Mainmenu

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
-100
253 
606 
959 
1312
1665
2018
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
249752 results, 201 - 250 shown , page 5 of 4996
Joris Hoefnagel
Drie schildpadden en twee kievitsbloemen, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.56
Drie schildpadden en twee kievitsbloemen
after Anthony van Dyck
Portrait of Karl Ludwig van de Palts, later keurvorst van de Palts (1617-1680) en Rupert of the Rine (1619-1682), na 1637
Raleigh (North Carolina), North Carolina Museum of Art, inv./cat.nr. 115
Dubbelportret van Karl Ludwig van de Palts, later keurvorst van de Palts (1617-1680) en Ruprecht van de Rijn (1619-1682)
Anthony van Dyck
Portrait of George Villier, later 2nd Duke of Buckingham and 20th Baron de Ros (1628-1687) en Lord Francis Villiers (1629-1648), 1635 gedateerd
Windsor (England), private collection Royal Collection - Windsor Castle
Portret van George Villier, later 2nd Duke of Buckingham and 20th Baron de Ros (1628-1687) en Lord Francis Villiers (1629-1648)
Joris Hoefnagel
Twee rode kolen, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.57
Twee rode kolen
Joris Hoefnagel
Salamander, slang en fabeldier, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.58
Salamander, slang en fabeldier
Anthony van Dyck
Double-portrait of Mountjoy Blount, 1ste Earl van Newport (?-1666) and George, Lord Goring (1608-1657), with a page, ca. 1639
Petworth (West Sussex), Petworth House
Dubbelportret van Mountjoy Blount, 1st Earl of Newport (?-1666) en George, Lord Goring (1608-1657), met een page
Anthony van Dyck
Double portrait of George Digby, 2nd Earl of Bristol (1612-1677) and William Russell, 5th Earl and 1st Duke of Bedford (1616-1700), ca. 1634-1635
Private collection
Dubbelportret van George Digby, 2nd Earl of Bristol (1612-1677) en William Russell, 5th Earl and 1st Duke of Bedford (1616-1700)
attributed to Jan Baptist Bosschaert
Still life of flowers, including peonies, morningglory and chrysanthemums, in an elaborate bronze vase, set in an exterior with peaches and grapes in the foreground
Sotheby's (London (England)) 2006-07-06, nr. 255
Bloemstilleven op een stenen plateau in een rotsachtige omgeving
Joris Hoefnagel
Vier slangen en een amphisbaena [slang met twee koppen], ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.59
Vier slangen en een amphisbaena [slang met twee koppen]
Joris Hoefnagel
Vijf slangen en twee salamanders, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.60
Vijf slangen en twee salamanders
Pieter de Hooch
Soldier, maid and a company playing cards in an inn, ca. 1652-1655
Sotheby's (London (England)) 2006-07-05, nr. 9
Soldaat, dienstmeid en een kaartspelend gezelschap in een herberg
Ferdinand Bol
Venus and Adonis as lovers
Warszawa, Muzeum Kolekcji im. Jana Pawla II
Venus en Adonis als minnaars
Joris Hoefnagel
Vier slangen, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.61
Vier slangen
Jacob-Ferdinand Voet
Portrait of Cardinal Odescalchi (?-?)
Finarte (Milaan) 1989-04-04, nr. 213
Portret van kardinaal Odescalchi (?-?)
Joris Hoefnagel
Drie slakken en een slakkenhuis, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.62
Drie slakken en een slakkenhuis
Peter Jacob Horemans
Self-portrait of Peter Jacob Horemand (1700-1776) in his studio, 1766 gedateerd
Bayreuth, Staatsgalerie im Neuen Schloss Bayreuth
Zelfportret van Peter Jacob Horemans (1700-1776) in zijn atelier
Quiringh van Brekelenkam
Interior with a schoolteacher learning a child to read, with a woman spinning in the background, 1660 gedateerd
London, art dealer Johnny Van Haeften (London), inv./cat.nr. nr. 6 (cat. EIGHTEEN)
Interieur met een schoolmeester die een kind leert lezen, met een spinnende vrouw op de achtergrond
Joris Hoefnagel
Vier slakken, een naaktslak en een slakkenhuis, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington)
Vier slakken, een naaktslak en een slakkenhuis
Joris Hoefnagel
Zeven slakken, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.64
Zeven slakken
Willem van Mieris
An arcadian landscape with a shepherd holding a flute, listening to a shepherdess playing a cittern, a dog lying at their feet, 168(2) gedateerd
London, art dealer Johnny Van Haeften (London), inv./cat.nr. 25 (cat. SIXTEEN)
Herder en herderin in een arcadisch landschap
Joris Hoefnagel
Twee slakken en vier insecten, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.65
Twee slakken en vier insecten
Joris Hoefnagel
Tak met vier rupsen en twee poppen, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.66
Tak met vier rupsen en twee poppen
Joris Hoefnagel
Negen rupsen, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.67
Negen rupsen
Joris Hoefnagel
Negen rupsen, waarvan zeven op een tak, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.68
Negen rupsen, waarvan zeven op een tak
Adriaen Coorte
Still life with two peaches and a fritillary butterfly on a stone legde
Sotheby's (London (England)) 2014-12-03 - 2014-12-04, nr. 37
Vruchtenstilleven met perziken
Joris Hoefnagel
Vijf rupsen en een pop, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.69
Vijf rupsen en een pop
Joris Hoefnagel
Tak met twee rupsen, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.70
Tak met twee rupsen
Peter Jacob Horemans
Portrait of court sculptor Roman Anton Boos (1730-1810) in his studio next to a bust of elector Maximilian III, 1766 gedateerd
Oberschleissheim, Staatsgalerie im neuen Schloss Schleissheim, inv./cat.nr. 2952
Portret van hofbeeldhouwer Roman Anton Boos (1730-1810) in zijn atelier naast een buste van keurvorst Maximilian III
Joris Hoefnagel
Zes wormen, waaronder een Regenworm, duizendpoot en miljoenpoot, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.6.71
Zes wormen, waaronder een Regenworm, duizendpoot en miljoenpoot
Nicolaes Maes
Portrait of an unknown man, 1678 gedateerd
Christie's (London (England)) 2008-12-03, nr. 156
Portret van onbekende man
Nicolaes Maes
Portrait of an unknown woman, 1678 te dateren
Christie's (London (England)) 2008-12-03, nr. 156
Portret van onbekende vrouw
Jacob Jordaens (I)
Moses and his Ethiopian wife Zipporah
Antwerp, Rubenshuis, inv./cat.nr. RH.S.095
Mozes en zijn Ethiopische vrouw Sippora
Johann Baptist de Ruel
Portrait of an unknown officer in armour, 1675 gedateerd
Hampel Kunstauktionen (München) 2009-03-27 - 2009-03-28, nr. 54
Portret van een onbekende veldheer in wapenrusting
attributed to Peter Paul Rubens
Landscape with Tobias and the angel Raphael travelling (Tobit 6:1), 1600-1608
Sotheby's (London (England)) 2007-07-04, nr. 14 recto
Landschap met Tobias en de engel Raphaël op reis (Tobit 6:1)
attributed to Peter Paul Rubens
Standing figure of Minerva, 1600-1608
Sotheby's (London (England)) 2007-07-04, nr. 14 verso
Minerva
Otto van Veen
The Triumph of the word of God, ca. 1615-1620
Galerie Gerda Bassenge (Berlin) 2016-11-24 - 2016-11-26, nr. 6009
Triomf van het woord van God
Joris Hoefnagel
Title page of IGNIS / ANIMALIA / RATIONALIA / ET / INSECTA, ca. 1575-1585
Washington (D.C.), National Gallery of Art (Washington), inv./cat.nr. 1987.20.5.1
Titelpagina van IGNIS / ANIMALIA / RATIONALIA / ET / INSECTA
Jan de Bisschop
Campagna landscape with a castle and farm building
Sotheby's (London (England)) 2007-07-04, nr. 187
Kasteel en boerderij in een zuidelijk landschap
attributed to Jan van de Velde (II)
Wooded landscape with a gate amongst trees to the left, and a distant village to the right
Sotheby's (London (England)) 2007-07-04, nr. 70
Boomrijk landschap met links een poort tussen de bomen en rechts in de achtergrond een dorp
Wybrand de Geest (I)
Portrait of a man, 1630 gedateerd
Private collection
Portret van een man
Max Nauta
Portrait of T. Bosgra, 1948 gedateerd
Private collection
Portret van T. Bosgra
Anoniem 1633 gedateerd
Portrait of Dirck van Nuyssenborgh (1599-1677), 1633 gedateerd
Private collection
Portret van Dirck van Nuyssenborgh (1599-1677)
attributed to Wallerant Vaillant after Jan Daemen Cool
Portrait of Arent Kievit gez. Bischop (1589-1644), tweede kwart 17de eeuw
Private collection
Portret van Arent Kievit gez. Bischop (1589-1644)
Zacharias Blijhooft
Portrait of an unknown woman, 1654 gedateerd
R.W.P. de Vries 1922-01-19, nr. 704
Portret van een onbekende vrouw
Anoniem 1634 gedateerd
Portrait of an unknown man, 1634 gedateerd
A.G. de Visser 1874-04-20, nr. 75
Portret van een onbekende man
Max Nauta
Portrait of Marten Nauta (1896-1957), 1948 gedateerd
Private collection
Portret van Marten Nauta (1896-1957)
Jan Thopas
Portrait of an unknown woman, 1664 gedateerd
A.G. de Visser 1875-04-23, nr. 260
Portret van een onbekende vrouw
Carel de Moor (II)
Portrait of the children of Jean Deutz (1655-1719) and Maria Boreel (1669-1733), 1704 gedateerd
Private collection
Portret van de kinderen van Jean Deutz (1655-1719) en Maria Boreel (1669-1733)
Aert Schouman
Portrait of Mevrouw Lormier, 1755 gedateerd
Private collection
Portret van Mevrouw Lormier
attributed to John Parker (ca.1745-n. 1799)
Portrait of Dirk Cornelis Gevers (1763-1839), waarschijnlijk 1792
Private collection
Portret van Dirk Cornelis Gevers (1763-1839)
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?