Mainmenu
Monogrammeert als
PAH
PA connected, H detached (till 1649)
Permutatie
Fully signed works known since 1649; before that date only works with monogram (Willigen/Meijer 2003)
Nationaliteit/school
Noord-Nederlands
Geboren
Middelburg (Zeeland) 1616-09-14
baptized on September 14, 1616
Overleden
Middelburg (Zeeland) 1683/1685
in or after 1683, according to Waller 1938/1974: October 1683; according to Saur 1992 after 22-10-1683
Familierelaties
in dit veld wordt een familierelatie met één of meer andere kunstenaars vermeld.
Son of Willem Angel and Elisabeth van Heuckelroy (Ecartico; Briels 1997 mentions Elisabeth erroneously as his wife); married on 4 August 1642 in Haarlem to Elisabeth Dircks Vercammen (died 1671) (Ecartico); he was a cousin of Philips Angel from Leiden (Jansen et al. 1984)
Deze persoon/entiteit in andere databases
Biografische gegevens
Werkzaam in
Hier wordt vermeld waar de kunstenaar (langere tijd) heeft gewerkt en in welke periode. Ook relevante studiereizen worden hier vermeld.
  • Leiden 1639
    Posted banns in January 1639 (De Loos-Haaxman 1931)
  • Haarlem 1639 - 1643
    In 1639 he became a member of the guild; 1641 he became a member of the Calvinist congregation; in 1643 still mentioned in the guild; got married on 4 August 1642; perhaps he left Haarlem in 1649
  • Leiden 1641
    became a member of the guild
  • Middelburg (Zeeland) 1652 - 1683
    Miedema (1989) judging from notes by A Bredius: 2 mentions in Middelburg in 1652 (p. 208, note 47) [NB: The city archive was almost completely destroyed by fire in May 1940. For this reason pre-war entries get the status of source]
geboren
werkzaam in
overleden
Onderwerpen
In dit veld worden de diverse onderwerpscategorieën of genres vermeld die in het oeuvre van de beschreven kunstenaar voorkomen. De inhoud van dit veld is doorgaans meer gebaseerd op het aanwezige beeldmateriaal in het RKD dan op de literatuur.
stilleven, vruchtenstilleven, jachtstilleven, diervoorstelling (genre), trompe-l'oeil (stilleven), boerderijstilleven, ontbijtje
because of the confusion caused by his signatures and dates, the development of his art with unrelated subgenres, particularly his sober breakfast, is puzzling (Willigen/Meijer 2003, p. 27)
Materiaal/techniek
olieverf
Lid van
Ingevoerd op: 1991-11-20; Laatste wijziging: 2021-09-16

Reacties

Geen reacties

Mijn selecties

Mijn selecties

Uw huidige selectie zal gewist worden. Wilt u doorgaan?