Zeuxis
studio of Rembrandt or follower of Rembrandt
The supper at Emmaus, 1660-1661
Paris, Musée du Louvre, inv./cat.nr. 1753
De maaltijd te Emmaus
Arent de Gelder
Christ blessing the children: ' Suffer the Children to come to me', 1690-1699
Sotheby's (London (England)) 2016-12-07 - 2016-12-08, nr. 138
Christus zegent de kinderen: 'laat de kinderen tot mij komen'
attributed to Christopher Paudiss
Old man with cat
Dorotheum (Vienna) 2018-10-23, nr. 20
Oude man met kat
Arent de Gelder
Abraham's sacrifice, 1696 gedateerd
Private collection
Het offer van Abraham
studio of Rembrandt
'Self portrait' of Rembrandt with a red beret, ca. 1660
Stuttgart, Staatsgalerie Stuttgart, inv./cat.nr. 2614
'Zelfportret' van Rembrandt met rode baret
possibly Arent de Gelder
Portrait of a geographer
Berlin, private collection Wilhelm von Bode, inv./cat.nr. 275
Portret van een geograaf
Arent de Gelder
Jacob's dream (Genesis 28:12), ca. 1700
Winterthur, private collection Oskar Reinhart, inv./cat.nr. 65 (cat. 1969)
Jacobs droom (Genesis 28:10-15)
Arent de Gelder
Jacob's dream: angels descend from heaven to earth (Genesis 28:12)
Dulwich (London), Dulwich Picture Gallery, inv./cat.nr. DPG126
De droom van Jacob: engelen dalen neer uit de hemel naar de aarde (Genesis 28:12)
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?