Mainmenu

Explore

all databases/website
Search history
Search Filter Database Actie
  • Artist name is Rubens, Peter Paul
RKDimages

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
1455
1546
1637
1728
1819
1910
2001
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
8115 results, 1 - 50 shown , page 1 of 163
attributed to Gaspar de Crayer
Caritas Romana (Cimon en Pero)
London (England), British Museum, inv./cat.nr. 1946.7.13.975
Caritas Romana (Cimon en Pero)
manner of/after Peter Paul Rubens
Christ carried to the tomb, ca. 1650
Christie's (London (England)) 1998-12-16, nr. 130
De graflegging van Christus
attributed to Peter Paul Rubens
Portrait of Eusebia (?-360), wife of Emperor Constantius, ca. 1609
Sotheby's (London (England)) 1998-12-17, nr. 27
Portret van Eusebia (?-360), vrouw van keizer Constantius
studio of Peter Paul Rubens
Adoration of the Magi, ca. 1620
Sotheby's (London (England)) 1998-12-17, nr. 25
De aanbidding der koningen
Peter Paul Rubens
De opvoeding van Maria de' Medici door de drie Gratiën en Minerva, 1622-1623
Dorotheum (Vienna (city)) 2000-03-30, nr. 196
De opvoeding van Maria de' Medici door de drie Gratiën en Minerva
attributed to Frans Wouters after Peter Paul Rubens and after Frans Snijders
The death of Adonis, na 1639
Christie's (Amsterdam (city)) 2011-05-11, nr. 57
De dood van Adonis
Peter van Mol after Peter Paul Rubens
Ecce Homo
Bergen op Zoom, Historisch Centrum Het Markiezenhof
Ecce Homo
follower of Peter Paul Rubens
Twee studiekoppen van mannelijke heiligen
Christie's (London (England)) 1998-04-22, nr. 75
Twee studiekoppen van mannelijke heiligen
Peter Paul Rubens
The lamentation of Christ, ca. 1612
Los Angeles (California)/Malibu (California), J. Paul Getty Museum, inv./cat.nr. 93.PA.9
De bewening van Christus
Peter Paul Rubens
The meeting of the two Ferdinands at Nördlingen, 1634-1635
Los Angeles (California)/Malibu (California), J. Paul Getty Museum, inv./cat.nr. 87.PB.15
De ontmoeting tussen koning Ferdinand van Hongarije en kardinaal-infant Ferdinand van Spanje te Nördlingen
manner of/after Peter Paul Rubens
Samson breaks the pillars; the temple of Dagon collapses, killing all that are in it (Judges 16:29-31), eerste helft 17de eeuw
Los Angeles (California)/Malibu (California), J. Paul Getty Museum, inv./cat.nr. 92.PA.110
De dood van Simson: hij laat de tempel instorten en doodt alle aanwezigen  (Richteren 16:29-31)
studio of Peter Paul Rubens
Four portrait studies of a black man
Los Angeles (California)/Malibu (California), J. Paul Getty Museum, inv./cat.nr. 71.PB.39
Vier studiekoppen van een zwarte man
Peter Paul Rubens
After the death of her husband Abradates, Panthea stabs herself with a dagger
Los Angeles (California)/Malibu (California), J. Paul Getty Museum, inv./cat.nr. 55.PA.1
Pantheia pleegt zelfmoord naast het lijk van haar man Abradatas
studio of Peter Paul Rubens
Diana en haar nimfen tijdens de jacht door een sater overvallen, ca. 1615
Los Angeles (California)/Malibu (California), J. Paul Getty Museum, inv./cat.nr. 71.PA.14
Diana en haar nimfen tijdens de jacht door een sater overvallen
Peter Paul Rubens
Andromeda aan de rots geketend, late jaren '30
Los Angeles (California)/Malibu (California), J. Paul Getty Museum, inv./cat.nr. 57.PA.1
Andromeda aan de rots geketend
school of Peter Paul Rubens possibly Justus van Egmont
Mars and Rhea Silvia, jaren 1620 of later
Sotheby's (Amsterdam (city)) 2007-05-08, nr. 63
Mars en Rhea Silvia
Peter Paul Rubens
Miracles of Saint Francis of Paola, 1628-1630
Los Angeles (California)/Malibu (California), J. Paul Getty Museum, inv./cat.nr. 91.PB.50
Wonderen van de Heilige Franciscus van Paola
Peter Paul Rubens
The Madonna as the pregnant woman, clothed with the sun and standing on the moon,, 1623-1624
Los Angeles (California)/Malibu (California), J. Paul Getty Museum, inv./cat.nr. 85.PB.146
De Madonna als de apokalyptische vrouw op de maan
Peter Paul Rubens
De H. Bonaventura lezend in een boek
Lille (France), Palais des Beaux-Arts de Lille
De H. Bonaventura lezend in een boek
Peter Paul Rubens
Study of two male heads
Sotheby's (New York City) 2000-01-26, nr. 31
Studie van twee mannenkoppen
Peter Paul Rubens
Gemma Tiberiana (The ‘Apotheosis of Germanicus’:)
Oxford (England), Ashmolean Museum of Art and Archaeology, inv./cat.nr. 3522; WA1989.74
Gemma Tiberiana
studio of Peter Paul Rubens
Head of a woman
Private collection
Kop van een vrouw
Peter Paul Rubens or studio of Peter Paul Rubens and Jan Brueghel (I)
Flora and Zephyrus in a garden, or the elements Earth and Air, ca. 1615
Schloss Mosigkau (Dessau, Saxony-Anhalt), Museum Schloss Mosigkau, inv./cat.nr. 6
Flora en Zephyrus in een bloementuin, ofwel de elementen Aarde en Lucht
Peter Paul Rubens after Peter Paul Rubens
Portrait of Helena Fourment (1614-1673) and Frans Rubens (1633-1678), eind 19de, begin 20ste eeuw
Private collection
Portret van Helena Fourment (1614-1673) en Frans Rubens (1633-1678)
follower of Peter Paul Rubens and follower of Anthony van Dyck and after Tiziano
Hilly landscape with shepherd and his flock, c. 1640-1660
Dulwich (London), Dulwich Picture Gallery, inv./cat.nr. DPG132
Heuvellandschap met schaapherder en zijn kudde
Peter Paul Rubens
Vier figuren in Oosterse klederdracht
Dresden, Staatliche Kunstsammlungen Dresden - Kupferstich-Kabinett, inv./cat.nr. 1977-152, als: kopie naar Rubens
Vier figuren in Oosterse klederdracht
Peter Paul Rubens after Quinten Massijs (I)
Portrait of a man in a landscape, said to doctor Paracelsus (1493-1541)
Brussels, Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België, inv./cat.nr. 3425
Portret van een man voor een landschap, zogenaamd de arts Paracelsus (1493-1541)
after Quinten Massijs (I) and after Peter Paul Rubens
Portrait of een man voor een landschap, zogenaamd de arts Paracelsus (1493-1541), eerste helft 17de eeuw
Private collection
Portret van een man voor een landschap, zogenaamd de arts Paracelsus (1493-1541)
after Quinten Massijs (I) and after Peter Paul Rubens
Portrait of een man voor een landschap, zogenaamd de arts Paracelcus (1493-1541), 17de eeuw
Bukowski 1935-02-21 - 1935-02-22, nr. 24
Portret van een man voor een landschap, zogenaamd de arts Paracelcus (1493-1541)
Peter Paul Rubens
Two studies of a Franciscan monk
Chatsworth House, Devonshire Collection, inv./cat.nr. 964A
Twee studies van een Franciscaner monnik
Peter Paul Rubens
Threshing peasant near a hay wagon in front of a farm, voor 1618
Los Angeles (California)/Malibu (California), J. Paul Getty Museum
Dorsende boer bij een hooiwagen voor een boerderij
after Peter Paul Rubens
Portrait of 'Old Parr'
Sint-Petersburg (Russia), Hermitage, inv./cat.nr. 553
Portret van  een baardige oude man
Anthony van Dyck
Portrait of an unknown man, 1628-1632
Private collection
Portret van een onbekende man
Anthony van Dyck
Portrsit of an unknown 41 year old man, 1619 gedateerd
Brussels, Koninklijke Musea voor Schone Kunsten van België, inv./cat.nr. 2746
Portret van een onbekende 41-jarige man
after Anthony van Dyck
Portrait of Nicolas Rockox (1560-1640), burgomaster of Antwerpen
Antwerp, Maagdenhuismuseum
Portret van Nicolas Rockox (1560-1640), burgemeester van Antwerpen
follower of Peter Paul Rubens
Studie van twee koeien met een boerin, 17de eeuw, na ca. 1635
Philadelphia (Pennsylvania), Philadelphia Museum of Art - John G. Johnson Collection, inv./cat.nr. 668
Studie van twee koeien met een boerin
Peter Paul Rubens
Hilly landscape, na 1635
Birmingham (Great Britain), The Barber Institute of Fine Arts, inv./cat.nr. 40.11
Heuvellandschap
Peter Paul Rubens
Allegory on the blessings of the reign of king James I Stuart of the United Kingdom, ca. 1630
Vienna, Akademie der bildenden Künste Wien, inv./cat.nr. 134
Allegorie op de zegeningen van de regering van Jacobus I van Engeland
Peter Paul Rubens
Venus Frigida, ca. 1614
Vienna, Akademie der bildenden Künste Wien, inv./cat.nr. A 13
Venus frigida
Peter Paul Rubens
Het oordeel van Paris, ca. 1601
Vienna, Akademie der bildenden Künste Wien, inv./cat.nr. 644
Het oordeel van Paris
Peter Paul Rubens
Saint Cecilia, 1620 gedateerd
Vienna, Akademie der bildenden Künste Wien, inv./cat.nr. 635
Heilige Cecilia
after Peter Paul Rubens
Adoration of the Magi
New York City, The Metropolitan Museum of Art, inv./cat.nr. R.82-8
De aanbidding der koningen
Peter Paul Rubens
Portrait of an unknown man as the god Mars, ca. 1620
London, art dealer Rafael Valls Limited
Portret van een onbekende man als de god Mars
school of Peter Paul Rubens
Portrait of a man in armour, half-length, 1600-1650
Christie's (London (England)) 1999-07-09, nr. 127
Portret van een man in een harnas, ten halven lijve
school of Peter Paul Rubens
Jacob wrestling with the angel (Genesis 32:23-32), 1600-1650
Christie's (London (England)) 1999-07-09, nr. 132
Jakob worstelend met de engel (Genesis 32:23-32)
Peter Paul Rubens
Portrait of princess Margherita Gonzaga (1564-1618), 1605 gedocumenteerd
New York City, Adam Williams Fine Art Ltd.
Portret van prinses Margherita Gonzaga (1564-1618)
Anthony van Dyck
Portrait of an unknown man, ca. 1617-1618
Budapest, Szépmüvészeti Múzeum, inv./cat.nr. 1136
Portret van een onbekende man
Pieter Soutman after Peter Paul Rubens
The fall of the damned
Chatsworth House, Devonshire Collection, inv./cat.nr. 680
De val der verdoemden
attributed to Pieter van Sompel and Peter Paul Rubens after Peter Paul Rubens
Ixion embraces a cloud (Nephele) in the shape of Juno, ca. 1615-1616
Amsterdam, Rijksprentenkabinet, inv./cat.nr. RP-T-1999-12
Ixion omhelst een wolk die op bevel van Jupiter de gedaante van Juno heeft aangenomen
Peter Paul Rubens
Dejanira and Nessus (Ovid, Metamorphoses, IX, 111-123), 1636-1637
New York City, Ivor Foundation
Deianeira en Nessus (Ovidius, Metamorfosen, IX, 111-123)
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?