Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Keywords is history (genre)
  • Physical connection is pendant
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1550
1601
1652
1703
1754
1805
1856
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
58 results, 1 - 50 shown , page 1 of 2
Rembrandt and studio of Rembrandt
Tobit and Anna with the kid, 1645
Berlin, Gemäldegalerie (Staatliche Museen zu Berlin), inv./cat.nr. 805
Tobias en Anna met het geitje (Tobias 2:11-14)
Henricus Engelbertus Reijntjens
The indecent love, 1854 gedateerd
Private collection
De onwelvoegelijke liefde
circle of Francis van Bossuit
Cleopatra pulling her pearls, tweede helft 17de eeuw?
Sotheby's (London (England)) 2000-07-05, nr. 87
Cleopatra aan haar parelsnoer trekkend
Ignaz Elhafen after Pietro da Cortona
Rape of the Sabine women
Toronto (Canada), Art Gallery of Ontario
De Sabijnse Maagdenroof
Anoniem Utrecht (stad) 1674 gedateerd
Reception of Pince William III in the States Chamber of Utrecht on the occasion of his appointment as Stadtholder, 1674, 1674 gedateerd
Utrecht (city), Centraal Museum, inv./cat.nr. 2318
Ontvangst van Prins Willem III in de Statenkamer van Utrecht ter gelegenheid van zijn aanstelling tot erfstadhouder, 1674
Anoniem Utrecht (stad) ca. 1674
Announcement of the new government regulations in Utrecht in 1674, ca. 1674
Utrecht (city), Centraal Museum, inv./cat.nr. 2317
Afkondiging van het nieuwe regeringsreglement te Utrecht in 1674
Jean-Léon Gérôme
Bonaparte before the Sphinx, 1854-1856
San Simeon (California), Hearst State Monument
Bonaparte voor de Sphinx
Erasmus Quellinus (II)
Volumnia and Veturia entreat Coriolanus to desist waging war against Rome, ca. 1645-1650
Sotheby's (London (England)) 2008-12-04, nr. 125
Volumnia en Veturia smeken Coriolanus af te zien van de oorlog tegen Rome
Erasmus Quellinus (II)
The continence of Scipio, ca. 1645-1650
Sotheby's (London (England)) 2008-12-04, nr. 125 (2)
De grootmoedigheid van Scipio
Herman Breckerveld after Hendrick Goltzius
The entombement of Christ, 1647 gedateerd
Utrecht (city), Museum Catharijneconvent, inv./cat.nr. BMH v00107a
De graflegging van Christus
Herman Breckerveld after Hendrick Goltzius
De kruisiging, 1647 pendant gedateerd
Utrecht (city), Museum Catharijneconvent, inv./cat.nr. BMH v00107b
De kruisiging
Rembrandt or studio of Rembrandt
Old man in an interior with winding staircase, 1632 gedateerd
Paris, Musée du Louvre, inv./cat.nr. 1740
Oude man in een interieur met wenteltrap
Gaetano Gandolfi
Alexander the Great visiting Apelles who is painting Campaspe, 1792 gedateerd
Sotheby's (New York City) 2013-01-31 - 2013-02-01, nr. 77
Alexander bezoekt Apelles, die Campaspe schildert
Gaetano Gandolfi
Alexander the Great visiting Diogenes, 1793 gedateerd
Sotheby's (New York City) 2013-01-31 - 2013-02-01, nr. 77
Alexander de Grote bezoekt Diogenes
Erasmus Quellinus (II)
The infant Pyrrhus worshipping the gods at the court of Glaucias, ca. 1650
Veilinghuis Bernaerts (Antwerp (city)) 1999-05-25, nr. 32
Pyrrus als kind aanbidt de goden aan het hof van Glaucias
attributed to Erasmus Quellinus (II)
Dido has a bull's hide cut into thin strips to cover as much land as possible, ca. 1650
Veilinghuis Bernaerts (Antwerp (city)) 1999-05-25, nr. 33
Dido ziet toe hoe de omtrek van Carthago uit koeienhuid wordt gesneden
Peter Paul Rubens
Koning Hendrik IV van Frankrijk tijdens de slag van Ivry
Florence, Galleria degli Uffizi, inv./cat.nr. 722
Koning Hendrik IV van Frankrijk tijdens de slag van Ivry
Peter Paul Rubens
The entry of King Henry IV of France in Paris after the battle of Ivry
Florence, Galleria degli Uffizi, inv./cat.nr. 729
De intocht van koning Hendrik IV van Frankrijk in Parijs na de slag van Ivry
Rembrandt
Sophonisba receives the cup of poison, 1634 gedateerd
Madrid (Spain), Museo Nacional del Prado, inv./cat.nr. P-2132
Sophonisba ontvangt de gifbeker
Rembrandt and studio of Rembrandt
The dream of Joseph, 1645
Berlin, Gemäldegalerie (Staatliche Museen zu Berlin), inv./cat.nr. 806
De droom van Jozef (Mattheüs 2:13)
Rombout van Troyen
Alexander de Grote met de vrouwen van Darius
Phillips Auctioneers (London (England)) 1999-04-13, nr. 95
Alexander de Grote met de vrouwen van Darius
Vincent Adriaenssen
Cavalry skirmish between Romans
Sotheby's (Milaan) 2003-06-04, nr. 125
Ruitergevecht tussen Romeinen
C. van Ritten
Cleopatra's suicide, laatste kwart 17e eeuw
Artcurial (Paris) 2016-01-20, nr. 511
De zelfmoord van Cleopatra
Erasmus Quellinus (II)
Marriage of Alexander and Roxana, ca. 1656
Bonhams (London (England)) 2002-12-10 - 2002-12-11, nr. 325
Het huwelijk van Alexander de Grote en Roxane
Johann Ludwig Ernst Morgenstern
Church interior by night
Bonhams (London (England)) 2008-12-03, nr. 13
Kerkinterieur bij nacht
possibly Christopher Paudiss
Diogenes, jaren 1660
Munich, Bayerische Staatsgemäldesammlungen, inv./cat.nr. 5221
Diogenes
after Gerard van Honthorst
Semiramis called to arms while making her toilet; she dashes to the battle-field leaving her hair in disorder, 1849 gedateerd
Sotheby's (Hannover) 2005-10-05 - 2005-10-15, nr. 2757(a)
Semiramis verneemt van het beleg van Babylon tijdens haar toilet: zij snelt naar het slagveld zonder haar toilet tvoltooien
manner of/after Joachim Wtewael
Democritus, the laughing philosopher, 1600-1630
Lempertz (Keulen) 2019-11-15 - 2019-11-16, nr. 1064
Democritus, de lachende filosoof
manner of/after Joachim Wtewael
Heraclitus, the weeping philosopher, 1600-1630
Lempertz (Keulen) 2019-11-15 - 2019-11-16, nr. 1046
Heraclitus, de wenende filosoof
Gerard Hoet (I)
Queen Cleophis submits to Alexander after the fall of Mazaka by offering him a cup of wine
Enschede, Rijksmuseum Twenthe, inv./cat.nr. BR 0404
Koningin Kleophis biedt Alexander de Grote wijn aan na de verovering van Mazagae (Quintus Curtius Rufus 8.10.34-45)
Gerard Hoet (I)
Theseus neemt de sandalen en het zwaard van zijn vader Aegeus onder de steen vandaan
Arnhem, Museum voor Moderne Kunst Arnhem, inv./cat.nr. GM 6584
Theseus neemt de sandalen en het zwaard van zijn vader Aegeus onder de steen vandaan
Gerard Hoet (I)
Aegus herkent Theseus als zijn zoon en belet hem Medea's gifbeker te drinken
Arnhem, Museum voor Moderne Kunst Arnhem, inv./cat.nr. GM 6583
Aegus herkent Theseus als zijn zoon en belet hem Medea's gifbeker te drinken
Johan Moreelse
Democritus, the laughing philosopher, ca. 1630
The Hague, Koninklijk Kabinet van Schilderijen Mauritshuis, inv./cat.nr. 705
De lachende filosoof Democritus
Johan Moreelse
The laughing philosopher Democritus, c. 1630
Utrecht (city), Centraal Museum, inv./cat.nr. 13824
De lachende filosoof Democritus
Johan Moreelse
The weeping philosopher Heraclitus, ca. 1630
Utrecht (city), Centraal Museum, inv./cat.nr. 13825
De wenende filosoof Heraclitus
Rembrandt
The stoning of Saint Stephen, 1625 gedateerd
Lyon, Musée des Beaux-Arts de Lyon, inv./cat.nr. A 2735
De steniging van de Heilige Stefanus
Ottomar Elliger (II)
Achilles ontdekt tussen de dochters van Lycomedes
Etude Tajan (Paris) 1995-12-12, nr. 86
Achilles ontdekt tussen de dochters van Lycomedes
Willem van de Velde (II)
The Capture of the Royal Prince, 13th june 1666, episode of the Four-Days Battle, 11-14 june 1666, Second english Seabattle (1665-1667), ca. 1666-1670
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. SK-A-438
Verovering van het Engelse admiraalsschip de 'Royal Prince', 13 juni 1666, tijdens de Vierdaagse Zeeslag, 11-14 juni 1666: episode uit de Tweede Engelse Oorlog (1665-1667)
Rembrandt
History Painting, 1626 gedateerd
Leiden, Museum De Lakenhal, inv./cat.nr. B 564
Historiestuk
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (hist. regio) tweede helft 16de eeuw
Tarquinius en Lucretia, tweede helft 16de eeuw
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. A 1287
Tarquinius en Lucretia
Rembrandt
Simeons song of praise, 1631 gedateerd
The Hague, Koninklijk Kabinet van Schilderijen Mauritshuis, inv./cat.nr. 145
Het loflied van Simeon
Jacob Andries Beschey
Koningin Thomyris dompelt het hoofd van Cyrus in een bekken met bloed, 2de of 3de kwart van de 18de eeuw
Hôtel Drouot 1954-12-17, nr. 6
Koningin Thomyris dompelt het hoofd van Cyrus in een bekken met bloed
Otto van Veen
The bravery of the Persian women, ca. 1597-1599
Vienna, Kunsthistorisches Museum, inv./cat.nr. GG 2668
De moed van de Perzische vrouwen
Otto van Veen
Amazones and Skythians, ca. 1597-1599
Vienna, Kunsthistorisches Museum, inv./cat.nr. GG 2667
Amazones en Skythen
Hendrick van Balen (I)
The upbringing of Bacchus (Bacchus eating grapes), ca. 1600
Novi Sad, Gradski Muzej, inv./cat.nr. ZSU-34
De opvoeding van Bacchus (Bacchus eet druiven)
Hendrick van Balen (I)
The upbringing of Bacchus (Bacchus being carried), ca. 1600
Novi Sad, Gradski Muzej, inv./cat.nr. ZSU-35
De opvoeding van Bacchus (Bacchus wordt gedragen)
Michele Desubleo
The death of Sophonisbe, ca. 1650
London, Stair Sainty Gallery
De dood van Sophonisba
Jacob Adriaensz. Backer
Democritus, the laughing philosopher, ca. 1635
Amsterdam/Genève, Salomon Lilian Old Master Paintings
De lachende filosoof Democritus
Nicolaes Muys after Willem van de Velde (II)
Conquest of the English flagship 'Royal Prince', 13 June 1666, during the Four Days Battle, 1787
Brussels, Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België, inv./cat.nr. 4060/2683
Verovering van het Engelse admiraalsschip de 'Royal Prince', 13 juni 1666, tijdens de Vierdaagse Zeeslag
Nicolaes Muys after Willem van de Velde (II)
Four captured English ships taken to the 'Goereese Gat', 16 June 1666, after The Four Days Battle, 1787 gedateerd
Brussels, Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België, inv./cat.nr. 4060/2684
Vier veroverde Engelse schepen worden op 16 juni 1666 na de Vierdaagse Zeeslag het 'Goereese Gat' binnengebracht
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?