Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Artists name is Pseudo-Aert Ortkens
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1474
1501
1528
1555
1582
1609
1633
Created in
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
genre
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
Technical examination type
Document type
Researcher
0 related places within map
26 results, 1 - 26 shown , page 1 of 1
attributed to Adriaen van den Houte
The Rape of Helen, the Judgement of Paris and Priamus deliberating
London (England), British Museum, inv./cat.nr. ?; cat. Popham 1932 nr. 1 met afb.
De Roof van Helena, het Oordeel van Paris en Priamus in beraad
attributed to Adriaen van den Houte
The unfaithful queen (?)
Berlin, Gemäldegalerie (Staatliche Museen zu Berlin), inv./cat.nr. 5229; cat. Bock/Rosenberg 1930 p. 46
De ontrouwe koningin (?)
attributed to Adriaen van den Houte
Solomon solving the riddle of the Queen of Sheba
Private collection
Salomon en het raadsel van de Koningin van Sheba
attributed to Pieter van den Houte
Herdsman and nymph
Oxford (England), Ashmolean Museum of Art and Archaeology, inv./cat.nr. ?; cat. Parker 1938, p. 27, nr. 66
Herder met nymf
attributed to Adriaen van den Houte
Death and a man fighting over a bone
New York City, The Morgan Library & Museum, inv./cat.nr. I, 253; cat. Stampfle 1991, nr. 81 met afb., als Pseudo Aert Orkens
De dood en een man vechten om een bot
attributed to Pieter van den Houte
Death of Lucretia
New York City, The Morgan Library & Museum, inv./cat.nr. I-254; cat. Stampfle 1991, nr. 83, als Pseudo Aert Orkens
De dood van Lucretia
attributed to Pieter van den Houte possibly Pseudo-Aert Ortkens
Lucretia committing suicide
Brussels, Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België
De zelfmoord van Lucretia
attributed to Herman van den Houte
The Ascension
Amsterdam, Rijksprentenkabinet, inv./cat.nr. 21:476; cat. Boon 1978, nr. 13 met afb., als Anoniem
Hemelvaart van Christus
attributed to Bernard van Orley possibly Pseudo-Aert Ortkens possibly Albrecht Bouts
Entry of Christ into Jerusalem
Vienna, Graphische Sammlung Albertina, inv./cat.nr. 7791; cat. Benesch 1928, nr. 27 met afb., als Aelbert Bouts
Intocht van Christus in Jeruzalem
attributed to Pieter van den Houte
Scene from Vergilius' Second Ecloga
Oxford (England), Ashmolean Museum of Art and Archaeology, inv./cat.nr. ?; cat. Parker 1938 nr. 65 met afb.
Scene uit Vergilius' Tweede Ecloga
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) 16de eeuw possibly Pseudo-Aert Ortkens
The dream of Paris, 16de eeuw
Boston (Massachusetts), Museum of Fine Arts Boston, inv./cat.nr. 97.705, als copie? of: mogelijk Aerdt Ortkens?
De droom van Paris
attributed to Adriaen van den Houte
Bishop, Saint James the Great, the Archangel Michael and a donatrix (fragment of a larger composition)
Berlin, Gemäldegalerie (Staatliche Museen zu Berlin), inv./cat.nr. 12311; cat. Bock/Rosenberg 1930, p. 46
Bisschop, de Heilige Jacobus Major, de aartsengel Michaël en stichtster (fragment van een grotere compositie)
Pseudo-Aert Ortkens
Dido receives the Trojans
Edinburgh, Scottish National Gallery, inv./cat.nr. RSA 72
Dido ontvangt de Trojanen
Pseudo-Aert Ortkens
De besnijdenis (Lucas 2:21), ca. 1500
Sotheby's (New York City) 2001-01-23, nr. 111
De besnijdenis (Lucas 2:21)
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1520 is/was called Pseudo-Aert Ortkens
The rape of Helen, ca. 1520
Private collection
De roof van Helena
Pseudo-Aert Ortkens
Staint Bernard of Clairvaux with a chained devil in the courtyard of a monastery, ca. 1515-1525
Amsterdam, Stichting P. en N. de Boer, inv./cat.nr. 614
De Heilige Bernardus van Clairvaux met een geketende duivel op de binnenplaats van een klooster
circle of Pseudo-Aert Ortkens
Scenes from the life of a Saint
Frankfurt am Main, Graphische Sammlung im Städelschen Kunstinstitut, inv./cat.nr. 723
Voorstellingen uit het leven van een heilige
Pseudo-Aert Ortkens
Mordecai (kneeling) receives prensents from Ahasuerus as a reward for the discovery of a conspiracy (Esther 2:19-23/12:15) (?)
Private collection
Mordechai (geknield) ontvangt geschenken van Ahasverus als dank voor het ontdekken van een samenzwering (Esther 2:19-23/12:15) (?)
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) after Pseudo-Aert Ortkens
Mordecai (kneeling) receives prensents from Ahasuerus as a reward for the discovery of a conspiracy (Esther 2:19-23/12:15) (?)
Oxford (England), Lincoln College
Mordechai (geknield) ontvangt geschenken van Ahasverus als dank voor het ontdekken van een samenzwering (Esther 2:19-23/12:15) (?)
attributed to Pseudo-Aert Ortkens
Battle scene
Weimar (Thüringen), Stiftung Weimarer Klassik und Kunstsammlungen, inv./cat.nr. KK 4563
Veldslag
Pseudo-Aert Ortkens
A Battle in front of a city
Munich, Staatliche Graphische Sammlung München, inv./cat.nr. 41055
Gevecht bij een stad
attributed to Pseudo-Aert Ortkens
annunciation of the birth of John the Baptist to Zacharias: while he is offering incense in the temple an angel (Gabriel) appears to him
Frankfurt am Main, Graphische Sammlung im Städelschen Kunstinstitut, inv./cat.nr. 722
De engel verkondigt Zacharias de geboorte van Johannes de Doper
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1520
Belegering van een stad; mogelijk de dood van de hertog van Salisbury te Orleans in 1428, ca. 1520
Sotheby's (New York City) 2001-01-23, nr. 5
Belegering van een stad; mogelijk de dood van de hertog van Salisbury te Orleans in 1428
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) eerste kwart 16de eeuw
Maria met kind en de HH. Lodewijk en Margaretha. Mogelijk bedoeld als memorietafel voor Willem Hugonet, kanselier van Karel de Stoute, eerste kwart 16de eeuw
Private collection
Maria met kind en de HH. Lodewijk en Margaretha. Mogelijk bedoeld als memorietafel voor Willem Hugonet, kanselier van Karel de Stoute
Anoniem Brussel eerste kwart 16de eeuw
Toernooiscène, eerste kwart 16de eeuw
Göttingen (Niedersachsen), Kunstsammlung der Universität Göttingen, inv./cat.nr. Sammlung Uffenbach H 277
Toernooiscène
Meester van het Oordeel van Paris
Christ in the wine-press
Paris, Fondation Custodia, inv./cat.nr. 5886
Christus in de Mystieke Wijnpers
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?