Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Iconclass code is 73D323
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1300
1417
1534
1651
1768
1885
1999
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
genre
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
98 results, 1 - 50 shown , page 1 of 2
Anoniem Antwerpen ca. 1520
The Crowning of Thorns (interior left upper wing); The Mass of Gregory (upper centre); The Lamentation (interior right upper wing); The Arrest, The Flagellation, Christ before Caiaphas, The Crowning of Thorns (interior left wing); Christ before Pilate, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, Christ in Limbo, The Resurrection (centre); The Holy Women at the Grave, Noli Me Tangere, The Meal at Emmaus, Christ Appearing to the repentant Peter (interior right wing), ca. 1520
Västeras, Kathedraal (Västeras)
De doornenkroning (binnenzijde linker bovenluik); De Gregoriusmis (middendeel boven); De bewening (binnenzijde rechter bovenluik); De gevangenneming, de geseling, Christus voor Kajafas, de doornenkroning (binnenzijde linkerluik); Christus voor Pilatus, de kruisdraging, de kruisiging, Christus in limbo, de opstanding (middendeel); De H. vrouwen aan het graf, noli me tangere, de maaltijd te Emmaüs, Christus verschijnt aan de boetedoenende Petrus (binnenzijde rechterluik)
Meester van 1518 and/or Anoniem Antwerpen ca. 1520
Passion Altarpiece and Altarpiece with the Mass of Gregory, ca. 1520
Västeras, Kathedraal (Västeras)
Passieretabel en Gregoriusmisretabel
Meester van Sint Goedele
Christus voor Pilatus, laatste kwart 15de eeuw
art dealer Henicke
Christus voor Pilatus
Meester van Sint Goedele
Christus voor Pilatus, laatste kwart 15de eeuw
Paris, art dealer Popoff
Christus voor Pilatus
follower of Jheronimus Bosch
Christus voor Pilatus, omgeven door voorstellingen uit de hel, eind 15de of begin 16de eeuw
Banbury (Warwickshire), Upton House
Christus voor Pilatus, omgeven door voorstellingen uit de hel
studio of Pieter Coecke van Aelst (I)
Christus voor Pilatus, ca. 1530
Berlin (Grunewald), Jagdschloss Grunewald, inv./cat.nr. GK I 2029
Christus voor Pilatus
follower of Pieter Coecke van Aelst (I)
Christus in het voorgeborchte, de opstanding (links); de nederdaling van de Heilige Geest, de hemelvaart (midden); Christus voor Kajafas, Christus voor Pilatus (rechts), eerste helft 16de eeuw
Whereabouts unknown
Christus in het voorgeborchte, de opstanding (links); de nederdaling van de Heilige Geest, de hemelvaart (midden); Christus voor Kajafas, Christus voor Pilatus (rechts)
is/was called Hendrick Goltzius
Christ before Pilate (Matthew 27:11-14)
Vienna, Graphische Sammlung Albertina, inv./cat.nr. 7957; cat. Benesch 1928, nr. 379, afb., als: Hendrick Goltzius
Christus voor Pilatus (Mattheüs 27:11-14)
follower of Jheronimus Bosch
Christus voor Pilatus, ca. 1520-1530
's-Hertogenbosch, Noordbrabants Museum
Christus voor Pilatus
attributed to Meester van Alkmaar
Christus voor Pilatus, in de achtergrond de gevangenneming (links), Pilatus wast zijn handen in onschuld, in de achtergrond de geseling en de doornenkroning (rechts), ca. 1500
Boston (Massachusetts), Museum of Fine Arts Boston, inv./cat.nr. 1980.356, 1980.357
Christus voor Pilatus, in de achtergrond de gevangenneming (links), Pilatus wast zijn handen in onschuld, in de achtergrond de geseling en de doornenkroning (rechts)
Meester van de Kruisiging te Antwerpen studio of Adriaen van Overbeke
Christus voor Pilatus, jaren 1520
Dorotheum 1929-05-13 - 1929-05-15, nr. 34
Christus voor Pilatus
Johannes Wierix
Christ before Pilate (Matthew 27:11-14), 1599 gedateerd
Vienna, Graphische Sammlung Albertina, inv./cat.nr. 8023; cat. Benesch 1928, nr. 205, afb., als: Christus voor de Hogepriester
Christus voor Pilatus (Mattheüs 27:11-14)
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) eerste helft 16de eeuw
Christus voor Pilatus, eerste helft 16de eeuw
Whereabouts unknown
Christus voor Pilatus
Anoniem Roermond ca. 1435
Achttien episoden uit het leven van Christus, ca. 1435
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. A 1491
Achttien episoden uit het leven van Christus
Meester van het Altaar te Beighem
Christus voor Pilatus. In de achtergrond: Christus naar Annas geleid, de bespotting, de verloochening door Petrus en Christus voor Kajafas, ca. 1520-1540
Philadelphia (Pennsylvania), Philadelphia Museum of Art - John G. Johnson Collection, inv./cat.nr. cat. 362
Christus voor Pilatus. In de achtergrond: Christus naar Annas geleid, de bespotting, de verloochening door Petrus en Christus voor Kajafas
Hendrick Goltzius
Christ before Pontius Pilate (Matthew 27:11-14)
Leipzig, Museum der bildenden Künste Leipzig, inv./cat.nr. N.I. 442
Christus voor Pilatus (Mattheüs 27:11-14)
Meester van Bellaert or Anoniem Haarlem laatste kwart 15de eeuw
Christ before Pontius Pilate, laatste kwart 15de eeuw
Rotterdam, Museum Boijmans Van Beuningen, inv./cat.nr. S. 32
Christus voor Pilatus. In de achtergrond het stadhuis van Haarlem
Jan van Wavere and Jan van Coninxloo (II)
The Birth of the Virgin, The Presentation in the Temple (interior left wing); The Marriage of Mary and Joseph, The Adoration of the Shepherds, The Crucifixion, The Adoration of the Magi (centre); The Flight into Egypt, Christ's dispute with the Doctors of the Temple (interior right wing); The Entry into Jerusalem, The Purification of the Temple (interior left predella wing); Christ Washing the Feet of the Apostles, The Last Supper, The Agony in the Garden (predella); The Arrest of Christ, Christ before Pilate (interior right predella wing); The Carrying of the Cross (interior left upper wing); The Lamentation (interior right upper wing), 1514 gedateerd
Jäder (Zweden), Kerk (Jäder)
De geboorte van Maria, de tempelgang van Maria (binnenzijde linkerluik); Het huwelijk van Maria en Jozef, de aanbidding der herders, de kruisiging, de aanbidding der Wijzen (middendeel); De vlucht naar Egypte, Christus' dispuut met de tempelgeleerden (binnenzijde rechterluik); De intocht in Jerusalem, de zuivering van de tempel (binnenzijde linker predellaluik); Christus wast de voeten van de apostelen, het Laatste Avondmaal, Christus in Gethsemane (predella); De gevangenneming van Christus, Christus voor Pilatus (binnenzijde rechter predellaluik); De kruisdraging (binnenzijde linker bovenluik); De bewening (binnenzijde rechter bovenluik)
Cornelis Kruseman
Ecce Homo, ca. 1849
Whereabouts unknown
Zie den mensch
Willem Steelink (sr.) after Cornelis Kruseman
Ecce Homo, ca. 1849-1853
Amsterdam, Rijksmuseum
Zie den mensch
Pieter Coecke van Aelst (I)
Christus voor Pilatus
Christie's (New York City) 2006-04-06, nr. 210
Christus voor Pilatus
Jacob Jordaens (I)
Christ before Pontius Pilate, ca. 1645
Weimar (Thüringen), Stiftung Weimarer Klassik und Kunstsammlungen, inv./cat.nr. 5075
Christus voor Pilatus
Frans Francken (II)
Christ before his judges, Caiaphas and King Herod
Christie's (London (England)) 2006-12-08, nr. 111
Christus voor zijn rechters Kajafas en Herodes
Jacques-Philippe Le Bas after Rembrandt and after Jan Gillisz. van Vliet
Ecce Homo, 1775 gedateerd
Paris, Bibliothèque nationale de France (BnF), inv./cat.nr. H B55989
Ecce homo (Johannes 19:13-16)
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1490
Christ before Pontius Pilate, ca. 1490
Christie's 2005-11-16, nr. 45
Christus voor Pilatus
Georg Gsell
Christ before Pontius Pilate, 1731
Sint Petersburg (Rusland), Petrus- en Pauluskathedraal (Sint-Petersburg)
Christus voor Pontius Pilatus
studio of Jan Borman (II) and circle of Colijn de Coter and studio of Jan van Coninxloo (II)
The Charity of Saint Martin, The Construction of the Tower of Saint Barbara, The Decapitation of Saint Barbara, The Preaching of Saint Erasmus, The Torture of Erasmus (interior left wing); The Holy Kinship, The Dormition, The Coronation of Mary by Angels, Saint Ursula and the Eleven Thousand Virgins (centre); Saint Elisabeth, The Decapitation of Saint Dorothea, Saint George, The Tortures of Saint Sebastian (interior right wing); The Entry into Jerusalem, The Purification of the Temple (interior left predella wing); Christ Washing of the Feet of the Disciples, The Agony in the Garden (predella); The Arrest of the Christ, Christ before Pilates (interior right predella wing), ca. 1515-1520
Vadstena, Vadstena klosterkyrka
De liefdadigheid van H. Martinus, de bouw van de toren van HH. Barbara, de onthoofding van HH. Barbara,  de prediking van de H. Erasmus, de marteling van Erasmus (binnenzijde linkerluik); De Heilige Maagschap, de dood van Maria, de kroning van Maria door engelen, de HH. Ursula en de elfduizend maagden (midden); De HH. Elisabeth, de onthoofding van de HH. Dorothea, de H. George, de martelingen van H. Sebastiaan (binnenzijde rechterluik); De intrede in Jeruzalem, de tempelreiniging (binnenzijde linker predellaluik); Christus wast van de voeten van de discipelen, Christus in de tuin der olijven (predella); De gevangenneming van Christus, Christus voor Pilates (binnenzijde rechter predellaluik)
Anoniem Brussel ca. 1480-1485 and Meester van Sint Goedele
Passion altarpiece, ca. 1480-1485
Barnard Castle, The Bowes Museum, inv./cat.nr. W123.1018.1023
Bowes Passieretabel
Anoniem Frankrijk and possibly Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio)
Passion Altarpiece
Grémonville, Eglise Saint-Pierre-Saint-Paul (Grémonville)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1530-1540
Passion Altarpiece, ca. 1530-1540
Sassy, private collection Chateau de Sassy
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1515-1520 or studio of Jan Borman (III) and attributed to Valentin van Orley or attributed to Jan van Coninxloo (II) and Cornelis van Coninxloo (I)
Altarpiece of the Virgin, ca. 1515-1520
Skepptuna, Skepptuna kyrka
Mariaretabel
Anoniem Brussel ca. 1515-1520 or studio of Jan Borman (III) and attributed to Valentin van Orley or attributed to Jan van Coninxloo (II) and Cornelis van Coninxloo (I)
The Birth of the Mary, The Dedication of Mary (interior left wing); The Marriage of Mary and Joseph, The Adoration of the Shepherds, The Adoration of the Magi (centre); The Flight into Egypt, Christ's Dispute with the Doctors of the Temple (interior right wing); The Carrying of the Cross (interior left upper wing); The Lamention (interior right upper wing); The Entry into Jerusalem, The Purification of the Temple (interior left predella wing); Christ Washing the Feet of the Apostles, The Last Supper, The Agony in the Garden (predella); The Arrest, Christ before Pilate (interior right predella wing), ca. 1515-1520
Skepptuna, Skepptuna kyrka
De geboorte van Maria, de tempelgang van Maria (binnenzijde linkerluik); Het huwelijk van Maria en Jozef, de aanbidding der herders, de aanbidding der Wijzen (midden); De vlucht naar Egypte, Christus' dispuut met de tempelgeleerden (binnenzijde rechterluik); De kruisdraging (binnenzijde linker bovenluik); De bewening (binnenzijde rechter bovenluik); De intrede in Jerusalem, de zuivering van de tempel (binnenzijde linker predellaluik); Chrisus wast de voeten van apostelen, het Laatste avondmaal, Christus in Gethsemane (predella); De gevangenneming, Christus voor Pilatus (binnenzijde rechter predellaluik)
Anoniem Brussel ca. 1480
Passion Altarpiece, ca. 1480
Staßfurt (Salzland), Hospitalkapelle (Staßfurt)
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1480
The Arrest, Christ before Pilate (interior left wing); The Flagellation, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Deposition, The Resurrection (centre); Christ Appearing to the Holy Women, Pentecost (interior right wing); God the Father (interior left upper wing); Christ and the Virgin (interior right upper wing), ca. 1480
Staßfurt (Salzland), Hospitalkapelle (Staßfurt)
De gevangenneming van Christus, Christus voor Pilatus (binnenzijde linkerluik); De geseling, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming, de opstanding (midden); Christus verschijnt aan de heilige vrouwen, de uitstorting van de Heilige Geest (binnenzijde rechterluik); God de Vader (binnenzijde linker bovenluik); Christus en Maria (binnenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen 16de eeuw
Passion Altarpiece, 16de eeuw
Geilenkirchen, Heilig Kreuz (Süggerath)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen 16de eeuw
Christ before Pilate, The Arrest of Christ, Ecce Homo (interior left wing); The Annunciation, The Adoration of the Shepherds, The Resurrection of Christ, The Circumcision, The Presentation in the Temple, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Deposition (centre); The Ascension, Pentecost, The Entombment (interior right wing), 16de eeuw
Geilenkirchen, Heilig Kreuz (Süggerath)
Christus voor Pilatus, de gevangenneming van Christus, Ecce Homo (binnenzijde linkerluik); De annunciatie, de aanbidding der herders, de opstanding van Christus, de besnijdenis, de presentatie in de tempel, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (midden); De tenhemelopmening, de uitstorting van de Heilige Geest, de graflegging (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen 1515-1520
The Last Supper, The Arrest (interior left wing); Christ before Pilate (interior left upper wing); The Marriage of Mary and Joseph, The Annunciation, The Nativity, The Adoration of the Magi, The Circumcision, The Presentation, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); Christ Appearing to Mary (interior right upper wing); The Ascension, Pentecost (interior right wing), 1515-1520
Hamm-Rhynern, St. Reginakirche
Het Laatste Avondmaal, de gevangenneming (binnenzijde linkerluk); Christus voor Pilatus (binnenzijde linker bovenluik); Het huwelijk van Maria en Jozef, de annunciatie, de geboorte, de aanbidding der Wijzen, de besnijdenis, de presentatie, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); Christus verschijnt aan Maria (binnenzijde rechter bovenluik); De hemelvaart, pinksteren (binnenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Mechelen ca. 1520 and Jan van Wavere
Passion Altarpiece, ca. 1520
Wenen, Deutschordenskirche (Wien)
Passieretabel
Anoniem Mechelen ca. 1520 and Jan van Wavere
The Agony in the Garden, The Arrest, Christ before Caiaphas, Christ before Pilate (interior left wing); The Carrying of the Cross (interior left upper wing); The Flagellation, The Crowning of Thorns, Ecce Homo, The Crucifixion (centre); Christ in Limbo (interior right upper wing); The Deposition, The Entombment, The Resurrection (interior right wing), ca. 1520
Wenen, Deutschordenskirche (Wien)
Christus in Gethsemane, de gevangenneming, Christus voor Kajafas, Christus voor Pilatus (binnenzijde linkerluik); De kruisdraging (binnenzijde linker bovenluik); De geseling, de doornenkroning, Ecce Homo, de kruisiging (middendeel); Christus in Limbo (binnenzijde rechter bovenluik); De kruisafneming, de graflegging, de opstanding (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1520
Passion Altarpiece, ca. 1520
Vreden (Westfalen), St. Georg (Vreden)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1520
The Marriage of Mary and Joseph, The Annunciation (interior left predella wing); The Visitation, The Adoration of the Shepherds, The Circumcision (predella); The Adoration of the Magi, The Presentation in the Temple (interior right predella wing); Christ Taking Leave of Mary, The Entry into Jerusalem, The Crowning of Thorns, Christ before Pilate, The Ascension (interior left wing); The Purification of the Temple, The Last Supper, The Agony in the Garden, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); The Arrest, The Flagellation, The Entombment, The Resurrection, Pentecost (interior right wing), ca. 1520
Vreden (Westfalen), St. Georg (Vreden)
Het huwelijk van Maria en Jozef, de annunciatie (binnenzijde linker predellaluik); De visitatie, de aanbidding der herders, de besnijdenis (predella); De aanbidding der Wijzen, de presentatie in de tempel (binnenzijde rechter predellaluik); Het afscheid van Christus en Maria, de intrede in Jeruzalem, de doornenkroning, Christus voor Pilatus, Hemelvaart (binnenzijde linkerluik); De zuivering van de tempel, het Laatste Avondmaal, Christus in Gethsemane, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); De gevangenneming, de geseling, de graflegging, de opstanding, pinksteren (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen 1523 and studio of Adriaen van Overbeke
Passion Altarpiece, 1523
Schwerte, St. Viktorkirche (Schwerte)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen 1523 and studio of Adriaen van Overbeke
The Betrayal of Judas, The Arrest of Christ, The Mocking of Christ, Ecce Homo, The Crowning of Thorns, The Flagellation (interior left wing); Christ before Pilate, The Carrying of the Cross, Christ Sitting on the cold Stone, The Crucifixion, The Lamentation, The Mass of Gregory, Our Lady of Sorrows, The Deposition, The Entombment, The Resurrection (centre); The Resurrection, Christ in Limbo, The Holy Women at the Grave, The Ascension, Pentecost, The Last Judgment (interior right wing); Joseph is Chosen as Husband for Mary, The Marriage between Mary and Josep (interior left predella wing); The Annunciation, The Nativity, The Adoration of the Magi, The Circumcision, The Presentation in the Temple (predella); The Flight into Egypt, The Massacre of the Innocents (interior right predella wing), 1523
Schwerte, St. Viktorkirche (Schwerte)
Het verraad van Judas, de gevangenneming van Christus, de bespotting van Christus, Ecce Homo, de doornenkroning, de geseling (binnenzijde linkerluik); Christus voor Pilatus, de kruisdraging, Christus op de koude steen, de kruisiging, de bewening, de Gregoriusmis, Mater Dolorosa, de kruisafneming, de graflegging, de opstanding (middendeel); De opstanding, Christus in limbo, de heilige vrouwen bij het graf, Hemelvaart, pinksteren, het Laatste Oordeel (binnenzijde rechterluik); Jozef wordt gekozen als echtgenoot voor Maria, het huwelijk tussen Maria en Jozef (binnenzijde linker predellaluik); De annunciatie, de geboorte, de aanbidding der Wijzen, de besnijdenis, de presentatie in de tempel (predella); De vlucht naar Egypte, de kindermoord te Bethlehem (binnenzijde rechter predellaluik)
possibly Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio)
Passion Altarpiece
Poligny, Collégiale Saint-Hippolyte
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1515-1525
Passion Altarpiece, ca. 1515-1525
Rödingen (Kreis Düren), St. Kornelius (Rödingen)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1515-1525
The Arrest, Christ before Pilate, Ecce Homo (interior left wing); The Tree of Jesse, Zacharias in the Temple, The Annunciatie, de Visitatie, The Nativity, The Adoration of the Magi, The Circumcision, The Presentation in de Temple, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); Christ Appearing to Mary, The Ascension, Pentecost (interior right wing), ca. 1515-1525
Rödingen (Kreis Düren), St. Kornelius (Rödingen)
De gevangenneming, Christus voor Pilatus, Ecce Homo (binnenzijde linkerluik); De Boom van Jesse, Zacharias in de tempel, de annunciatie, de visitatie, de geboorte, de aanbidding der Wijzen, de besnijdenis, de presentatie in de tempel, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (midden); Christus verschijnt aan Maria, de ten hemelopneming, de uitstorting van de Heilige Geest (binnenzijde rechterluik)
possibly Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1470 or after Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1470
Passion Altarpiece, ca. 1470
Schwäbisch Hall, Michaelskirche (Schwäbisch Hall)
Passieretabel
possibly Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1470 or after Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1470
Christ before Herod, Christ before Pilate (interior left wing); Ecclesia (interior left upper wing); The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Deposition (centre); Synagoga (interior right upper wing); The Resurrection, Christ in limbo (interior right wing), ca. 1470
Schwäbisch Hall, Michaelskirche (Schwäbisch Hall)
Christus voor Herodus, Christus voor Pilatus (binnenzijde linkerluik); Ecclesia (binnenzijde linker bovenluik); De kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (midden); Synagoga (binnenzijde rechter bovenluik); De opstanding, Christus in limbo (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1505-1520
Passion altarpiece, ca. 1505-1520
Melbourne, National Gallery of Victoria, inv./cat.nr. 3660-D3
Passieretabel
Monogrammist LCz
Christ before Pontius Pilate, ca. 1500
Berlin, Gemäldegalerie (Staatliche Museen zu Berlin), inv./cat.nr. 1847
Christus voor Pontius Pilatus
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?