Mainmenu
Nationaliteit/school
Noord-Nederlands
Geboren
Haarlem 1589/1590
1589 or 1590 in Haarlem (Rowlands 1979, p. 11; Leeflang/Roelofs 2017, p. 17); On December 27, 1614, he stated his age as 24, from which it is concluded that he was born around 1589/90. (Saur 2019)
Overleden
Den Haag 1633/1640
Leeflang/Roelofs 2017, p. 29
Familierelaties
in dit veld wordt een familierelatie met één of meer andere kunstenaars vermeld.
son of Pieter Seghers (1562-1612) and Catalijne Hercules (died 1616), both from Ghent; married in Amsterdam on 27 December 1614 to Anneken van der Brugghen (born 1574)
Deze persoon/entiteit in andere databases
Biografische gegevens
Werkzaam in
Hier wordt vermeld waar de kunstenaar (langere tijd) heeft gewerkt en in welke periode. Ook relevante studiereizen worden hier vermeld.
  • Zuidelijke Nederlanden (historische regio)
    if the family left for religious and/or economical reasons is unknown (Saur 2019)
  • Haarlem 1593
    the family left c. 1593 (Saur 2019)
  • Amsterdam 1593 - 1596
  • Leiden
  • Haarlem 1612
    member of St Luke guild as Hercules Pietersz (Rowlands 1979, p. 12)
  • Amsterdam 1614 - 1631
    about December 1614 in Amsterdam, married there a month later, bought a house at the Lindegracht in 1619 (Rowlands 1979, p. 12); was involved in May 1631 in the sale of about 98 paintings
  • Utrecht 1631
    mentioned as an art dealer (Rowlands 1979, p. 12)
  • Den Haag 1632 - 1638
    in 1633 mentioned as living in The Hague; in a document of 1638 the widow of Herules Pietersz (identical to the painter?) was mentioned as living in The Hague (Rowlands 1979, p. 12)
geboren
werkzaam in
overleden
Onderwerpen
In dit veld worden de diverse onderwerpscategorieën of genres vermeld die in het oeuvre van de beschreven kunstenaar voorkomen. De inhoud van dit veld is doorgaans meer gebaseerd op het aanwezige beeldmateriaal in het RKD dan op de literatuur.
berglandschap, landschap (als genre), architectuur (genre), vanitasstilleven, genrevoorstelling
also painted figure paintings, but none are currently known (Wurzbach 1910, p. 616); in 1663 a skull by Segers is mentioned (Bredius 1898, p. 10). Unsigned vanitas paintings that emerged in the 20th century support the attribution to Segers and are considered by the same painter as the skull (Oud Holland 1929, p. 279 and Rowlands 1979), but the evidence remains very thin (Van der Willigen/Meijer 2003, p. 180)
Materiaal/techniek
olieverf
Lid van
Ingevoerd op: 1992-02-07; Laatste wijziging: 2020-05-13

Reacties

Geen reacties

Mijn selecties

Mijn selecties

Uw huidige selectie zal gewist worden. Wilt u doorgaan?