Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Iconclass code is 73D9
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1420
1484
1548
1612
1676
1740
1799
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
Technical examination type
0 related places within map
84 results, 1 - 50 shown , page 1 of 2
follower of Jheronimus Bosch possibly Pieter Huys
Christus bevrijdt de zielen uit het voorgeborchte, 16de eeuw
Christie's (London (England)) 2017-07-06 - 2017-07-07, nr. 141
Christus bevrijdt de zielen uit het voorgeborchte
follower of Jheronimus Bosch
The Descent of Christ into Limbo, eerste helft 16de eeuw
Sotheby's (London (England)) 2004-12-09, nr. 109
Christus daalt af in het voorgeborchte
Jan Verbeeck (I)
Christ in the underworld, 1555 gedateerd
Munich, Staatliche Graphische Sammlung München, inv./cat.nr. 10041
Christus als licht in de duisternis (Johannes 8:12)
attributed to Jan Mandijn
The Descent of Christ into Limbo
Marie-Françoise Robert (Paris) 2010-10-08, nr. 14
Christus daalt af in het voorgeborchte
Anoniem derde kwart 16de eeuw
The Descent of Christ into Limbo, derde kwart 16de eeuw
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1952.5.85
Christus daalt af in het voorgeborchte
Meesters van het Antwerpse Schetsboek
The Descent of Christ into Limbo (above) and Hell (below), ca. 1525-1550
Berlin, Kupferstichkabinett der Staatlichen Museen zu Berlin, inv./cat.nr. 79 C 2, fol. 62r
Christus bevrijdt de zielen uit het voorgeborchte (boven) en de hel (onder)
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1500 or Meester van Sint Goedele
The entombment. In the background the descent from the cross and the descent into limbo, ca. 1500
London, art dealer Sam Fogg
De graflegging. In de achtergrond de kruisafneming en Christus bevrijdt de zielen uit het voorgeborchte
Anoniem Nederlanden (historische regio) 16de eeuw
Christ in limbo, 16de eeuw
Vienna, Kunsthistorisches Museum, inv./cat.nr. 2715
Christus in het voorgeborchte
tapestry workshop of Anoniem Brussel 1510-1515 after design of Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) 1510-1515
The Resurrection, 1510-1515
San Francisco (California), Fine Arts Museums of San Francisco, inv./cat.nr. 54.14.3
De opstanding
tapestry workshop of Anoniem Brussel 1514-1524 after design of Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) 1514-1524
The Resurrection, 1514-1524
Burgos, Catedral de Santa María de Burgos
De opstanding
Anoniem Antwerpen ca. 1540 and Anoniem Antwerpen ca. 1540
Passion altarpiece, ca. 1540
Opitter, Sint-Trudokerk (Opitter)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1540 and Anoniem Antwerpen ca. 1540
The Agony in the Garden, The Arrest, The Mocking of Christ, Christ before Caiaphas, Pilate Washing his Hands (interior left wing); The Flagellation, Ecce Homo, The Crowning with Thorns, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Descent from the Cross and The Lamentation (centre); Christ in the Underworld, The Resurrection, Christ Appearing to Mary, The Ascension, Pentecost (interior right wing), ca. 1540
Opitter, Sint-Trudokerk (Opitter)
Jezus in de Hof van Olijven, Het verraad van Judas en de gevangenneming, De bespotting van Christus, Jezus voor Kajafas gebracht, De handwassing van Pilatus (binnenzijde linkerluik); De geseling, Ecce Homo, De doornenkroning, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming en de bewening (middendeel); De nederdaling ter helle, de verrijzenis, Christus verschijnt aan zijn moeder, Hemelvaart, Pinksteren (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1520-1525
Passion altarpiece, ca. 1520-1525
Żukowo, St. Mary's Assumption Church (Żukowo)
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1490
The Entry into Jerusalem, The Agony in the Garden (interior left wing); Ecce Homo, The Crucifixion, The Lamentation (centre); Christ Appears to the Disciples, The Ascension (interior right wing), ca. 1490
Strängnäs (Zweden), Kathedraal (Strängnäs)
De intocht in Jeruzalem, Christus in Getsemane (binnenzijde linkerluik); Ecce Homo, de kruisiging, de bewening (middendeel); Christus verschijnt aan de discipelen, Hemelvaart (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1560
Passion Altarpiece, ca. 1560
Roskilde, Cathedral (Roskilde)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1560
Christ Appearing to Mary, Christ before Caiaphas, Pilate Washing his Hands in Innocence, Christ before Pilate, Christ before Herod (interior left wing); The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Deposition, The Flagellation, Ecce Homo, The Crowning of Thorns (centre); Christ Washing the Feet of the Apostles, The Entombment, The Ascencion, Christ in Limbo, The Resurrection (interior right wing); The Annunciation, The Visitation (interior left predella wing); The Adoration of the Shepherds, The Circumcision, The Adoration of the Magi (predella); The Massacre of the Innocents, The Flight into Egypt (interior right predella wing), ca. 1560
Roskilde, Cathedral (Roskilde)
Christus verschijnt aan Maria, Christus voor Kajafas, Pilatus wast zijn handen in onschuld, Christus voor Pilatus, Christus voor Herodus (binnenzijde linkerluik); De kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming, de geseling, Ecce Homo, de doornenkroning (middendeel); Christus wast de voeten van de apostelen, de graflegging, de tenhemelopneming, Christus in limbo, de opstanding (binnenzijde rechterluik); De annunciatie, de visitatie (binnenzijde linker predellaluik); De aanbidding der herders, de besnijdenis, de aanbidding der Wijzen (predella); De kindermoord, de vlucht naar Egypte (binnenzijde rechter predellaluik)
studio of Robert Moreau and Anoniem Antwerpen ca. 1545-1555
Passion Altarpiece, ca. 1545-1555
Wattignies, L'église Saint-Lambert (Wattignies)
Passieretabel
studio of Robert Moreau and Anoniem Antwerpen ca. 1545-1555
The Agony in the Garden, The Arrest, The Crowning of Thorns, Christ before King Herod, Christ before Pilate (interior left wing); Ecce Homo, The Deposition, The Flagellation, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Crowning of Thorns (centre); Christ in Limbo, The Resurrection, Pentecost, The Ascencion, Christ Appearing to Mary (interior right wing), ca. 1545-1555
Wattignies, L'église Saint-Lambert (Wattignies)
Christus in Gethsemane, de gevangenneming, de doornenkroning, Christus voor koning Herodus, Christus voor Pilatus (binnenzijde linkerluik); Ecce homo, de kruisafneming, de geseling, de kruisdraging, de kruisiging, de doornenkroning (middendeel); Christus in limo, de uitstorting van de heilige Geest, de tenhemelopneming, Christus verschijnt aan Maria (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Brussel ca. 1500-1510 and attributed to Bernard van Orley
Passion Altarpiece, ca. 1500-1510
Nordingrå, Nordingrå kyrka
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1500-1510 and attributed to Bernard van Orley
The Agony in the Garden, The Arrest (interior left wing)l Christ in Limbo (interior left upper wing); The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); Christ Appearing to Mary (interior right upper wing); The Entombment, The Resurrection (interior right wing), ca. 1500-1510
Nordingrå, Nordingrå kyrka
Christus in Gethsemane, de gevangenneming (binnenzijde linkerluik); Christus in Limbo (binnenzijde linker bovenluik); De kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); Christus verschijnt aan Maria (binnenzijde rechter bovenluik); De graflegging, de opstanding (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Brussel ca. 1515-1520 and Anoniem Duitsland ca. 1515-1520
Passion Altarpiece, ca. 1515-1520
Uppland, Bro kyrka (Uppland)
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1515-1520 and Anoniem Duitsland ca. 1515-1520
The Arrest of Christ, The Mocking of Christ (interior left wing); Caiaphas Tearing Christ's Clothes (interior left upper wing); Ecce Homo, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Entombment (centre); Christ in Limo (interior right upper wing); The Resurrection, Christ's Ascension (interior right wing), ca. 1515-1520
Uppland, Bro kyrka (Uppland)
De gevangenneming van Christus, de bespotting van Christus (binnenzijde linkerluik); Kajafas scheurt Christus' kleren (binnenzijde linker bovenluik); Ecce Homo, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming, de graflegging (middendeel); Christus in limbo (binnenzijde rechter bovenluik); De verrijzenis, Christus' Hemelvaart (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1525 Richard Moest
Passion Altarpiece, ca. 1525
Merl/Zell an der Mosel, St. Michaelkirche (Merl)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1525 Richard Moest
The Annunciation, The Visitation, Christ Taking Leave of Mary, The Arrest, Christ before Pilate (interior left wing); The Adoration of the Christ-child, The Circumcision, The Tree of Jesse, The Presentation in the Temple, The Adoration of the Magi, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); The Flight into Egypt, Christs' Dispute with the Doctors of the Temple, The Entombment, Christ in Limbo, The Resurrection (interior right wing), ca. 1525
Merl/Zell an der Mosel, St. Michaelkirche (Merl)
De annunciatie, de visitatie, Christus neemt afscheid van Maria, de gevangenneming, Christus voor Pilatus (binnenzijde linkerluik); De aanbidding van het Christuskind, de besnijdenis, de Boom van Jesse, de presentatie in de tempel, de aanbidding der Wijzen, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); De vlucht naar Egypte, Christus'dispuut met de tempelgeleerden, de graflegging, Christus in limbo, de verrijzenis (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1530 and after design by Pieter Coecke van Aelst (I)
Passion Altarpiece with Scenes from the Life of James the Greater, ca. 1530
Oxboroug, Oxburgh Hall
Passieretabel met scènes uit het leven van Jakobus de Meerdere
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) 1577
Passion Altarpiece with Tabernacle, 1577
Braine-le-Comte, Église Saint-Géry (Braine-le-Comte)
Passieretabel met sacramentstoren
Anoniem Antwerpen ca. 1530 and after design by Pieter Coecke van Aelst (I)
The Agony in the Garden, The Arrest of Christ, The Mocking of Christ, James Matamoros, The Preaching James the Great (interior left wing); Christ before Pilate, The Tree of Jesse, The Mocking of Christ, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Descent from the Cross (centre); The Entombment, Christ in Limbo, The Resurrection, The Funeral of James the Great, James the Great and the Family of Pilgroms (interior right wing); Saint Catherine Is Converted by a Hermit, The Decapitation of Saint Catherine (predella), ca. 1530
Oxboroug, Oxburgh Hall
Christus in Gethesemane, de gevangenneming van Christus, de bespotting van Christus, Jakobus de Morendoder, de prekende Jakobus de Meerdere (binnenzijde linkerluik); Christus voor Pilatus, de Boom van Jesse, de bespotting van Christus, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (middendeel); De graflegging, Christus in limbo, de verrijzenis, de begrafenis van Jakobus de Meerdere, Jakobus de Meerdere en de pelgrimsfamilie (binnenzijde rechterluik); De H. Catharina wordt bekeerd door een kluizenaar, de onthoofding van de H. Catharina (predella)
Anoniem Brussel ca. 1490 and attributed to Colijn de Coter
Passion altarpiece, ca. 1490
Strängnäs (Zweden), Kathedraal (Strängnäs)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen voor 1589 or follower of Cornelis Floris (II)
Passion Altarpiece, voor 1589
Daverdisse, Église Saint Pierre
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1520-1525 and Anoniem Antwerpen ca. 1520-1525
The Arrest of Christ, Pilate Washing his Hands (interior left wing); The Annunciation, Visitation, Tree of Jesse, Nativity, Circumcision of the Christ-Child by the Priest in the Temple, the Carrying of the Cross, the Crucifixion of Christ, Descent from the Cross (centre); Christ's Entombment, Resurrection of Christ, Christ in the Underworld (interior right wing), ca. 1520-1525
Żukowo, St. Mary's Assumption Church (Żukowo)
Gevangenneming van Christus, de handenwassing van Pilatus (binnenzijde linkerluik); De annunciatie, de visitatie, De Boom van Jesse, de geboorte, de besnijdenis, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (middendeel); De graflegging, de verrijzenis, de vederdaling ter helle (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Rusland 1690-1710
Anastasis, 1690-1710
Utrecht, Museum Catharijneconvent, inv./cat.nr. RMCC s223
Anastasis
Anoniem Antwerpen ca. 1510-1520 and Anoniem Gdańsk ca. 1510-1520
Passion Altarpiece, ca. 1510-1520
Gdańsk, Bazylika Mariacka
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1510-1520 and Anoniem Gdańsk ca. 1510-1520
The Kiss of Judas, Pilate washing his Hands in Innocence (interior left wing); Ecce Homo (interior left upper wing); The Visitation, The Adoration of the Magi, The Adoration of the Shepherds, The Presentation in the Temple, The Flight into Egypt, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamenation (centre); Christ in Limbo (interior right upper wing); The Entombment, The Resurrection (interior right wing), ca. 1510-1520
Gdańsk, Bazylika Mariacka
De kus van Judas, Pilatus wast zijn handen in onschuld (binnenzijde linkerluik); Ecce homo (binnenzijde linker bovenluik); De visitatie, de aanbidding der Wijzen, de aanbidding der herders, de presentatie in de tempel, de vlucht naar Egypte, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); Christus in limbo (binnenzijde rechter bovenluik); De graflegging, de verrijzenis (binnenzijde rechterluik)
possibly Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1470 or after Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1470
Passion Altarpiece, ca. 1470
Schwäbisch Hall, Michaelskirche (Schwäbisch Hall)
Passieretabel
possibly Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1470 or after Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1470
Christ before Herod, Christ before Pilate (interior left wing); Ecclesia (interior left upper wing); The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Deposition (centre); Synagoga (interior right upper wing); The Resurrection, Christ in limbo (interior right wing), ca. 1470
Schwäbisch Hall, Michaelskirche (Schwäbisch Hall)
Christus voor Herodus, Christus voor Pilatus (binnenzijde linkerluik); Ecclesia (binnenzijde linker bovenluik); De kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (midden); Synagoga (binnenzijde rechter bovenluik); De opstanding, Christus in limbo (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1525
Passion Altarpiece, ca. 1525
Soest (Arnsberg), St. Petri (Soest)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1525
The Arrest of Christ, The Mockings of Christ, The Entombment, The Lamentation (interior left wing); The Annunciation, The Visitation, The Nativity, The Presentation in the Temple, The Adoration of the Magi, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Deposition (centre); Ecce Homo, The Crowning of Thorns, The Resurrection, Christ in Limbo (interior right wing), ca. 1525
De gevangenneming van Christus, de bespotting van Christus, de graflegging, de bewening (binnenzijde linkerluik); De annunciatie, de visitatie, de geboorte, de presentatie in de tempel, de aanbidding der Wijzen, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (midden); Ecce Homo, de doornenkroning, de opstanding, Christus in limbo (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1530
Passion altarpiece of Oplinter, ca. 1530
Brussels, Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis, inv./cat.nr. 3196
Passieretabel van Oplinter
Anoniem Vlaanderen (regio) 1433-1435
Passion altarpiece, 1433-1435
Tordesillas, Real Monasterio de Santa Clara
Passieretabel
follower of Jheronimus Bosch
Christ in limbo, vroeg 17de-eeuws
Prague, Národní Galerie v Praze, inv./cat.nr. O 70
Christus in het voorgeborchte
possibly Anoniem Nederlanden (historische regio) ca. 1430 and Anoniem Lübeck ca. 1430
Passion altarpiece with adoration of the Magi, ca. 1430
Lübeck (Germany), St. Annen-Museum
Passieretabel met aanbidding der Wijzen
Anoniem Antwerpen ca. 1525
Passion and Childhood Altarpiece, ca. 1525
Zülpich, Katholische Pfarrkirche St. Peter (Zülpich)
Passie- en Kindsheidretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1525
Saint Sebastian (interior left upper wing); The Annunciation, The Adoration of the Shepherds, The Presentation in the Temple, The Dedication of Mary (interior left wing); The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Deposition, Saint Peter, The Coronation of the Virgin, Saint Matthew (centre); The Agony in the Garden, The Death of the Virgin, Christ in Limbo (predella); The Adoration of the Magi, The Flight into Egypt, The Massacre of the Innocents, Christs' Dispute with the Doctors of the Temple (interior right wing); Saint Quirinus (interior right upper wing), ca. 1525
Zülpich, Katholische Pfarrkirche St. Peter (Zülpich)
De H. Sebastiaan (binnenzijde linker bovenluik); De annunciatie, de aanbidding der herders, de presentatie in de tempel, de tempelgang van Maria (binnenzijde linkerluik); De kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming, de H. Petrus, de kroning van Maria, de H. Mattheüs (middendeel); Christus in Gethsemane, de dood van Maria, Christus in limbo (predella); De aanbidding der Wijzen, de vlucht naar Egypte, de kindermoord te Bethlehem, Christus' dispuut met de tempelgeleerden (binnenzijde rechterluik); De H. Quirinus (binnenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1530
The Raising of Lazarus, The Multiplication of the Loaves (exterior left wing); The Multiplication of the Loaves, Christ Healing the Paralytics (exterior right wing), ca. 1530
Brussels, Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis, inv./cat.nr. 3196
De opwekking van Lazarus, de vermenigvuldiging van de broden (buitenzijde linkerluik); De vermenigvuldiging van de broden, Christus geneest de lammen (buitenzijde rechterluik)
Master of the Orsoy Altarpiece or studio of Colijn de Coter
Christ in Limbo, The Resurrection of Christ, The arrest of Christ, Christ is mocked, ca. 1515
Orsoy (Rheinberg), Katholische Pfarrkirche St. Nikolaus
Christus in het voorgeborchte, De opstanding, De gevangenneming van Christus, Christus voor de hogepriester
Anoniem Antwerpen ca. 1520
Passion Altarpiece, ca. 1520
Dorsten, St.-Agathakirche (Dorsten)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1520
Christ Appearing to his Mother, The Arrest, Pilate Washing his Hands in Innocence, Joseph is chosen as husband for Mary, The Marriage of Mary and Joseph (interior left wing); The Annunciation, The Adoration, The Tree of Jesse, The Circumcision, The Presentation in the Temple, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Descent from the Cross (centre); The Entombment, Christ in Limbo, The Resurrection, The Massacre of the Innocents, The Flight into Egypt (interior right wing); The Martyrdom of Saint Agatha (predella), ca. 1520
Dorsten, St.-Agathakirche (Dorsten)
Christus verschijning aan zijn moeder, Gethsemane, Pilatus wast zijn handen in onschuld, Jozef wordt gekozen als echtgenoot voor Maria, het huwelijk tussen Maria en Jozef (binnenzijde linkerluik); De annunciatie, de aanbidding, de Boom van Jesse, de besnijdenis, de presentatie in de tempel, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (middendeel); De graflegging, Christus in limbo, de verrijzenis, de kindermoord, de vlucht naar Egypte (binnenzijde rechterluik); Het martelaarschap van de H. Agatha (predella)
Anoniem Antwerpen ca. 1520
Pasion Altarpiece with Schmerzhaften Mutter Gottes, ca. 1520
Heimbach, Church (institution) St. Clemens (Heimbach)
Passieretabel met Schmerzhaften Mutter Gottes
Anoniem Antwerpen ca. 1520
The Annunciation, The Adoration of the Shepherds (interior left wing); Christ in Gethsemane, The Dormition, Christ in Limbo (predella); The Arrest, Christ Meets Veronica during the Carrying of the Cross, The Mater Dolorosa, The Crucifixion, The Lamentation, The Entombment (centre); The Flight into Egypt, Christ's Dispute with the Doctors of the Temple (interior right wing); The Coronation of the Virgin by God the Father (interior left upper wing); Christ Blessing the Virgin (interior right upper wing), ca. 1520
Heimbach, Church (institution) St. Clemens (Heimbach)
De annunciatie, de aanbidding der herders (binnenzijde linkerluik); Christus in Gethsemane, de dood van Maria, Christus in limbo (predella); De gevangenneming, Christus treft Veronica tijdens de kruisdraging, de Mater Dolorosa, de kruisiging, de bewening, de graflegging (middendeel); De vlucht naar Egypte, Christus' dispuut met de tempelgeleerden (binnenzijde rechterluik); De kroning van Maria door God de Vader (binnenzijde linker bovenluik); Christus zegent Maria (binnenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1530
The Nativity, The Circumcision, The Adoration of the Magi (predella); Christs' Entry into Jerusalem, Judas Betrays Christ, The Arrest, Christ before Pilate (interior left wing); Ecce Homo, The Crucifion, The Lamentation (centre); The Entombment, Christ in Limbo, The Resurrection, The Undoubtedly Thomas (interior right wing), ca. 1530
Brussels, Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis, inv./cat.nr. 3196
De geboorte van Christus, de besnijdenis, de aanbidding der Wijzen (predella); Christus' intrede in Jeruzalem, Judas verraadt Christus, de gevangenneming, Christus voor Pilatus (binnenzijde linkerluik); Ecce homo, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); De graflegging, Christus in limbo, de opstanding, de ongelovige Thomas (binnenzijde rechterluik)
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?