Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Iconclass code is 73D353
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1430
1513
1596
1679
1762
1845
1927
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
98 results, 1 - 50 shown , page 1 of 2
Herbert Fiedler
The Mocking of Christ [Matthew 26:36-56; Mark 14:32-52; Luke 22:39-53; John 18:1-12], 1927 gedateerd
Private collection, inv./cat.nr. FS 1975
De Bespotting van Christus [Matteus 26:36-56; Markus 14:32-52; Lukas 22:39-53; Johannes 18:1-12]
attributed to Gerard Seghers
The mocking of Christ
Rome/London, art dealer Cesare Lampronti
De bespotting van Christus
Jan van der Straet
The mocking of Christ, ca. 1587
New York City, Cooper Hewitt Smithsonian Design Museum, inv./cat.nr. 1901-39-143 recto links
De bespotting van Christus
after Anthony van Dyck
The mocking of Christ, 17de eeuw
Moscow, Pushkin Museum, inv./cat.nr. 4522
Bespotting van Christus
Cornelis Engebrechtsz.
The sacrifice of Isaac (recto left), The crucifixion (middle); The adoration of the brazen serpent (recto right); The mocking of Christ (verso left), Christ in distress, sitting on the cold stone (verso right); The body of Adam flanked by Saint Martin of Tours, Saint Augustine and the donors (predella), ca. 1515-1517
Leiden, Stedelijk Museum De Lakenhal, inv./cat.nr. S93
Het offer van Isaak (binnenzijde links), De kruisiging (midden), De aanbidding van de koperen slang (binnenzijde rechts); De bespotting (buitenzijde links), Christus op de koude steen (buitenzijde rechts); Het lijk van Adam geflankeerd door de HH. Martinus van Tours en Augustinus, en de stichters (predella)
possibly Christoffel van Sichem (I) after Werner van den Valckert
The mocking of Christ, ca. 1620
Amsterdam, Rijksprentenkabinet
Bespotting van Christus
Gerard van Honthorst
The Mocking of Christ, ca. 1617
Los Angeles (California), Los Angeles County Museum of Art
De bespotting van Christus
Gerard van Honthorst
The Mocking of Christ, ca. 1614
London, private collection The Spier Collection
De bespotting van Christus
attributed to Jan Janssens
The mocking of Christ
im Kinsky (Vienna) 2018-04-24 - 2018-04-25, nr. 680
De bespotting van Christus
Jan Gossart
Mocking of Christ
Budapest, Szépmüvészeti Múzeum, inv./cat.nr. 4326
Bespotting van Christus
Jan Janssens
The Mocking of Christ
Ghent, Museum voor Schone Kunsten Gent, inv./cat.nr. 1929-BA
De bespotting van Christus
Peter Paul Rubens
The mocking of Christ, 1601-1602
Braunschweig, Herzog Anton Ulrich-Museum, inv./cat.nr. 205
De bespotting van Christus
studio of Lucas Cranach (I)
Mocking of Christ
Karlsruhe, Staatliche Kunsthalle Karlsruhe, inv./cat.nr. 1139
Bespotting van Christus
Willem van Oordt
Pilate showing Christ to the people (Ecce Homo) (John 19:4-6)
Private collection
Christus door Pilatus aan het volk getoond (Ecce Homo) (Johannes 19:4-6)
Meester van het Andreas Altaar
The mocking of Christ
Vienna, Österreichische Galerie Belvedere, inv./cat.nr. 4929
De bespotting van Christus
Jan Janssens
The mocking of Christ
Private collection
De bespotting van Christus
Anoniem Antwerpen ca. 1540 and Anoniem Antwerpen ca. 1540
Passion altarpiece, ca. 1540
Opitter, Sint-Trudokerk (Opitter)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1540 and Anoniem Antwerpen ca. 1540
The Agony in the Garden, The Arrest, The Mocking of Christ, Christ before Caiaphas, Pilate Washing his Hands (interior left wing); The Flagellation, Ecce Homo, The Crowning with Thorns, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Descent from the Cross and The Lamentation (centre); Christ in the Underworld, The Resurrection, Christ Appearing to Mary, The Ascension, Pentecost (interior right wing), ca. 1540
Opitter, Sint-Trudokerk (Opitter)
Jezus in de Hof van Olijven, Het verraad van Judas en de gevangenneming, De bespotting van Christus, Jezus voor Kajafas gebracht, De handwassing van Pilatus (binnenzijde linkerluik); De geseling, Ecce Homo, De doornenkroning, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming en de bewening (middendeel); De nederdaling ter helle, de verrijzenis, Christus verschijnt aan zijn moeder, Hemelvaart, Pinksteren (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1525
Passion Altarpiece with Tree of Jesse, ca. 1525
Botkyrka, Church (institution) Botkyrka Kyrka
Passieretabel met Boom van Jesse
Anoniem Antwerpen ca. 1525
The Flagellation of Christ, Pilate Washes His Hands (interior left wing); The Mocking of Christ (interior left upper wing); The Carrying of The Cross, The Crucifixion, The Descent from The Cross, The Circumcision, The Tree of Jesse, The Presentation in The Temple (centre); The Entombment, The Resurrection (interior righ wing); Christ Appearing to His Mother (interior right upper wing), ca. 1525
Botkyrka, Church (institution) Botkyrka Kyrka
De geseling van Christus, Pilatus wast zijn handen (binnenzijde linkerluik), De bespotting van Christus (binnenzijde linker bovenluik); De kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming, de besnijdenis, de Boom van Jesse, de presentatie in de tempel (middendeel); De graflegging, de opstanding (binnenzijde rechterluik); Christus' verschijning aan Maria (binnenzijde rechter bovenluik)
studio of Robert Moreau or Anoniem Antwerpen ca. 1520
Passion Altarpiece, ca. 1520
Les Riceys, Église Saint-Pierre-ès-Liens (Les Riceys)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1520-1530
Passion Altarpiece, ca. 1520-1530
Whereabouts unknown
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1460-1470
Passion Altarpiece of Brimo de Laroussilhe, ca. 1460-1470
Brussels, Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis, inv./cat.nr. Sc. 130
Passieretabel van Brimo de Laroussilhe
Anoniem Antwerpen ca. 1520
Passion Altarpiece, ca. 1520
Titz, St. Cosmas und Damian (Titz)
Passieretabel
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1491-1500
Passion Altarpiece, ca. 1491-1500
Saint-Vith, Eglise Saint-Vith
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and Anoniem Duitsland ca. 1520
Passion Altarpiece, ca. 1520
Müntz, St. Peter (Müntz)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and Anoniem Duitsland ca. 1520
The Flight into Egypt (interior left predella wing); The Adoration of the Christ-child, The Mocking of Christ (predella); Christ's Dispute with the Doctors of the Temple (interior right predella wing); The Agony in the Garden (interior left wing); The Annunciation, The Visitation, The Tree of Jesse, The Circumcision, The Presentation in the Temple, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Descent from the Cross (centre); The Resurrection (interior right wing), ca. 1520
Müntz, St. Peter (Müntz)
De vlucht naar Egypte (binnenzijde linker predellaluik); De aanbidding van het Christus-kind, de bespotting van Christus (predella); Christus' dispuut met de tempelgeleerden (binnenzijde rechter predellaluik); Christus in Gethsemane (binnenzijde linkerluik); De Annunciatie, de visitatie, de Boom van Jesse, de besnijdenis, de presentatie in de tempel, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (middendeel); De opstanding (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Maasland ca. 1525-1530
Passion Altarpiece, ca. 1525-1530
Maastricht, St. Servaaskerk (Maastricht)
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1515-1520 and Anoniem Duitsland ca. 1515-1520
Passion Altarpiece, ca. 1515-1520
Uppland, Bro kyrka (Uppland)
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1515-1520 and Anoniem Duitsland ca. 1515-1520
The Arrest of Christ, The Mocking of Christ (interior left wing); Caiaphas Tearing Christ's Clothes (interior left upper wing); Ecce Homo, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Entombment (centre); Christ in Limo (interior right upper wing); The Resurrection, Christ's Ascension (interior right wing), ca. 1515-1520
Uppland, Bro kyrka (Uppland)
De gevangenneming van Christus, de bespotting van Christus (binnenzijde linkerluik); Kajafas scheurt Christus' kleren (binnenzijde linker bovenluik); Ecce Homo, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming, de graflegging (middendeel); Christus in limbo (binnenzijde rechter bovenluik); De verrijzenis, Christus' Hemelvaart (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1530 and after design by Pieter Coecke van Aelst (I)
Passion Altarpiece with Scenes from the Life of James the Greater, ca. 1530
Oxboroug, Oxburgh Hall
Passieretabel met scènes uit het leven van Jakobus de Meerdere
possibly Anoniem Nederlanden (historische regio) ca. 1450
Passion Altarpiece, ca. 1450
Blankenheim (Ahr), St. Mariä Himmelfahrt (Blankenheim)
Passieretabel
Anoniem Nederrijn (streek) ca. 1460 and Anoniem Brussel ca. 1460
Passion Altarpiece, ca. 1460
Grieth (Kalkar), St. Peter und Paul (Grieth)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1530 and after design by Pieter Coecke van Aelst (I)
The Agony in the Garden, The Arrest of Christ, The Mocking of Christ, James Matamoros, The Preaching James the Great (interior left wing); Christ before Pilate, The Tree of Jesse, The Mocking of Christ, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Descent from the Cross (centre); The Entombment, Christ in Limbo, The Resurrection, The Funeral of James the Great, James the Great and the Family of Pilgroms (interior right wing); Saint Catherine Is Converted by a Hermit, The Decapitation of Saint Catherine (predella), ca. 1530
Oxboroug, Oxburgh Hall
Christus in Gethesemane, de gevangenneming van Christus, de bespotting van Christus, Jakobus de Morendoder, de prekende Jakobus de Meerdere (binnenzijde linkerluik); Christus voor Pilatus, de Boom van Jesse, de bespotting van Christus, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (middendeel); De graflegging, Christus in limbo, de verrijzenis, de begrafenis van Jakobus de Meerdere, Jakobus de Meerdere en de pelgrimsfamilie (binnenzijde rechterluik); De H. Catharina wordt bekeerd door een kluizenaar, de onthoofding van de H. Catharina (predella)
Arnt van Zwolle and circle of Meester van het Altaar van Bartholomeus or Anoniem Nijmegen ca. 1483
The Lamentation Altarpiece, ca. 1483
Paris, Musée National du Moyen Âge - Thermes et hôtel de Cluny, inv./cat.nr. CL. 3269
Beweningsretabel
Arnt van Zwolle and circle of Meester van het Altaar van Bartholomeus or Anoniem Nijmegen ca. 1483
The Agony in the Garden, The Arrest of Christ, The Flagellation (interior left wing); The Lamentation (centre); The Mocking of Christ, The Carrying of the Cross, The Crucifixion (interior right wing), ca. 1483
Paris, Musée National du Moyen Âge - Thermes et hôtel de Cluny, inv./cat.nr. CL. 3269
Christus in Gethsemane, de gevangenneming van Christus, de geseling van Christus (binnenzijde linkerluik); De bewening (middendeel); De bespotting van Christus, de kruisdraging, de kruisiging (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and Meester van de Aanbidding te Antwerpen
Passion Altarpiece, ca. 1520
Linnich, Pfarrkirche St. Martinus (Linnich)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and Meester van de Aanbidding te Antwerpen
The Marriage of Mary and Joseph, The Annunciation (interior left predella wing); The Circumcision, The Adoration of the Shepherds, The Adoration of the Magi (predella); The Presentation in the Temple, Christ's Dispute with the Doctors of the Temple (interior right predella wing); Ecce Homo (interior left upper wing); The Last Supper, The Arrest of Christ, Christ's Entry into Jerusalem, The Agony in the Garden (interior left wing); The Flagellation of Christ, The Mocking of Christ, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Descent from the Cross, The Entombment, The Resurrection, Cleopas and Peter Meet Christ, The Undoubtedly Thomas (centre); Christ Appears to his Disciples, Peter Throws Himself in the Sea and Wades towards Christ, The Ascension, Pentecost (interior right wing); Noli me tangere (interior right upper wing), ca. 1520
Linnich, Pfarrkirche St. Martinus (Linnich)
Het huwelijk van Maria en Jozef, de annunciatie (binnenzijde linker predellaluik); De besnijdenis, de aanbidding der herders, de aanbidding der Wijzen (predella); De presentatie in de tempel, Christus' dispuut met de tempelgeleerden (binnenzijde rechter predellaluik); Ecce Homo (binnenzijde linker bovenluik); Het Laatste Avondmaal, de gevangenneming van Christus, Christus intrede in Jeruzalem, Christus in Gethsemane (binnenzijde linkerluik); De geseling van Christus, de bespotting van Christus, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming, de graflegging, de opstanding, Cleopas en Petrus ontmoeten Christus, de ongelovige Thomas (middendeel); Christus verschijnt aan de discipelen, Petrus werpt zich in zee en waadt naar Christus, de tenhemelopneming, de uitstorting van de Heilige Geest (binnenzijde rechterluik); Noli me tangere (binnenzijde rechter bovenluik)
follower of Jan Borman (de Jonge) or Anoniem Luik (stad) ca. 1525-1540 or Anoniem Antwerpen ca. 1525-1540 and Anoniem Maasland ca. 1525-1540
Altarpiece of Saint Denis, ca. 1525-1540
Luik, Saint-Denis (Liège)
Sint-Dionysiusretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1510-1515
Passion Altarpiece, ca. 1510-1515
Radley, St Peter's College (Radley)
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1490-1500 and Meester van Sint Goedele
The Agony in the Garden, The Arrest (interior left wing); The Flagellation, The Crucifixion, The Descent from the Cross (centre); Christ Appearing to the Disciples, Pentecost (interior right wing); Christ and the Virgin (interior left upper wing); God the Father (interior right upper wing), ca. 1490-1500
Geel (Belgium), St. Dymphnakerk
Getshemane, de gevangenneming (binnenzijde linkerluik); De geseling, de kruisiging, de kruisafneming (middendeel); Christus verschijnt aan de discipelen, Pinksteren (binnenzijde rechterluik); Christus en Maria (binnenzijde linker bovenluik); God de Vader (binnenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1510-1530 or Meester van Viborg
The Flagellation of Christ, Ecce Homo (interior left wing); The Mocking of Christ (interior left upper wing); The Annunciation, The Visitation, The Adoration of the Shepherds, The Adoration of the Magi, The Circumcision, The Presentation in the Temple, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); The Entombment, The Resurrection (interior right wing); Christ appearing to the Virgin (interior right upper wing), ca. 1510-1530
Frustuna, Frustuna kyrka
De geseling van Christus, Ecce Homo (binnenzijde linkerluik); De bespotting van Christus (binnenzijde linker bovenluik); De annunciatie, de visitatie, de aanbidding der herders, de aanbidding der Wijzen, de besnijdenis, de presentatie in de tempel, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); De graflegging, de verrijzenis (binnenzijde rechterluik); Christus' verschijning aan Maria (binnenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1525
Passion Altarpiece, ca. 1525
Soest (Arnsberg), St. Petri (Soest)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1525
The Arrest of Christ, The Mockings of Christ, The Entombment, The Lamentation (interior left wing); The Annunciation, The Visitation, The Nativity, The Presentation in the Temple, The Adoration of the Magi, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Deposition (centre); Ecce Homo, The Crowning of Thorns, The Resurrection, Christ in Limbo (interior right wing), ca. 1525
De gevangenneming van Christus, de bespotting van Christus, de graflegging, de bewening (binnenzijde linkerluik); De annunciatie, de visitatie, de geboorte, de presentatie in de tempel, de aanbidding der Wijzen, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (midden); Ecce Homo, de doornenkroning, de opstanding, Christus in limbo (binnenzijde rechterluik)
Godefridus Schalcken
The mocking of Christ
Munich, Bayerische Staatsgemäldesammlungen, inv./cat.nr. 5248
De bespotting van Christus
Anoniem Antwerpen ca. 1520 Jan Gillisz Wraghe
Christ Entering Jerusalem, the Arrest of Christ, Christ Before Pilate, Christ Being Mocked (interior left wings); The Carrying the Cross, the Flagellation of Christ, Christ Being Mocked, the Crucifixion, the Descent from the Cross, the Entombment (centre); The Resurrection, Noli Me Tangere, the Journey to Emmaus, Pentecost (interior right wings); The Adoration by the Shepherds, the Circumcision of the Christ-Child, the Adoration of the Magi (predella), ca. 1520
Fromentières (Mayenne), Church (institution) Église Sainte Madeleine (Fromentières)
De intrede van Christus in Jeruzalem, de gevangenneming van Christus, Christus voor Pilatus, de bespotting van Christus (binnenzijde linkerluiken); De kruisdraging, de geseling van Christus, de bespotting van Christus, de kruisiging, de kruisafname, de graflegging (middendeel); De opstanding, noli me tangere, de Emmaüsgangers, Pinksteren (binnenzijde rechterluiken); De aanbidding van de herders, de besnijdenis van het Christuskind, de aanbidding van de Wijzen (predella)
Anoniem Antwerpen ca. 1510 or Meester van Viborg
Passion Altarpiece, ca. 1510
Frustuna, Frustuna kyrka
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1490-1500 and Meester van Sint Goedele
Passion altarpiece, ca. 1490-1500
Geel (Belgium), St. Dymphnakerk
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and Jan Gillisz Wraghe
Passion Altarpiece, ca. 1520
Fromentières (Mayenne), Church (institution) Église Sainte Madeleine (Fromentières)
Passieretabel
Peter Paul Rubens
The mocking of Christ, 1601-1602
Grasse (France), private collection Chapel of the Municipal Hospital (Grasse)
De bespotting van Christus
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?