Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Location collection is Birmingham (Great Britain)
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1445
1519
1593
1667
1741
1815
1885
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
75 results, 1 - 50 shown , page 1 of 2
attributed to Willem van Mieris
The rape of Lucretia by Sextus Tarquinius
Christie's (London (England)) 2014-07-08, nr. 427
De verkrachting van Lucretia door Sextus Tarquinius
Robert Tournières
Portrait of Richard Bateman, 1741 gedateerd
Birmingham (Great Britain), Birmingham Museums and Art Gallery
Portret van Richard Bateman
Jan Pauwel Gillemans (I)
Still life of fruit with a wine glass and porcelain bowl, ca. 1645-1655
Christie's (London (England)) 2010-04-30, nr. 24
Vruchtenstilleven met wijnglas en porseleinen kom
Mattheus Terwesten
Theagenes and Chariclea leave the temple of Diana after their sacrifice (Heliodor: Aethiopica II)
Karl & Faber (Munich) 2014-05-09, nr. 42
Theagenes en Chariklea trekken na hun offer uit de tempel van Diana (Heliodor: Aethiopica II)
Jacob Ochtervelt
Woman at the virginal in the company of a maid and a man, ca. 1671
Birmingham (Great Britain), Birmingham Museums and Art Gallery, inv./cat.nr. 1955P113
Vrouw aan het virginaal in gezelschap van een dienstmeid en een man
Eglon van der Neer
Elegant company in a distinguished interior, 1678 gedateerd
Private collection
Elegant gezelschap in een voornaam interieur
Jacobus Storck
Nijenrode Castle on the river Vecht near Breukelen, ca. 1675
Mak van Waay (Amsterdam (city)) 1967-10-31 - 1967-11-16, nr. 489
Gezicht over de Vecht op het kasteel Nijenrode bij Breukelen
circle of Rembrandt
Old man in prayer, vroege jaren 1630
Boston (Massachusetts), Museum of Fine Arts Boston, inv./cat.nr. 03.1080
Halffiguur van een biddende oude man
Johannes Vermeer
The Astronomer, 1668 gedateerd
Paris, Musée du Louvre, inv./cat.nr. RF 1983-28
De astronoom
Daniël Seghers and Erasmus Quellinus (II)
Sculpted cartouche adorned with flowers with a depiction of the Virgin and the Christ child with St. Bernard of Clairvaux, vermoedelijk 1661
Birmingham (Great Britain), Birmingham Museums and Art Gallery, inv./cat.nr. 1981P81
Gebeeldhouwde cartouche versierd met bloemen rondom een voorstelling van Maria met het Christuskind en Sint Bernardus van Clairvaux
Étienne Aubry
Fatherly love, 1775 gedateerd
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts
Vaderliefde
Pieter van Roestraeten
A family in a kitchen
Haarlem, Frans Halsmuseum
Familietafereel  in een keuken
Giovanni Benedetto Castiglione
The angel appearing to the shepherds
Birmingham (Great Britain), Birmingham City Museum
De engel verschijnt aan de herders
Hendrick Goltzius
Portrait of Robert Dudley (1532-1588), 1586 gedateerd
Birmingham (Great Britain), Birmingham Museums and Art Gallery, inv./cat.nr. 1885C1532
Portret van Robert Dudley (1532-1588)
Frans Hals (I)
Portrait of a man holding a skull, ca. 1610-1614
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 38.6
Portret van een man met een schedel
Jan Gossart
Hercules en Deianira, 1517 gedateerd
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts
Hercules en Deianira
Paul Bril
De verzoeking van Christus in de woestijn, 1626 gedateerd
Birmingham (Great Britain), Birmingham Museums and Art Gallery
De verzoeking van Christus in de woestijn
after Ambrosius Benson
Jonge vrouw, lezend in een getijdenboek, tweede kwart 16de eeuw
Birmingham (Great Britain), Birmingham Museums and Art Gallery
Jonge vrouw, lezend in een getijdenboek
David Teniers (II)
View of a bleaching plant, in the background a church, ca. 1645
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 47.1
Gezicht op een blekerij, op de achtergrond een kerk
circle of Rogier van der Weyden
Adam and Eve mourning the death of Abel; the Descent from the Cross; Joseph's bloodstained coat given to Jacob; Saints Helena and Veronica, ca. 1450
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 60.4
Adam en Eva treuren om de dood van Abel (links), de kruisafneming (midden), de mantel van Jozef wordt getoond aan Jacob (rechts); op de buitenzijde in grisaille: de HH. Helena (links) en Veronica (rechts)
Peter Paul Rubens
Portret ten halven lijve van een Carmeliter monnik in aanbidding voor de crucifix, ca. 1615
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 99.1
Portret ten halven lijve van een Carmeliter monnik in aanbidding voor de crucifix
Karel du Jardin
Glooiend landschap met herders en beesten
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 67.2
Glooiend landschap met herders en beesten
Jan Miel and Alessandro Salucci
The Arch of Constantine in Rome, na 1633
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 69.3
De boog van Constantijn in Rome
Peter Paul Rubens
Hilly landscape, na 1635
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 40.11
Heuvellandschap
Jacob van Ruisdael and possibly Nicolaes Berchem
Boslandschap met houten brug over een rivier, 1660-1663
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 38.11
Boslandschap met houten brug over een rivier
Meester van de (Brugse) Legende van de Heilige Ursula
The crucifixion with a donor, laatste kwart 15de eeuw
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 60.8
De kruisiging met stichter
studio of Pieter Brueghel (II) after Pieter Bruegel (I)
Two peasants binding faggots, ca. 1625
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 44.11
Houthakkers bij het verzamelen van brandhout
Anthony van Dyck
Ecce Homo, ca. 1625-26
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 54.4
Ecce Homo
Anthony van Dyck
Portrait of François Langlois dit Chartres (1589-1647) as 'savoyard'
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 97.4/6567
Portret van François Langlois dit Chartres (1589-1647) als 'savoyard'
school of Rembrandt
Halffiguur van een baardige oude man, blootshoofds zittend naar rechts met halsberg, ca. 1655
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 41.7
Halffiguur van een baardige oude man, blootshoofds zittend naar rechts met halsberg
Anoniem Haarlem (stad)
The Annunciation to Anna (The Gospel of Mar 3:1-2)
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 51.2
De engel verschijnt aan Anna (Het evangelie van Maria 3:1-2)
Nicolaes Maes
Portrait of a lady, seated, leaning on her right arm, ca. 1675
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 44.12
Portret van een vrouw, zittend en steunend op de rechter arm
attributed to Quinten Massijs (I)
Portrait of een geestelijke (twijfelachtig geïdentificeerd als Jean Carondelet), ca. 1520-1530
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 43.5
Portret van een geestelijke (twijfelachtig geïdentificeerd als Jean Carondelet)
Adriaen Isenbrant or studio of Adriaen Isenbrant
De geboorte (links); De aanbidding van de Wijzen (midden); De presentatie (rechts)
Birmingham (Great Britain), Birmingham Museums and Art Gallery
De geboorte (links); De aanbidding van de Wijzen (midden); De presentatie (rechts)
Govert Flinck
Portrait of a boy, possibly David Leeuw (?-1708), 1640 gedateerd
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts
Portret van een jongen, mogelijk David Leeuw (?-1703)
Bartholomeus van Bassen
Interieur van de kathedraal te Antwerpen, 1614 gedateerd
Sotheby's (New York City) 2005-01-27, nr. 129
Interieur van de kathedraal te Antwerpen
Jan van der Heyden
Cityscape with the ruins of a gothic building on the left and St. Pantaleon from Cologne in the background
Maastricht, Noortman Master Paintings (Maastricht)
Stadsgezicht met links de ruïne van een gotisch gebouw en op de achtergrond de St- Pantaleon in Keulen
Meester van de Aanbidding van het Prado
De geboorte van Christus, derde kwart 15de eeuw
Birmingham (Great Britain), Birmingham Museums and Art Gallery, inv./cat.nr. P7.73
De geboorte van Christus
Jacques Jordaens
Four grotesque female heads
Amsterdam/Genève, Salomon Lilian Old Master Paintings
Vier karikaturale koppen van vrouwen
Arent de Gelder
Ahasuerus yields his signet-ring to Haman (Esther 3:8-10), ca. 1682-1683
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 47-3
Haman wint  Ahasveros  vertrouwen en verkrijgt zijn zegelring (Ester 3:8-10 )
Cornelis de Heem
Still life of flowers in a glass vase, with a half-peeled lemon and a Wanli dish of strawberries, ca. 1670-1685
London, art dealer Richard Green
Bloemen in een glazen vaas, een Wan Li-schotel met vruchten en een geschilde sinaasappel op een natuurstenen sokkel
Jan van Scorel or Anoniem Noordelijke Nederlanden (hist. regio) voor 1554
Drieluik met Hendrick Joostz. van der Stijpen van Duivelandt, burgemeester van Delft en zijn zonen (links), de verschijning van Christus aan Maria Magdalena (midden), Marritgen Dammas Simonsdr. van Overvest en haar dochters (rechts), voor 1554
Birmingham (Great Britain), Birmingham Museums and Art Gallery, inv./cat.nr. P.9'52
Drieluik met Hendrick Joostz. van der Stijpen van Duivelandt, burgemeester van Delft en zijn zonen (links), de verschijning van Christus aan Maria Magdalena (midden), Marritgen Dammas Simonsdr. van Overvest en haar dochters (rechts)
Adriaen Hanneman
Portrait of an officer, ca. 1645-1665
Sotheby's (London (England)) 1998-07-15, nr. 27
Portret van een officier
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (hist. regio) tweede helft 16de eeuw or attributed to Gillis Claeissens or attributed to Pieter Claeissens (I)
Robert Holman, abt van de abdij Onze-Lieve-Vrouw ter Duinen, in aanbidding voor Christus als Salvator Mundi, tweede helft 16de eeuw
Sotheby's (London (England)) 2018-07-04 - 2018-07-05, nr. 6
Robert Holman, abt van de abdij Onze-Lieve-Vrouw ter Duinen, in aanbidding voor Christus als Salvator Mundi
Anoniem Noordelijke Nederlanden (hist. regio) voor 1554
Namen, sterfdata en de kerken waar de geportretteerden - afgebeeld op de binnenzijden van de luiken - hun graf hadden, voor 1554
Birmingham (Great Britain), Birmingham Museums and Art Gallery, inv./cat.nr. P.9'52
Namen, sterfdata en de kerken waar de geportretteerden - afgebeeld op de binnenzijden van de luiken - hun graf hadden
attributed to Jan de Beer
De geboorte (op de binnenzijde: Jozef met de bloeiende staf bij het altaar), 1515-1525
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 51.5
De geboorte  (op de binnenzijde: Jozef met de bloeiende staf bij het altaar)
attributed to Jan de Beer
Joseph is chosen as husband because his rod is flowering (on the extirior: the Nativity), 1515-1520
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 51.5
Jozef met de bloeiende staf bij het altaar (op de buitenzijde: de geboorte)
Jan van de Cappelle
Zeilschepen in rustig vaarwater; in de voorgrond vissers, ca. 1650
Sotheby's 1989-12-06, nr. 102
Zeilschepen in rustig vaarwater; in de voorgrond vissers
Jan van de Cappelle
Riviergezicht met enkele zeilschepen, met in de achtergrond Gorinchem met slot Loevestein en Woudrichem
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts
Riviergezicht met enkele zeilschepen, met in de achtergrond Gorinchem met slot Loevestein en Woudrichem
Bartholomeus Breenbergh
The Egyptians crying for bread; they sell their cattle for corn (Genesis 47: 16-17), 1654 gedateerd
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 63.1
Jozef laat de Egyptenaren graan en brood ruilen tegen vee (Genesis 47: 16-17)
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?