Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Iconclass code is 73D721
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1350
1446
1542
1638
1734
1830
1923
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
genre
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
443 results, 1 - 50 shown , page 1 of 9
Peter Paul Rubens
The lamentation of Christ, ca. 1614
Vaduz-Vienna, Liechtenstein - The Princely Collections, inv./cat.nr. GE 62
De bewening van Christus
studio of Meester van Frankfurt and possibly Meester van Frankfurt
Saint Hugh with a donor (recto left), The lamentation (middle), Saint Catherine with a donatrix (recto right), ca. 1515
Munich, Alte Pinakothek
De H. Hugo met stichter (binnenzijde links), De bewening (midden), De H. Catharina met stichtster (binnenzijde rechts)
Cornelis Engebrechtsz.
Saints Cecilia and Mary Magdalene with a donatrix (recto left), The lamentation flanked by the other six Sorrows of Mary (middle), Saints James the Great and Martin of Tours with an Augustine monk (recto right); Saints Apollonia and Gertrude of Nivelles (verso left), Saints Agatha and Agnes (verso right), ca. 1508-1510
Leiden, Stedelijk Museum De Lakenhal, inv./cat.nr. S94
De HH. Cecilia en Maria Magdalena met stichtster (binnenzijde links), De bewening geflankeerd door de overige zes Smarten van Maria (midden), De HH. Jacobus de Meerdere en Martinus van Tours met een Augustijner monnik (binnenzijde rechts); De HH. Apollonia en Gertrudis van Nijvel (buitenzijde links), De HH. Agatha en Agnes (buitenzijde rechts)
Geertgen tot Sint Jans
The lamentation of Christ (recto); The burning of the bones of John the Baptist at the order of Julian the Apostate (verso), 1484 of later
Vienna, Kunsthistorisches Museum, inv./cat.nr. 991, 993
De bewening van Christus (voorzijde); Julianus Apostata laat het gebeente van Johannes de Doper verbranden (achterzijde)
Hugo van der Goes
The Fall of Man (interior left wing), the Lamentation (interior right wing); Saint Genevieve, ca. 1476
Vienna, Kunsthistorisches Museum, inv./cat.nr. GG 945, GG 5822, GG 5822b
De zondeval (binnenzijde linkerluik), de Bewening (binnenzijde rechterluik); de H. Genoveva (buitenzijde linkerluik)
Monogrammist AM (Zuidelijke Nederlanden 16de eeuw)
The lamentation of Christ, 1519 gedateerd
Aachen, Suermondt-Ludwig-Museum, inv./cat.nr. GK 399
De bewening
circle of Meester van de Virgo Inter Virgines
Joseph of Arimates and Nikodemus (inner left), Mary Magdalene and a female saint (inner right), the annunciation (exterior), na 1478
Aachen, Suermondt-Ludwig-Museum, inv./cat.nr. GK 315
Jozef van Arimatea en Nikodemus (binnenzijde links), Maria Magdalena en één van de heilige vrouwen (binnenzijde rechts); de annunciatie (buitenzijden)
studio of Anthony van Dyck
The Lamentation of Christ
Bilbao (Spain), Museo de Bellas Artes de Bilbao, inv./cat.nr. 85-221
De bewening van Christus
Denys Calvaert
Christ's entombment, ca. 1595
Houston (Texas), Museum of Fine Arts Houston
De graflegging van Christus
Abraham Janssens (I)
The lamentation of Christ (John 19; Luke 23; Mark 15; Matthew 27), 1621-1622
Warsaw, Muzeum Narodowe w Warszawie, inv./cat.nr. M.Ob. 1680 MNW
De bewening van Christus (Johannes 19; Lucas 23; Marcus 15; Mattheüs 27)
Peter van Mol
The lamentation
Reims, Musée des Beaux-Arts de Reims, inv./cat.nr. inv. 1909, nr.690
De bewening
Peter van Mol
The lamentation
Private collection
De bewening
Peter van Mol
The lamentation
Brussels, Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn Brussel
De bewening
after Peter van Mol
The lamentation
Sotheby's (London (England)) 1978-04-12, nr. 38
De bewening
after Hugo van der Goes
The Lamentation, 17de eeuw
Christie's (New York City) 2012-06-06, nr. 42
De bewening van Christus in halffiguur
circle of Jan de Molder and studio of Meester van de Aanbidding Von Groote
Lamentation altarpiece, ca. 1525
Gaasbeek (Belgium), Kasteel van Gaasbeek
Beweningsretabel
Anoniem Brussel ca. 1490
The Entry into Jerusalem, The Agony in the Garden (interior left wing); Ecce Homo, The Crucifixion, The Lamentation (centre); Christ Appears to the Disciples, The Ascension (interior right wing), ca. 1490
Strängnäs (Zweden), Kathedraal (Strängnäs)
De intocht in Jeruzalem, Christus in Getsemane (binnenzijde linkerluik); Ecce Homo, de kruisiging, de bewening (middendeel); Christus verschijnt aan de discipelen, Hemelvaart (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1505-1520
The acsension, the pentecost (interior left wings); The carrying of the cross, the crucifixion, the lamentation, the annunciation, the birth, the circumcision, the adoration of the Magi (centre); Christ before Pilate, the arrest of Christ (interior right wings); Christ in limbo (interior left upper wing); Ecce Homo (interior right upper wing), ca. 1505-1520
Melbourne, National Gallery of Victoria, inv./cat.nr. 3660-D3
Hemelvaart, pinksteren (binnenzijde linkerluiken); De kruisdraging, de kruisiging, de bewening, de opstanding, de annunciatie, de geboorte, de besnijdenis, de aanbidding der Wijzen (middendeel); Christus voor Pilatus, de gevangenneming van Christus (binnenzijde rechterluiken); Christus in het voorgeborchte (binnenzijde linker bovenluik); Ecce Homo (binnenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1515-1525
Passion altarpiece, ca. 1515-1525
Kirrlach, church (institution) Pfarrkirche St. Kornelius und Cyprian
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1490-1505 and circle of Colijn de Coter
Passion altarpiece, ca. 1490-1505
Aurich, Lamberti-kirche
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1500-1510 and after Colijn de Coter and after Geertgen tot Sint Jans
The kiss of Judas, Christ before Pilate (interior left wings); The carrying of the cross, the crucifixion, the lamentation, the resurrection, the annunciaion, the visitation, the adoration, the circumcision (centre); The ascension, the pentecost (interior right wings); Ecce Homo (interior upper left wing); Noli me tangere (interior upper right wing), ca. 1500-1510
Aurich, Lamberti-kirche
De Judaskus, Christus voor Pilatus (binnenzijde linkerluiken); De kruisdraging, de kruisiging, de bewening, de opstanding, de verkondiging, de visitatie, de aanbidding, de besnijdenis (middendeel); Hemelvaart, pinksteren (binnenzijde rechterluiken); Ecce Homo (binnenzijde linker bovenluik); Noli me tangere (binnenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1515-1520 and Meester van 1518
Passionaltarpiece with scenes from the life of Thomas Becket, ca. 1515-1520
Waase, St.-Marien-Kirche (Waase)
Passieretabel met taferelen uit het leven van Thomas Becket
Anoniem Antwerpen ca. 1510-1520
Passion altarpiece, ca. 1510-1520
Dijon, Musée des Beaux-Arts de Dijon
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1540 and Anoniem Antwerpen ca. 1540
Passion altarpiece, ca. 1540
Opitter, Sint-Trudokerk (Opitter)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1540 and Anoniem Antwerpen ca. 1540
The Agony in the Garden, The Arrest, The Mocking of Christ, Christ before Caiaphas, Pilate Washing his Hands (interior left wing); The Flagellation, Ecce Homo, The Crowning with Thorns, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Descent from the Cross and The Lamentation (centre); Christ in the Underworld, The Resurrection, Christ Appearing to Mary, The Ascension, Pentecost (interior right wing), ca. 1540
Opitter, Sint-Trudokerk (Opitter)
Jezus in de Hof van Olijven, Het verraad van Judas en de gevangenneming, De bespotting van Christus, Jezus voor Kajafas gebracht, De handwassing van Pilatus (binnenzijde linkerluik); De geseling, Ecce Homo, De doornenkroning, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming en de bewening (middendeel); De nederdaling ter helle, de verrijzenis, Christus verschijnt aan zijn moeder, Hemelvaart, Pinksteren (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1515-1520 and Meester van 1518
Passionaltarpiece with scenes from the life of Thomas Becket, ca. 1515-1520
Waase, St.-Marien-Kirche (Waase)
Passieretabel met taferelen uit het leven van Thomas Becket
Anoniem Antwerpen ca. 1515-1520 and Meester van 1518
Last Supper, Betrayal of Jesus (left wing); Carrying of the Cross, Crucifixion, Lamentation, Nomination as Archbishop of Canterbury, Assassination of Thomas Becket, King Henry II Repents of His Sins at the Tomb of St. Thomas Becket (center); Christ Appearing to His Mother (left upper wing); Road to Emmaus Appearance (right upper wing); Resurrection, Downfall to Hell (right wing), ca. 1515-1520
Waase, St.-Marien-Kirche (Waase)
Laatste avondmaal, verraad van Judas (linkerluik); Kruisdraging, kruisiging, bewening, wijding van Thomas Becket tot bisschop van Canterbury, moord op Thomas Becket in de kathedraal, Hendrik II zweert onschuldig te zijn aan de moord (middendeel); Verschijning van Christus aan Maria (linker boven luik); Emmaüsgangers (rechter boven luik); Verrijzenis, nederdaling ter helle (rechterluik)
and Anoniem Antwerpen ca. 1500-1510 and Meester van de Kruisiging te Antwerpen
Passion Altarpiece, ca. 1500-1510
Vaksala, Vaksala kyrka
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1500-1510
Saints Barbara, Bridget, Olaf, Andrew, Laurence, Gregory, Ambrose, Bodvid (interior left wing); The Flagellation, The Crowning with Thorns, Ecce Homo, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); Saint John the Baptist, Martin, Eric, Elisabeth, Sigfrid, Augustine, Ansgar, Ursula (interior right wing); The Five Wise and the Five Foolish Virgins (predella), ca. 1500-1510
Vaksala, Vaksala kyrka
De HH Barbara, Birgitta, Olof, Andreas, Laurentius, Gregorius, Ambrosius, Botvid (binnenzijde linkerluik); De geseling, de doornkroning, ecce homo, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (midden); H. Johannes de Doper, Martinus, Erik, Elisabeth, Sigfrid, Augustinus, Ansgar, Ursula (binnenzijde rechterluik); De vijf wijze en de vijf dwaze maagden (predella)
Anoniem Antwerpen ca. 1510-1520
Passion Altarpiece, ca. 1510-1520
Hämeenlinna, church (institution) Vanajan kirkko
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1530-1540
Passion Altarpiece, ca. 1530-1540
Sassy, private collection Chateau de Sassy
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1460
Passion altarpiece, ca. 1460
Ternant, church (institution) Eglise de l'Assomption (Ternant)
Passieretabel
Anoniem Vlaanderen (regio) 1433-1435
Passion altarpiece, 1433-1435
Tordesillas, Real Monasterio de Santa Clara
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1510-1515
Passion altarpiece in 19th-century framing, ca. 1510-1515
Aschaffenburg, Stiftskirche Aschaffenburg
Passieretabel in 19de-eeuwse ombouw
Jan Borman (III) and studio of Jan Borman (III)
The Last Supper, the agony in the Garden, Ecce Homo, Christ before Pilate (interior left wing); Christ before Caiaphas, the carrying of the cross, the crucifixion, the descent from the cross, the lamentation (centre); The entombment, the resurrection, the appearances of Christ, the ascension (interior right wing), voor 1522
Güstrow, Pfarrkirche St. Marien (Güstrow)
Het Laatste Avondmaal, Getsemane, Ecce Homo, Christus voor Pilatus (binnenzijde linkerluik); Christus voor Kajafas, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming, de bewening (midden); De graflegging, de opstanding, Christus' verschijningen, Christus' hemelvaart (binnenzijde rechterluik)
Jan Borman (III) and studio of Jan Borman (III)
Christ before Caiaphas, the carrying of the cross, the crucifixion, the descent from the cross, the Lamentation, voor 1522
Güstrow, Pfarrkirche St. Marien (Güstrow)
Christus voor Kajafas, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafname, de bewening
Jan Borman (III) and studio of Jan Borman (III)
The entombment, the resurrection, the appearances of Christ, the ascension, voor 1522
Güstrow, Pfarrkirche St. Marien (Güstrow)
De graflegging, de opstanding, Christus' verschijningen, Christus' hemelvaart
circle of Meester van de Virgo Inter Virgines
Joseph of Arimates and Nikodemus, na 1478
Aachen, Suermondt-Ludwig-Museum, inv./cat.nr. GK 315
Jozef van Arimatea en Nikodemus
circle of Meester van de Virgo Inter Virgines
Mary Magdalene and a female saint, na 1478
Aachen, Suermondt-Ludwig-Museum, inv./cat.nr. GK 315
Maria Magdalena en vrouwelijke heigilge
circle of Jan de Beer
Lamentation of Christ, eerste helft 16e eeuw
Christie's (Amsterdam) 2013-05-07, nr. 17
Bewening van Christus
Anoniem Antwerpen ca. 1505-1520
Passion altarpiece, ca. 1505-1520
Melbourne, National Gallery of Victoria, inv./cat.nr. 3660-D3
Passieretabel
attributed to Gaspar de Crayer
The lamentation over the dead Christ
Sacramento (California), Crocker Art Museum, inv./cat.nr. 1871.105
De bewening van Christus
Anoniem Brussel ca. 1510-1515
Passion altarpiece, ca. 1510-1515
Aschaffenburg, Stiftskirche Aschaffenburg
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1500-1510
Passion altarpiece, ca. 1500-1510
Brussels, Koninklijke Musea voor Kunst en Geschiedenis, inv./cat.nr. V 198
Passieretabel
Arnt van Zwolle and circle of Meester van het Altaar van Bartholomeus or Anoniem Nijmegen ca. 1483
The Lamentation Altarpiece, ca. 1483
Paris, Musée National du Moyen Âge - Thermes et hôtel de Cluny, inv./cat.nr. CL. 3269
Beweningsretabel
Arnt van Zwolle and circle of Meester van het Altaar van Bartholomeus or Anoniem Nijmegen ca. 1483
The Agony in the Garden, The Arrest of Christ, The Flagellation (interior left wing); The Lamentation (centre); The Mocking of Christ, The Carrying of the Cross, The Crucifixion (interior right wing), ca. 1483
Paris, Musée National du Moyen Âge - Thermes et hôtel de Cluny, inv./cat.nr. CL. 3269
Christus in Gethsemane, de gevangenneming van Christus, de geseling van Christus (binnenzijde linkerluik); De bewening (middendeel); De bespotting van Christus, de kruisdraging, de kruisiging (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1510
Passion Altarpiece, ca. 1510
Paffendorf, St. Pankratius (Paffendorf)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1535 and follower of Pieter Coecke van Aelst (I)
Passion Altarpiece, ca. 1535
Philadelphia (Pennsylvania), Philadelphia Museum of Art, inv./cat.nr. 45-25-117
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1535 and follower of Pieter Coecke van Aelst (I)
The Agony in the Garden, The Arrest, Christ before Pilate, The Annunciation, The Visitation (interior left wing); The Adoration of the Shephers, The Circumcision, The Adoration of the Magi, The Carrying of the Cross, The Crucifixion, The Lamentation (centre); The Massacre of the Innocents, The Flight into Egypt, The Entombment, The Resurrection, Christ Appearing to his Mother (interior right wing), ca. 1535
Philadelphia (Pennsylvania), Philadelphia Museum of Art, inv./cat.nr. 45-25-117
Christus in Gethsemane, de gevangenneming, Christus voor Pilatus, de annunciatie, de visitatie (binnenzijde linkerluik); De aanbidding der herders, de besnijdenis, de aanbidding der Wijzen, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); De kindermoord, de vlucht naar Egypte, de graflegging , de opstanding, Christus verschijnt aan Maria (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Henegouwen (prov.) ca. 1550
Passion Altarpiece, ca. 1550
Ramousies, Église Saint-Sulpice (Ramousies)
Passieretabel
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?