Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Collection is Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1362
1458
1554
1650
1746
1842
1934
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
genre
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
469 results, 1 - 50 shown , page 1 of 10
Pieter Brueghel (II)
The procession to Calvary (Matthew 27: 31-33, Mark 15: 20-22, Luke 23: 26-32, John 19: 16-18), 1607 gedateerd
Christie's (London (England)) 2014-07-08 - 2014-07-10, nr. 13
Christus draagt zijn kruis op weg naar de Calvarieberg (Matteus 27: 31-33, Marcus 15: 20-22, Lucas 23: 26-32, Johannes 19: 16-18)
attributed to Jan Daemen Cool
Portrait of Cornelis van der Heijde, his wife Ariaentgen de Buijser and their five children, 1638 gedateerd
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 986
Portret van Cornelis van der Heijde, zijn vrouw Ariaentgen de Buijser en hun vijf kinderen
Gonzales Coques
'Touch': portrait of a man, possibly Pieter Meert (?-1669), ca. 1640
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 760
'Het gevoel': portret van een man, mogelijk Pieter Meert (?-1669)
after Gonzales Coques
'Taste': portret van een man, mogelijk Jacques d'Arthois (1613-1686), ca. 1640
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 761
'De smaak': portret van een man, mogelijk Jacques d'Arthois (1613-1686)
Gonzales Coques
'Sight': portrait of a man, possibly Artus Quellinus (1609-1668), ca. 1640
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 763
'Het gezicht': portret van een man, mogelijk Artus Quellinus (1609-1668)
after Gonzales Coques
'Sound': portrait of a man, possibly Jan Philips van Thielen (1618-1667), ca. 1640
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 762
'Het gehoor': portret van een man, mogelijk Jan Philips van Thielen (1618-1667)
Jan Miense Molenaer
Boerengezelschap in een landschap bij een wedstrijd gaaischieten, na ca. 1645
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 679
Boerengezelschap in een landschap bij een wedstrijd gaaischieten
after Jan van Huijsum
Still Life of flowers in a terracotta vase on a stone plinth, na 1715, waarschijnlijk 18de-eeuws
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 427
Bloemstilleven in een terracotta vaas op een balustrade voor een landschap
after Hubert van Eyck and after Jan van Eyck
The adoration of the Lamb (after the Ghent Altarpiece), na 1432
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 414
De aanbidding van het Lam Gods (naar het Lam Gods van de gebroeders Van Eyck)
Abraham Janssens (I)
The adoration of the Magi (Matthew 2:1-12), ca. 1616
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 213
De aanbidding der koningen (Mattheüs 2:1-12)
Guilliam van Nieulandt (II)
View of Campo Vacchino in Rome, 1611 gedateerd
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 440
Gezicht op de Campo Vacchino in Rome
Jacob Jordaens (I)
The adoration of the shepherds (Luke 2:8-20), ca. 1635-1655
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 221
De aanbidding der herders (Lukas 2:8-20)
Anthony van Dyck
Portrait of man with an unstarched ruff, ca. 1618
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 708
Portret van een man met een slappe plooikraag
Theodor Boeijermans
The visit
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 22
Het bezoek
Meester van 1518
The crucifixion, jaren 1510 of 1520
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 5090
De kruisiging
Meester van de Aanbidding te Antwerpen
Drieluik met de aanbidding van de Wijzen (middenpaneel); de H. Joris (binnenzijde linkerluik); de stichter en de H. Margaretha (binnenzijde rechterluik); de annunciatie (buitenzijde luiken), jaren 1510 of 1520
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 208, 209, 210
Drieluik met de aanbidding van de Wijzen (middenpaneel); de H. Joris (binnenzijde linkerluik); de stichter en de H. Margaretha (binnenzijde rechterluik); de annunciatie (buitenzijde luiken)
Meester van de Aanbidding Von Groote
The crucifixion, jaren 1520
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 325
De kruisiging
Lambert van Noort
The Last Supper, 1558
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 450
Het Laatste Avondmaal
Lambert van Noort
De opstanding, 1565
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 456
De opstanding
Anoniem jaren 1520
Maria Salome en haar familie, jaren 1520
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 5081
Maria Salome en haar familie
Anoniem vermoedelijk 1363
De kruisiging met proost en aartsdiaken Hendrik van Rijn, vermoedelijk 1363
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 519
De kruisiging met proost en aartsdiaken Hendrik van Rijn
and studio of Joachim Beuckelaer
De vismarkt, 1574
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 814
De vismarkt
attributed to Tiziano
Jacopo Pesaro, bishop of Paphos, being introduced by pope Alexander VI Borgia to Saint Peter, na 1502
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 357
Jacopo Pesaro, bisschop van Paphos, door paus Alexander VI Borgia voorgesteld aan de H. Petrus
Rogier van der Weyden
Het altaarstuk met de Zeven Sacramenten, jaren 1440
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 393, 394, 395
Het altaarstuk met de Zeven Sacramenten
Pieter Aertsen
The carrying of the cross
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 862
De kruisdraging
Joachim Beuckelaer
Allegorie van de onvoorzichtigheid, 1563
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 858
Allegorie van de onvoorzichtigheid
Joachim Beuckelaer
Stilleven, 1564
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 861
Stilleven
Joachim Beuckelaer
Groentemarkt, 1567
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 5045
Groentemarkt
circle of Monogrammist van Brunswijk
Interior of a tavern with an acrobat and a bagpipe player, eerste helft 16de eeuw
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 875
Herbergscène met een acrobaat en een doedelzakspeler
after Jan Gossart
Virgin and Child, 1527 of later
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 1479
Maria met kind
Anoniem
Portrait of a woman
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 774
Portret van een vrouw
Peter Paul Rubens
The adoration of the Magi, 1624 gedocumenteerd
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 298
De aanbidding der wijzen
Meester van het Familieportret te Antwerpen
Portrait of a family, 1559 gedateerd
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 5034
Portret van een familie
Peter Paul Rubens
Arch of the mint: the front face (Pompa Introitus Ferdinandi), 1634-1635
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 316
Voorzijde van de erepoort van de Munt (Pompa Introitus Ferdinandi)
Mattheus Ignatius van Bree
Portrait of King Willem I (1772-1843)
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 1142bis
Portret van koning Willem I (1772-1843)
Peter Paul Rubens
God the Father standing or seated, holding the body of Christ, 'Pitié-du-Notre-Seigneur', 'Not Gottes', ca. 1620
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen
De H. Drieënheid met de instrumenten van de Passie: de Nood Gods, ook wel de Genadesoel genaamd
David Rijckaert (III)
The suffering of the peasants: soldiers plundering a village
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 820 (cat. 1988)
Het lijden van de boeren: soldaten plunderen een dorp
Balthasar van Cortbemde
The Good Samaritan tends the wounds of the wounded traveller, 1647 gedateerd
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen
De Barmhartige Samaritaan verzorgt de wonden van de gewonde reiziger
Jozef Geefs
Portrait of Florent Joseph ridder van Ertborn (1784-1840), 1849
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 1067
Portret van Florent Joseph ridder van Ertborn (1784-1840)
Karel du Jardin
Landscape with a cattle, shepherds and a ruin
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. inv.nr. 1720
Landschap met runderen, herders en een ruïne
Artus Wolffort
Adoration of the Magi, ca. 1615-1620
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 439
Aanbidding der Koningen
Gerard Thomas
Interior of a painter's workshop with visitors
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 782
Interieur van een schildersaterlier met bezoekers
Willem van Mieris
Venus and Amor, 17[..] gedateerd
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 738
Venus en Amor
Goswin van der Weyden
God (recto left), Christ as Man of Sorrows (middle), Mary and abbot Antonius Tsgrooten (recto right); A miter with a bundle of beams (verso left), Tree with heraldic shield and an abbot's staff (verso right), ca. 1507
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 5091
God (binnenzijde links), Christus als Man van Smarten met de Trap des Heils (midden), Maria en abt Antonius Tsgrooten (binnenzijde rechts); Mijter met stralenbundel (buitenzijde links), Boom met wapenschild en abtsstaf (buitenzijde rechts)
Daniël Seghers and follower of Erasmus Quellinus (II)
St. Catherine of Siena in a cartouche with flowers, ca. 1650
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 331
Cartouche met bloemen met een voorstelling van de heilige Catharina van Siena
Daniël Seghers and Cornelis Schut (I) and studio of Cornelis Schut (I)
Flowergarlands on a sculpted cartouche with a depiction of the Virgin and child
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 330
Cartouche versierd met bloemguirlandes met een voorstelling van de Maagd Maria en het Christuskind
Daniël Seghers and attributed to Gonzales Coques
Flowergarlands on a sculpted cartouche with a portrait of a man, ca. 1640-1650 en ca. 1670
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 803
Rozenguirlandes op een gebeeldhouwde cartouche waarin een portret van een man
Daniël Seghers and Jacob Denys (II)
Flowergarlands on a sculpted cartouche with a depiction of the Holy Family, ca. 1640-1660 en ca. 1670
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 5075
Rozenguirlandes op een gebeeldhouwde cartouche met een voorstelling van de Heilige Familie
Peter Paul Rubens
Christ between the two malefactors, the 'coup de lance', 1619-1620
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 297
Christus aan het kruis tussen de twee moordenaars, 'de lanssteek'
Bernard van Orley
Three acts of Mercy (recto left), The Last Judgement and the seventh act of Mercy (middle), Three acts of Mercy (recto right); Saints Stephen and Mark (verso left), Saints Laurence and Elisabeth of Hungary (verso right), ca. 1518-1525
Antwerp, Koninklijk Museum voor Schone Kunsten Antwerpen, inv./cat.nr. 741, 743, 745
Drie werken van Barmhartigheid: het laven van dorstigen, het verzorgen van zieken, het herbergen van vreemdelingen (binnenzijde links), Het laatste oordeel en het zevende werk van barmhartigheid: het begraven van een dode (midden), Drie werken van Barmhartigheid: het kleden van de naakten; het bijstaan van stervenden, het bevrijden van gevangenen (binnenzijde rechts); De HH. Stefanus en Marcus (buitenzijde links), De HH. Laurentius en Elisabeth (buitenzijde rechts)
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?