Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Iconclass code is 73E1
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1300
1410
1520
1630
1740
1850
1955
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
genre
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
257 results, 1 - 50 shown , page 1 of 6
Jacob Jordaens (I)
De discipelen aan het graf van Christus, ca 1625
Dresden, Staatliche Kunstsammlungen Dresden - Gemäldegalerie Alte Meister
De discipelen aan het graf van Christus
Rembrandt
The Resurrection, ca. 1635-1639
Munich, Alte Pinakothek, inv./cat.nr. 397
De Opstanding
Meester van 1518 and/or Anoniem Antwerpen ca. 1520
Christus en de Samaritaanse vrouw, de maaltijd bij Simon de Farizeeër (linker bovenluik); De ongelovige Thomas, de kroning van Maria (rechter bovenluik); Christus neemt afscheid van Maria, de intrede in Jeruzalem, de zuivering van de tempel, het verraad van Judas, Christus en de overspelige vrouw, Christus wast de voeten van Petrus, het Laatste Avondmaal (linkerluik); Het Laatste Avondmaal, de opstanding, de tenhemelopneming, de uitstorting van de Heilige Geest, de Genadestoel, de sacramentsverering, het Laatste Oordeel (rechterluik), ca. 1520
Västeras, Kathedraal (Västeras)
Christus en de Samaritaanse vrouw, de maaltijd bij Simon de Farizeeër (linker bovenluik); De ongelovige Thomas, de kroning van Maria (rechter bovenluik); Christus neemt afscheid van Maria, de intrede in Jeruzalem, de zuivering van de tempel, het verraad van Judas, Christus en de overspelige vrouw, Christus wast de voeten van Petrus, het Laatste Avondmaal (linkerluik); Het Laatste Avondmaal, de opstanding, de tenhemelopneming, de uitstorting van de Heilige Geest, de Genadestoel, de sacramentsverering, het Laatste Oordeel (rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1520
The Crowning of Thorns (interior left upper wing); The Mass of Gregory (upper centre); The Lamentation (interior right upper wing); The Arrest, The Flagellation, Christ before Caiaphas, The Crowning of Thorns (interior left wing); Christ before Pilate, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, Christ in Limbo, The Resurrection (centre); The Holy Women at the Grave, Noli Me Tangere, The Meal at Emmaus, Christ Appearing to the repentant Peter (interior right wing), ca. 1520
Västeras, Kathedraal (Västeras)
De doornenkroning (binnenzijde linker bovenluik); De Gregoriusmis (middendeel boven); De bewening (binnenzijde rechter bovenluik); De gevangenneming, de geseling, Christus voor Kajafas, de doornenkroning (binnenzijde linkerluik); Christus voor Pilatus, de kruisdraging, de kruisiging, Christus in limbo, de opstanding (middendeel); De H. vrouwen aan het graf, noli me tangere, de maaltijd te Emmaüs, Christus verschijnt aan de boetedoenende Petrus (binnenzijde rechterluik)
Meester van 1518 and/or Anoniem Antwerpen ca. 1520
Passion Altarpiece and Altarpiece with the Mass of Gregory, ca. 1520
Västeras, Kathedraal (Västeras)
Passieretabel en Gregoriusmisretabel
attributed to Master of the Magdalen Legend
De kruisiging (boven), de opstanding en de H.Hieronymus (links), Maria met kind (midden), de H. Veronica en de Mis van Gregorius (rechts)
Féral, Petit C. P.: Chevallier Exp.: George (Paris) 1883-05-21 - 1883-05-22, nr. 57
De kruisiging (boven), de opstanding en de H.Hieronymus (links), Maria met kind (midden), de H. Veronica en de Mis van Gregorius (rechts)
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1520
De graflegging (links), de bewening (midden), de opstanding (rechts), ca. 1520
Sotheby's (London (England)) 1998-10-29, nr. 12
De graflegging (links), de bewening (midden), de opstanding (rechts)
Anoniem Brussel ca. 1470-1490 and Meester van Sint Goedele
Pilate Washing his Hands in Innocence (interior left wing); Angel with Arma Christi (interior left upper wing); The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Descent from the Cross (centre); Angel with Arma Christi (interior right upper wing); The Resurrection (interior right wing), ca. 1470-1490
Paris, Musée des Arts Décoratifs (Parijs)
Pilatus wast zijn handen in onschuld (binnenzijde linkerluik); Engel met Arma Christi (binnenzijde linker bovenluik); De kruisdraging, de kruisiging, de kruisfneming (middendeel); Engel met Arma Christi (binnenzijde rechter bovenluik); De opstanding (binnenzijde rechterluik)
follower of Pieter Coecke van Aelst (I)
Christus in het voorgeborchte, de opstanding (links); de nederdaling van de Heilige Geest, de hemelvaart (midden); Christus voor Kajafas, Christus voor Pilatus (rechts), eerste helft 16de eeuw
Whereabouts unknown
Christus in het voorgeborchte, de opstanding (links); de nederdaling van de Heilige Geest, de hemelvaart (midden); Christus voor Kajafas, Christus voor Pilatus (rechts)
attributed to Jan Boeckhorst
The resurrection of Christ
Paris, Galerie Nathalie Motte Masselink
De opstanding van Christus (Lucas 24:1-9)
Anoniem Antwerpen ca. 1510-1520
The Entry into Jerusalem, The Arrest of Christ (interior left wing); The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation, The Annunciation, The Visitation, The Birth, The Adoration of the Magi, The Flight into Egypt, The Holy Family (centre); The Resurrection, The Ascension (interior right wing); The Agony in the Garden (interior left upper wing); The Deposition (interior right upper wing), ca. 1510-1520
's-Hertogenbosch, Sint-Jan ('s-Hertogenbosch)
De intocht in Jeruzalem, de gevangenneming (binnenzijde linkerluik); De kruisdraging, de kruisiging, de bewening, de annunciatie, de visitatie, de geboorte, de aanbidding van de Wijzen, de vlucht naar Egypte, de Heilige Familie (middendeel); De opstanding, de hemelvaart (binnenzijde rechterluik), Christus in de Hof van Olijven (binnenzijde linker bovenluik); De kruisafneming (binnenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Brussel ca. 1500-1520 or attributed to Jan Borman (III) and Anoniem Mechelen ca. 1500-1520 and circle of Jan van Coninxloo (II) and Anoniem Antwerpen ca. 1500-1520
The Birth of Mary, The Presentation of Mary, The Marriage of Mary and Joseph, The Annunciation, The Agony in the Garden, The Arrest, The Crowning of Thorns (interior left wing); The Visitation, The Arrival of Mary and Joseph at Bethlehem, The Nativity, The Circumcision, The Adoration of the Magi, The Presentation in the Temple, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); The Flight into Egypt, Christs' Dispute with the Doctors of the Temple, The Meal at Simon, The Raising of Lazarus, The Entombment, The Resurrection, The Meal at Emmaus (interior right wing), ca. 1500-1520
Västeras, Kathedraal (Västeras)
De geboorte van Maria, de tempelgang van Maria, het huwelijk van Maria en Jozef, de annunciatie, Christus in Gethsemane, de gevangenneming, de doornenkroning (binnenzijde linkerluik); De visitatie, de reis van Maria en Jozef naar Bethlehem, de geboorte, de besnijdenis, de aanbidding der Wijzen, de presentatie in de tempel, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); De vlucht naar Egypte, Christus' dispuut met de tempelgeleerden, de maaltijd bij Simon, de opwekking van Lazarus, de graflegging, de opstanding, de maaltijd te Emmaüs (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Brussel ca. 1500-1520 or attributed to Jan Borman (III) and Anoniem Mechelen ca. 1500-1520 and circle of Jan van Coninxloo (II) and Anoniem Antwerpen ca. 1500-1520
Passion Altarpice, ca. 1500-1520
Västeras, Kathedraal (Västeras)
Passieretabel
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) 1517 gedateerd or circle of Jacob Cornelisz
De bewening en de graflegging (binnenzijde linkerluik), de kruisiging (middenpaneel) en de opstanding (binnenzijde rechterluik), 1517 gedateerd
Sotheby's (London (England)) 2015-04-29, nr. 500
De bewening en de graflegging (binnenzijde linkerluik), de kruisiging (middenpaneel) en de opstanding (binnenzijde rechterluik)
free after Hans Memling or school of Gerard David
Drieluik met de geboorte en de verkondiging aan de herders (links), de kruisiging (midden), de opstanding (rechts), eertste helft 16de eeuw
Haarlem, Frans Halsmuseum
Drieluik met de geboorte en de verkondiging aan de herders (links), de kruisiging (midden), de opstanding (rechts)
Aertgen Claesz. van Leyden
De opstanding van Christus
Leiden, Stedelijk Museum De Lakenhal, inv./cat.nr. 252
De opstanding van Christus
after Jan van Scorel
The bearing of the cross (left), the resurrection (right), tweede kwart 16de eeuw
Amsterdam, Begijnhof (Amsterdam)
De kruisdraging (links), de opstanding (rechts)
after Jan van Scorel
The bearing of the cross (interior left wing), the crucifixion (centre panel), the resurrection (interior right wing); Adam (exterior left wing), Eve (exterior right wing), tweede kwart 16de eeuw
Amsterdam, Begijnhof (Amsterdam)
De kruisdraging (binnenzijde links), de kruisiging (midden), de opstanding (binnenzijde rechts); Adam (buitenzijde links); Eva (buitenzijde rechts)
Meester van Hoogstraeten
De opstanding (links), de kruisdraging (rechts), ca. 1500-1515
Schloss Plausdorf (Amöneburg), private collection Fritz von Goldammer
De opstanding (links), de kruisdraging (rechts)
attributed to Jan Swart van Groningen
Drieluik met de kruisdraging (links), de kruisiging (midden) en de opstanding (rechts), tweede of derde kwart 16de eeuw
Lempertz (Keulen) 2014-11-14 - 2014-11-15, nr. 1019
Drieluik met de kruisdraging (links), de kruisiging (midden) en de opstanding (rechts)
Hendrick Goudt
Resurrection of Christ
Berlin, Gemäldegalerie (Staatliche Museen zu Berlin), inv./cat.nr. Z 12491
De Opstanding
Peter Paul Rubens
The resurrection of Christ, 1612 gedateerd
Antwerp, Onze-Lieve-Vrouwekathedraal (Antwerpen)
De wederopstanding van Christus
after Peter Paul Rubens
Opstanding van Christus, na 1612
Heiloo, art dealer J. Strengman
Opstanding van Christus
Schelte Adamsz. Bolswert after Peter Paul Rubens
Opstanding van Christus
Vienna, Graphische Sammlung Albertina
Opstanding van Christus
after Peter Paul Rubens
Opstanding van Christus
Vienna, Graphische Sammlung Albertina
Opstanding van Christus
Mathäus Küsel and Melchior Küsel (I) after Peter Paul Rubens
Opstanding van Christus
Haarlem, Teylers Museum
Opstanding van Christus
after Peter Paul Rubens
Opstanding van Christus, na 1620
Vienna, Graphische Sammlung Albertina
Opstanding van Christus
after Peter Paul Rubens
Opstanding van Christus, na 1620
Vienna, Graphische Sammlung Albertina
Opstanding van Christus
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) 16de eeuw
Standing woman with a depiction of the 'Resurrection of Christ', 16de eeuw
Florence, Galleria degli Uffizi, inv./cat.nr. 14.346 F
Staande vrouw die 'De opstanding van Christus" toont
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) or Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio)
Kruisiging met op de zijluiken Ecce Homo (links) en Opstanding (rechts)
Sotheby's (London (England)) 1997-07-03, nr. 54
Kruisiging met op de zijluiken Ecce Homo (links) en Opstanding (rechts)
Lucas van Valckenborch
Christ as 'Fons Vitae' surrounded with the four Evangelists and scwenes from the Old Testament, 1592 gedateerd
Dorotheum (Vienna) 2003-03-27, nr. 153
De verrezen Christus als de Bron des Levens omringd door de vier evangelisten; op de achtergrond scènes uit het Oude Testament
Gaspar de Crayer
De Wederopstanding van Christus
Utrecht, Museum Catharijneconvent
De Wederopstanding van Christus
after Dieric Bouts
The Resurrection of Christ, derde kwart 15de eeuw
Valencia (Spain), Museo del Patriarca (Real Colegio Seminario del Corpus Christi)
De Wederopstanding van Christus
Jacob de Wit
De Verrijzenis van Christus, 1735 gedateerd
Utrecht, Museum Catharijneconvent, inv./cat.nr. BMH S3960
De Verrijzenis van Christus
Rembrandt
Christ resurrected, 1661 gedateerd
Munich, Alte Pinakothek, inv./cat.nr. 6471
De herrezen Christus
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio)
The resurrection of Christ
Sotheby's (New York City) 2011-01-27, nr. 248
De wederopstanding van Christus
Anoniem Brussel ca 1540
Left wing of a triptych: The resurrection and the incredulity of Thomas, ca 1540
Christie's (London (England)) 2008-12-03, nr. 121
De opstanding (boven); De ongelovige Thomas (onder)
Anoniem
Landscape with the Deposition and Resurrection of Christ and a devotional group portrait of Jean Godin, his wife Jeanne de Salembiens and their children, probably among them Jacques Godin XV (?-1525), a view of Jerusalem in the background
Private collection
Landschap met de Kruisafname en de Opstanding van Christus en een groepsportret van Jean Godin en zijn vrouw Jeanne de Salembiens en hun kinderen, waaronder waarschijnlijk zoon Jacques Godin XV (?-1525), Jerusalem in de achtergrond
Maerten de Vos
The Ressurection, 1587 gedateerd
Moscow, Pushkin Museum, inv./cat.nr. 7163
De Opstanding
Meester van de Heilige Maagschap
The Resurrection (interior right wing), ca. 1490
Bloomington (Indiana), Indiana University Art Museum, inv./cat.nr. 78.62.2
De opstanding (binnenzijde rechterluik)
Cornelis Engebrechtsz.
Mocking of Christ (interior left wing), the Crucifixion (centre panel), the Resurrection (interior rigth wing), jaren 1510 of 1520
Utrecht, Museum Catharijneconvent, inv./cat.nr. ABM s 106
De bespotting van Christus (binnenzijde linkerluik), de kruisiging (middenpaneel), de opstanding (binnenzijde rechterluik)
Meester van het Hausbuch
The resurrection of Christ, eerste helft jaren 1480
Frankfurt am Main, Städel Museum, inv./cat.nr. SG 447
De opstanding van Christus
Meester van Ambierle
Passion Altarpiece, 1466
Ambierle (Loire), St. Martin (Ambierle)
Passieretabel
Anoniem Denemarken ca. 1662 after Hieronymus Wierix after Maerten de Vos
Epitaph for Morten Poulsen (†1662) and his wives Maren Lauridsdatter (†1660) and Karen Pedersdatter (†1682), ca. 1662
Middelfart, Sankt Nikolaj Kirke (Middelfart), inv./cat.nr. Epitaph no. 1
Epitaaf voor Morten Poulsen (†1662) en zijn echtgenotes Maren Lauridsdatter (†1660) en Karen Pedersdatter (†1682)
Anoniem Denemarken 1691
Epitaph for Mayor Claus Madsen (†1653 ) and his wife Anna Rasmusdatter (†1674 ), and for vicar Johan Gosmann (†1680) and his wife Elisabeth Clausdatter (†1680 ), 1691
Middelfart, Sankt Nikolaj Kirke (Middelfart), inv./cat.nr. Epitaph no. 2
Epitaaf voor burgemeester Claus Madsen (†1653 ), zijn echtgenote Anna Rasmusdatter (†1674 ) en vicaris Johan Gosmann (†1680) en zijn vrouw Elisabeth Clausdatter (†1680 )
tapestry workshop of Anoniem Brussel 1510-1515 after design of Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) 1510-1515
The Resurrection, 1510-1515
San Francisco (California), Fine Arts Museums of San Francisco, inv./cat.nr. 54.14.3
De opstanding
tapestry workshop of Anoniem Brussel 1514-1524 after design of Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) 1514-1524
The Resurrection, 1514-1524
Burgos, Catedral de Santa María de Burgos
De opstanding
Jan Borman (III) and studio of Jan Borman (III) and studio of Bernard van Orley and Alois Hauser (1831-1909)
The Passion altarpiece of Güstrow, voor 1522
Güstrow, Pfarrkirche St. Marien (Güstrow)
Het Passieretabel van Güstrow
circle of Jan Borman (III) and Master of the Orsoy Altarpiece or studio of Colijn de Coter
Passion altarpiece, ca. 1500
Orsoy (Rheinberg), Katholische Pfarrkirche St. Nikolaus
Passieretabel
Anoniem Brussel 1490-1500 and studio of Meester van Sint Goedele or studio of Master of the Legend of Saint Barbara
Passion altarpiece, 1490-1500
Strängnäs (Zweden), Kathedraal (Strängnäs)
Passieretabel
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?