Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Iconclass code is 73E364
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1400
1463
1526
1589
1652
1715
1774
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
genre
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
Technical examination type
Researcher
0 related places within map
25 results, 1 - 25 shown , page 1 of 1
Hendrick ter Brugghen
The incredulity of St. Thomas, ca. 1622-1623
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. SK-A-3908
De ongelovige Thomas
Adriaen van der Werff
De ongelovige Thomas, 1719 gedateerd
Private collection
De ongelovige Thomas
Wouter Crabeth (II)
The incredulity of St. Thomas, ca. 1626-1630
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. SK-A-1965
De ongelovige Thomas
Leendert van der Cooghen
De ongelovige Thomas
The Hague, Koninklijk Kabinet van Schilderijen Mauritshuis, inv./cat.nr. 81; 81 (cat. 1993), p. 46
De ongelovige Thomas
Jacob Jordaens (I)
De ongelovige Thomas (Lucas 24:36-39)
Christie's (London (England)) 2000-07-04, nr. 215
De ongelovige Thomas (Lucas 24:36-39)
attributed to Gerard de Lairesse
The incredulity of Thomas, ca. 1674
Christie's (Amsterdam) 2000-05-09, nr. 29b
De ongelovige Thomas
Maerten de Vos
De ongelovige Thomas (Altaar van het bontwerkersambacht), 1574 gedateerd
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 77
De ongelovige Thomas (Altaar van het bontwerkersambacht)
Rembrandt
The incredulity of Thomas (John 20: 24-29), 1634 gedateerd
Moscow, Pushkin Museum, inv./cat.nr. 2619
De ongelovige Thomas (Johannes 20: 24-29)
Bernard van Orley
De ongelovige Thomas, 1512-1515
Brussels, Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België, inv./cat.nr. 1436
De ongelovige Thomas
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) 15de eeuw
The incredulity of Thomas, 15de eeuw
Florence, Galleria degli Uffizi, inv./cat.nr. 2262 F verso
De ongelovige Thomas
Frans Francken (I)
Thomas touching or stretching out his hands to touch the wound in Christ's side, sometimes Christ leading Thomas' hand; in the background death of Thomas
Sotheby's (London (England)) 1996-07-03, nr. 265
Het ongeloof van de H. Thomas; op de achtergrond de dood van Thomas
Robert Laurie after Rembrandt
Christ showing his wound to Thomas, 1774 gedateerd
London (England), British Museum
Christus toont zijn wonden aan de ongelovige Thomas (Johannes 20: 24-29)
Nicolaes Knüpfer
Doubting Thomas
Sotheby's (New York City) 2011-01-27, nr. 270
De twijfel van de apostel Thomas
Rembrandt
The incredulity of Thomas, ca 1640-1642
Ader (Paris) 1990-06-11, nr. 85
Christus toont zijn wonden aan de ongelovige Thomas (Johannes 20:24-29)
Matthias Stom
Thomas touching the wound in Christ's side
Madrid (Spain), Museo Nacional del Prado, inv./cat.nr. 2094
De ongelovige Thomas beroert de zijdewond van Christus
Anoniem Antwerpen ca. 1510
Passion Altarpiece, ca. 1510
Maignelay, Église Sainte-Marie-Madeleine
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1510
Passion Altarpiece, ca. 1510
Maignelay, Église Sainte-Marie-Madeleine
Passieretabel
Arent de Gelder
The incredulity of Thomas, ca. 1662
Paris, Musée du Louvre, inv./cat.nr. RF 38384
De ongelovige Thomas
Matthias Stom
Thomas touching the wound in Christ's side
Maszków, St. Mary Magdalen’s church (Maszków)
De ongelovige Thomas beroert de zijdewond van Christus
studio of Jan Gillisz Wraghe and/or Anoniem Antwerpen ca. 1510 and studio of Colijn de Coter
Passion Altarpiece, ca. 1510
Haverö, Haverö kyrka
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1510
Peter Draws his Sword and Cutts Off Malchus' Ear, The Presentation of Mary in the Temple, Christ before Pilate, The Marriage of Mary and Joseph, The Agony in the Garden (interior left wings); The Carrying of the Cross, The Annunciation, The Nativity, The Crucifixion, The Tree of Jesse, The Mourning of Christ, The Circumcision, The Adoration of the Kings (center); The Circumcision, The Flight into Egypt, The Resurrection, The Ascension, The Doubting Thomas (interior right wings), ca. 1510
Maignelay, Église Sainte-Marie-Madeleine
Simon Petrus hakt met zijn zwaard het rechter oor van Malchus af, de presentatie van Maria in de tempel, Christus voor Pilatus, de huwelijk van Maria en Joseph, Christus in Gethsemane (binnenzijde linkerluiken); Kruisdraging, de annunciatie, de geboorte, de kruisiging, de Boom van Jesse, pieta, de besnijdenis, de aanbidding der Koningen (midden); De besnijdenis, de vlucht naar Egypte, de verrijzenis, de hemelvaart, de ongelovige Thomas (binnenzijde rechterluiken)
Dirck Barendsz.
The incredulity of Thomas, jaren 1580
Joël-Marie Millon (Paris) 1986-04-29, nr. 88
De ongelovige Thomas
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and Meester van de Aanbidding te Antwerpen
Passion Altarpiece, ca. 1520
Linnich, Pfarrkirche St. Martinus (Linnich)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and Meester van de Aanbidding te Antwerpen
The Marriage of Mary and Joseph, The Annunciation (interior left predella wing); The Circumcision, The Adoration of the Shepherds, The Adoration of the Magi (predella); The Presentation in the Temple, Christ's Dispute with the Doctors of the Temple (interior right predella wing); Ecce Homo (interior left upper wing); The Last Supper, The Arrest of Christ, Christ's Entry into Jerusalem, The Agony in the Garden (interior left wing); The Flagellation of Christ, The Mocking of Christ, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Descent from the Cross, The Entombment, The Resurrection, Cleopas and Peter Meet Christ, The Undoubtedly Thomas (centre); Christ Appears to his Disciples, Peter Throws Himself in the Sea and Wades towards Christ, The Ascension, Pentecost (interior right wing); Noli me tangere (interior right upper wing), ca. 1520
Linnich, Pfarrkirche St. Martinus (Linnich)
Het huwelijk van Maria en Jozef, de annunciatie (binnenzijde linker predellaluik); De besnijdenis, de aanbidding der herders, de aanbidding der Wijzen (predella); De presentatie in de tempel, Christus' dispuut met de tempelgeleerden (binnenzijde rechter predellaluik); Ecce Homo (binnenzijde linker bovenluik); Het Laatste Avondmaal, de gevangenneming van Christus, Christus intrede in Jeruzalem, Christus in Gethsemane (binnenzijde linkerluik); De geseling van Christus, de bespotting van Christus, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming, de graflegging, de opstanding, Cleopas en Petrus ontmoeten Christus, de ongelovige Thomas (middendeel); Christus verschijnt aan de discipelen, Petrus werpt zich in zee en waadt naar Christus, de tenhemelopneming, de uitstorting van de Heilige Geest (binnenzijde rechterluik); Noli me tangere (binnenzijde rechter bovenluik)
studio of Jan Gillisz Wraghe and/or Anoniem Antwerpen ca. 1510 and studio of Colijn de Coter
The Arrest of Christ, Ecce Homo, The Agony in the Garden (interior left wings); The Annunciation, The Nativity, The Adoration of the Kings, Presentation of the Christ-Child in the Temple, The Flight into Egypt, The Crowning with Thorns, The Cruxifiction, The Resurrection (centre); The Ascension, Pentecost, The incredulity of Thomas (interior right wings), ca. 1510
Haverö, Haverö kyrka
De gevangenneming van Christus, Ecce homo, Christus in de tuin der olijven (binnenzijde linkerluiken); De annunciatie, de geboorte, de aanbidding van de koningen, de presentatie in de tempel, de vlucht naar Egypte, de doornenkroning, de kruisiging, de verrijzenis (midden); De tenhemelopneming, Pinksteren, de ongelovige Thomas (buitenzijde rechterluiken)
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?