Mainmenu

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
-464
-50 
364 
778 
1192
1606
2019
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
259012 results, 1 - 50 shown , page 1 of 5181
Antonio Gianlisi (II)
Trompe-l'oeil still life of a vase of flowers, an inkwell and a candle on a ledge draped with a cloth, together with a print and mirror hanging on a panelled wall behind
Sotheby's (London (England)) 2000-12-14, nr. 81
Trompe-l'oeil van een vaas met bloemen, inktpot en een kandelaar op een gedrapeerd tafelkleed op een houten blad met in de achtergrond een Hollandse prent en een spiegel hangend aan een houten muur
attributed to Jan van Kessel (I)
Flower still life with tulips, roses and other flowers surrounding a cartouche, on a ledge, ca. 1660
Christie's (London (England)) 2015-10-29, nr. 149
Bloemstilleven met tulpen, rozen en andere bloemen rond een cartouche, op een pint
Johann Gottfried Haid after Rembrandt
Abraham Offering Up His Son Isaac, 1767 gedateerd
London (England), British Museum, inv./cat.nr. 1873,0712.420
Abraham Offering Up His Son Isaac
Antoine Pesne
Self-portrait of Antoine Pesne, ca. 1710
Oberschleissheim, Staatsgalerie im neuen Schloss Schleissheim, inv./cat.nr. 2167
Zelfportret van Antoine Pesne
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and Friedrich Wilhelm Mengelberg
Altarpiece of the Virgin, ca. 1520
Boslar, St. Gereonkirche (Boslar)
Mariaretabel
Friedrich Wilhelm Mengelberg
Arma Christ, ca. 1520
Boslar, St. Gereonkirche (Boslar)
Arma Christi
Anoniem Antwerpen ca. 1520 and Friedrich Wilhelm Mengelberg
The Annunciation, The Visitation, The Adoration of the Magi, The Circumcision, The Presentation in the Temple, The Marriage of Mary and Joseph, The Crucifixion, The Dormition of the Virgin, ca. 1520
Boslar, St. Gereonkirche (Boslar)
De annunciatie, de visitatie, de aanbidding der Wijzen, de besnijdenis, de presentatie in de tempel, het huwelijk van Maria en Jozef, de kruisiging,  het sterfbed van Maria (middendeel)
Daniel Vertangen
Still life with oranges, lemons, a porcelain plate and a roemer on a draped table
Bonhams (London (England)) 2015-10-28, nr. 105
Stilleven met sinaasappels, citroen, porseleinen bord en roemer op een tafel
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) 2e helft 17e eeuw
Forest floor stilllife with snake, butterflies, snail, spider and other insects, 2e helft 17e eeuw
Christie's (London (England)) 2014-07-08, nr. 423
Bosstilleven met slang, vlinders, slak, spin en andere insecten
Anoniem Antwerpen ca. 1525
Altarpiece of the Virgin, ca. 1525
Braniewo, St. Katharina von Alexandrien Kirche
Mariaretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1525
Sain George with the Dragon (exterior left wing); Saint Nicholas (exterior right wing); Saint Mary Magdalene (exterior upper left wing); Saint Catherine (exterior upper right wing), ca. 1525
Braniewo, St. Katharina von Alexandrien Kirche
De H. Joris met draak (buitenzijde linkerluik); De H. Nicolaas (buitenzijde rechterluik); De H. Maria Magdalena (buitenzijde linker bovenluik); De H. Catharina (buitenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1525
The Visitation, The Adoration of the Shepherds, The Flight to Egypt, The Marriage of Mary and Joseph, The Dormition and the Assumption of the Virgin, The Adoration of the Magi (centre), ca. 1525
Braniewo, St. Katharina von Alexandrien Kirche
De visitatie, de aanbidding der herders, de vlucht naar Egypte, het huwelijk van Maria en Jozef, het sterfbed van Maria en de tenhemelopneming van Maria, de aanbidding der Wijzen (middendeel)
attributed to Jacob Melchior van Herck
Garland of flowers on an urn with fruits and a parrot on a ledge
Christie's (London (England)) 2014-04-29, nr. 98
Guirlande van bloemen op een urn met vruchten en papegaai op een plint
Maarten van Heemskerck
Christ as the man of sorrows, tussen 1525-1530
Sotheby's (London (England)) 2017-12-06 - 2017-12-07, nr. 33
Christus als de Man van Smarten
Jan Pauwel Gillemans (II)
Still life of fruits in a basket on a table and a parrot
Sotheby's (London (England)) 2011-10-27, nr. 35
Stilleven met fruit in een mand op een tafel en een kaketoe
Harmen Steenwijck
Still life of a quince, grapes, a walnut and hazelnuts on a wooden ledge, ca. 1645
Sotheby's (London (England)) 2017-12-06 - 2017-12-07, nr. 44
Stilleven van kweepeer, druiven, perziken, walnnoot en hazelnoot op een houten blad
circle of Anthonie de Grebber
Vertumnus and Pomona, tweede helft 17de eeuw
Sotheby's (London (England)) 2011-10-27, nr. 291
Vertumnus en Pomona
Abraham Bloemaert
Bust of an elderly woman, 1635 gedateerd
Memphis (Tennessee), Memphis Brooks Museum of Art, inv./cat.nr. 2012.26.8
Borststuk van een oude vrouw
Francesco Gianlisi (op. 1761-1765)
Trompe-l'oeil with casket and playing cards, 1765 gedateerd
Finarte (Milaan) 1988-12-12, nr. 133b
Trompe-l'oeil met kistje en speelkaarten
Anoniem Brussel ca. 1515-1520 and Anoniem Duitsland ca. 1515-1520
Passion Altarpiece, ca. 1515-1520
Uppland, Bro kyrka (Uppland)
Passieretabel
Jan van Kessel (ca. 1620-in of na 1661)
Still life with game, hunting gear and two dogs
Sotheby's (London (England)) 2011-10-27, nr. 321
Jachtstilleven met buit, jachtgerei en twee honden
Francesco Gianlisi (op. 1761-1765)
Trompe-l'oeil with violin, 1765 gedateerd
Finarte (Milaan) 1988-12-12, nr. 133a
Trompe-l'oeil met viool
Anoniem Brussel ca. 1515-1520 and Anoniem Duitsland ca. 1515-1520
The Four Evangelists, The Mass of Gregory and Marianum, ca. 1515-1520
Uppland, Bro kyrka (Uppland)
De vier evangelisten, de Gregoriusmis en de Marianum
circle of Gerard van Honthorst
Boy holding a pewter tankard, by a still life of a duck, cheeses, bread and a herring
Sotheby's (London (England)) 2011-10-27, nr. 322
Jongen met een tinnen kan bij een stilleven met eend, kaas, brood en een haring
Anoniem Brussel ca. 1515-1520 and Anoniem Duitsland ca. 1515-1520
The Arrest of Christ, The Mocking of Christ (interior left wing); Caiaphas Tearing Christ's Clothes (interior left upper wing); Ecce Homo, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Entombment (centre); Christ in Limo (interior right upper wing); The Resurrection, Christ's Ascension (interior right wing), ca. 1515-1520
Uppland, Bro kyrka (Uppland)
De gevangenneming van Christus, de bespotting van Christus (binnenzijde linkerluik); Kajafas scheurt Christus' kleren (binnenzijde linker bovenluik); Ecce Homo, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming, de graflegging (middendeel); Christus in limbo (binnenzijde rechter bovenluik); De verrijzenis, Christus' Hemelvaart (binnenzijde rechterluik)
Hendrick van Vliet
Interior of the Oude Kerk in Delft, ca. 1640
Memphis (Tennessee), Memphis Brooks Museum of Art, inv./cat.nr. 2012.26.4
Interieur van de Oude Kerk in Delft
follower of Hieronymus Galle (I)
Still life of flowers in a sculptured vase on a stone ledge, ca. 1650-1749
Sotheby's (London (England)) 2011-10-27, nr. 357
Bloemenstilleven in siervaas op een stenen plint
Frans Francken (II)
Interior with tailors, a barber and trading soldiers, ca. 1630
Memphis (Tennessee), Memphis Brooks Museum of Art, inv./cat.nr. 2012.26.5
Interieur met kleermakers, een barbier en handeldrijvende soldaten
Bartholomäus Bruyn (I)
Portrait with a man holding a glass in his right hand, ca. 1540
Memphis (Tennessee), Memphis Brooks Museum of Art, inv./cat.nr. 2012.26.7
Portret van een man met een glas in de rechterhand
follower of Jheronimus Bosch
The vision of Tondale, ca. 1475-1524
Memphis (Tennessee), Memphis Brooks Museum of Art, inv./cat.nr. 2012.26.13
Het visioen van Tondalus
Job Berckheyde
Tavern interior with men drinking and playing cards, 1663
Memphis (Tennessee), Memphis Brooks Museum of Art, inv./cat.nr. 2012.26.11
Herberginterieur met drinkende en kaartspelende mannen
Anoniem Nederlanden (historische regio) 17de eeuw
Mountainous river landscape with travelers, 17de eeuw
Memphis (Tennessee), Memphis Brooks Museum of Art, inv./cat.nr. 2012.26-14
Bergachtig rivierlandschap met reizigers
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) 18de eeuw
Interior with a soldier smoking a pipe, 18de eeuw
Memphis (Tennessee), Memphis Brooks Museum of Art, inv./cat.nr. 2012.26.15
Interieur met een rokende soldaat
Anoniem Kortrijk ca. 1520 or Anoniem Oudenaarde ca. 1520 or Anoniem Gent ca. 1520 or Anoniem Utrecht (stad) ca. 1520
Saint John Altarpiece, ca. 1520
Hemelveerdegem, Sint-Jan de Doper (Hemelveerdegem)
Johannesretabel
follower of Pieter de Hooch
Courtyard scene with a dog, 19de eeuw
Memphis (Tennessee), Memphis Brooks Museum of Art, inv./cat.nr. 2012.26.16
Binnenplaats met een hond
Jan van Coninxloo (II)
The Holy Kinship, ca. 1520-1525
Uppsala, Uppsala domkyrka
De Heilige Maagschap
Anoniem Brussel ca. 1520-1525 and Jan van Coninxloo (II)
The Marriage of Joachim and Anna, Joachim Distributing Alms, Moses Cuts Two Stone Tablets, Joachim's Sacrifice Refused by the Priest (interior left wing); Joachim in the Wilderness with his Shepherds, The Prayer of Anna, The Meeting of Anna and Joachim at the Golden Gate, The Birth of Mary, The Presentation of Mary in the Temple (centre); The story of Cain and Abel, The Death of Joachim, The Burial of Joachim (interior right wing), ca. 1520-1525
Uppsala, Uppsala domkyrka
Het huwelijk van Joachim en Anna, Joachim verspreidt almoezen, Moses snijdt twee stenen tabletten, het offer van Joachim geweigerd door de priester (binnenzijde linkerluik); Joachim in de wildernis met zijn herders, het gebed van de heilige Anna, de ontmoeting van Anna en Joachim aan de Gouden Poort, de geboorte van Maria, de presentatie van Maria in de tempel (middendeel); Het verhaal van Cain en Abel, de dood van Joachim, de begravenis van Joachim (binnenzijde rechterluik)
and Anoniem Antwerpen ca. 1510-1520
John the Baptist (exterior left upper wing); Saint Nicholas (exterior right upper wing); Annuciation (exterior left- and right wing), ca. 1510-1520
Sønderborg, Ulkebøl Kirke
Johannes de Doper (buitenzijde linker bovenluik); H. Nikolaas (buitenzijde rechter bovenluik); Annunciatie (buitenzijde linker- en rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1530 and studio of Adrien-Hubert Bressers
Passion Altarpiece with Childhood of Christ, ca. 1530
's Herenelderen, Sint-Stefaan ('s Herenelderen)
Passieretabel met Kindsheid van Christus
Anoniem Antwerpen ca. 1510-1520
John the Baptist (exterior left upper wing); Saint Nicholas (exterior right upper wing); Saint Francis, Mary with the Christ-child (left wing); Saint Catharine, Saint Antony of Padua (right wing), ca. 1510-1520
Sønderborg, Ulkebøl Kirke
Johannes de Doper (buitenzijde linker bovenluik); H. Nikolaas (buitenziijde rechter bovenluik); H. Franciscus, Madonna met kind (linkerluik); HH. Catharina, H. Antonius van Padua (rechterluik)
studio of Jan van Cleef (II) and Anoniem Antwerpen ca. 1510-1520
Anna selbdritt, Martyrdom of Saint Catherine (interior left wing); Adoration of the Kings, Coronation of Mary (centre); The Dormition, The Mass of Saint Gregory (interior right wing); Saint Barbara (interior left upper wing); Saint Catherine (interior right upper wing), ca. 1510-1520
Sønderborg, Ulkebøl Kirke
De Maagschap van Anna, martelaarschap van de HH. Catharina (binnenzijde linkerluik); Aanbidding der Wijzen, de kroning van Maria (middendeel); Dood van Maria, De Mis van Gregorius (binnenzijde rechterluik); De HH. Barbara (binnenzijde linker bovenluik); De HH. Catharina (binnenzijde rechter bovenluik)
Jan Steen
Celebrating the birth of a child, 1664 gedateerd
London, Wallace Collection, inv./cat.nr. P111
Viering van een geboorte
C.C. Wischmann
Portrait of Louise van Oranje-Nassau (1828-1871), ca. 1860-1865
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van Louise van Oranje-Nassau (1828-1871)
Anoniem 1856-1862
Portrait of Louise Josephine Eugenie Bernadotte (1851-1926), 1856-1862
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van Louise Josephine Eugenie Bernadotte (1851-1926)
Heinrich Wilhelm Wollrabe
Portrait of Willem III van Oranje-Nassau (1817-1890), ca. 1879-1884
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van Willem III van Oranje-Nassau (1817-1890)
J. van Crewel & fils
Portrait of King Willem III van Oranje-Nassau (1817-1890), 1874
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van koning Willem III van Oranje-Nassau (1817-1890)
Cornelis Dusart
A sitting amorous couple, 1686 gedateerd
Konstanz, Städtische Wessenberg-Galerie Konstanz, inv./cat.nr. 28/16
Zittend liefdespaar
Anoniem ca. 1874
Portrait of King Willem III van Oranje-Nassau (1817-1890) of the Netherlands, ca. 1874
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van koning Willem III van Oranje-Nassau (1817-1890)
Jan de Bisschop after Gerard ter Borch (II)
A sitting young woman with a plumed cap
Konstanz, Städtische Wessenberg-Galerie Konstanz, inv./cat.nr. 33/72
Zittende jonge vrouw met baret
Anoniem 1895
Group portrait with regentes Emma (1858-1934) and princess Wilhelmina (1880-1962), 1895
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Groepsportret met regentes Emma (1858-1934) en prinses Wilhelmina (1880-1962)
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?