Mainmenu

REFINE YOUR SEARCH

Period made
You can enter a year (format yyyy) or a period (format yyyy - yyyy)
      
 
 
 
 
 
 
-200
170 
540 
910 
1280
1650
2019
Physical connection
Reference in ‘composite artworks’: artworks that are/were connected, such as alterpieces, decorative pieces incorporated in panelling, and works of art that were intended to be displayed together, such as pendants and series.
Depicted place
In the case of topographical representations, i.e. identified exteriors or interiors, the location depicted is noted in this field
0 related places within map
253472 results, 253451 - 253472 shown , page 5070 of 5070
attributed to Erasmus Quellinus (II)
Pietà with angels and Arma Christi, ca. 1645
Lempertz (Keulen) 2019-11-15 - 2019-11-16, nr. 1133
Pietà met engeltjes en Arma Christi
Paulus Potter
Landscape with cattle and milkmaid, 1646 gedateerd
Landschap met vee en melkmeid
attributed to Klaes Molenaer
A winter landscape with figures on the ice
Lempertz (Keulen) 2019-11-15 - 2019-11-16, nr. 1139
Winterlandschap met ijsvermaak op bevroren rivier
Adriaen Isenbrant
Bethrothal of St. Catherine, vanaf 1544
Saint Petersburg (Russia), Hermitage, inv./cat.nr. 1566
Verloving van Heilige Catharina
Anoniem Brussel ca. 1500 Jan Borman (II)
Saint John the Evangelist, ca. 1500
Leuven, M – Museum Leuven, inv./cat.nr. C/32
Heilige Johannes de Evangelist
follower of David Teniers (II)
Saints Antony Abbot and Paul in a rocky landscape, 18e eeuw
Karl & Faber (München) 2019-11-08, nr. 19
Heilige Antonius en Paulus, zittend langs de weg
Paulus Potter
Boar and deer in a landscape, 1650 gedateerd
private collection Baron van Dedem
Zwijn en herten in een landschap
studio of Jan Borman (II) Pasquier Borman
Saint Anne with the Virgin Mary and Christ-child, 'Anna Selbdritt', ca. 1500
Leuven, M – Museum Leuven
Heilige Anna-te-drieën
Caspar Netscher
Lady playing the Lute, 1668 gedateerd
Florence, Galleria degli Uffizi, inv./cat.nr. 1280
Een Dame die de luit speelt
Jusepe de Ribera
The Old Usurer, 1638 gedateerd
Madrid (Spain), Museo Nacional del Prado, inv./cat.nr. P002506
De oude uitbuiter
Jusepe de Ribera
Saint Paul the Hermit, ca. 1635-1640
Madrid (Spain), Museo Nacional del Prado, inv./cat.nr. P001115
St. Paulus de Heremiet
Domenico Gargiulo
Piazza del Mercato during the Revolt of Masaniello, ca. 1648-1652
Napels, Museo Nazionale di San Martino, inv./cat.nr. 84333
Piazza del Mercato tijdens de opstand van Masaniello
Anthony van Dyck and Simon Dubois
Equestrian portrait of Giovanni Paolo Balbi (1607-1683), c. 1626-1627
Parma, Fondazione Magnani Rocca
Ruiterportret van Giovanni Paolo Balbi (1607-1683)
attributed to Domenico Gargiulo
The Landing of the Infanta Marìa at Naples, ca. 1649
Spain, Banco de Santander, inv./cat.nr. 122
De aankomst van de Infanta Marìa in Napels
manner of Rembrandt
Portrait of Rembrandt, 17e eeuw
Private collection
Portret van Rembrandt
Anthonie Waterloo
Buurkerk and surrounding in Utrecht, ca. 1650
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. RP-T-1888-A-1539
Buurkerk en omgeving te Utrecht
Anthonie Waterloo
Zadelstraat, Mariakerk and surrounding in Utrecht, ca. 1650
London (England), British Museum, inv./cat.nr. 1895,0915.1354
Zadelstraat, Mariakerk  en omgeving te Utrecht
after Godefridus Schalcken
Man inspecting a bust of a woman by candlelight, na 1670
Florence, Galleria degli Uffizi, inv./cat.nr. 1122
Man die een borstbeeld van een vrouw bij kaarslicht bekijkt
Domenico Gargiulo
The eruption of the Vesuvius, ca. 1656-1660
Private collection
De uitbarsting van de Vesuvius
Godefridus Schalcken
Allegory of Fame, 1703
Florence, Galleria degli Uffizi, inv./cat.nr. 1192
Allegorie van de Faam
Godefridus Schalcken
A young woman with a burning candle, ca. 1695-1698
Florence, Palazzo Pitti, inv./cat.nr. 1118
Jonge vrouw met brandende kaars
possibly Caspar Netscher after Gerard ter Borch (II)
Interior with drinking woman and sleeping soldier, ca. 1660-1670
Florence, Galleria degli Uffizi, inv./cat.nr. 1890 / no. 1281
Interieur met drinkende vrouw en slapende soldaat
My selections

My selections

Your current selection will be lost. Are you sure?