Mainmenu

Explore

alle databases/site
Zoekhistorie
Geen zoekopdrachten gevonden
Monogrammeert als
PA
Kwalificaties
schilder, prentkunstenaar, tekenaar
He also designed glass windows (Saur 1992).
Nationaliteit/school
Noord-Nederlands
Geboren
Amsterdam 1508
ca. 1508
Overleden
Amsterdam 1575-06-02/1575-06-03
buried on June 3rd, 1575
Familierelaties
in dit veld wordt een familierelatie met één of meer andere kunstenaars vermeld.
patriarch of a dynasty that produced four generations of 14 painters (Saur 1992). He was married on 23 June 1542 to Kathalijn Cornelisdr. Beuckelaer (? - 1587), Father of Pieter Pietersz. I, Dirk and Aert Piertersz., grandfather of Pieter Pietersz. II; Joachim Beuckelaer was his nephew (Willigen/Meijer 2003); grandfather of Pieter Cosijn (1571-?) (De Roever 1889)
Zie ook
in dit veld vindt u verwijzingen naar een groepsnaam of naar de kunstenaars die deel uitma(a)k(t)en van de groep. Ook kunt u verwijzingen naar andere kunstenaars aantreffen als het gaat om samenwerking zonder dat er sprake is van een groep(snaam). Dit is bijvoorbeeld het geval bij kunstenaars die gedeelten in werken van een andere kunstenaar voor hun rekening hebben genomen (zoals bij P.P. Rubens en J. Brueghel I).
Deze kunstenaar in andere databases
Biografische gegevens
Werkzaam in
Hier wordt vermeld waar de kunstenaar (langere tijd) heeft gewerkt en in welke periode. Ook relevante studiereizen worden hier vermeld.
  • Amsterdam 1526
    It is surmised that he left for Italy, but there is no real proof for an Italian sojourn
  • Antwerpen 1535 - 1556
  • Amsterdam 1556 - 1575
    He returned in 1557 for the last time to Amsterdam, where he acquired citizenship in 1563 (Saur 1992).
geboren
werkzaam in
overleden
Onderwerpen
In dit veld worden de diverse onderwerpscategorieën of genres vermeld die in het oeuvre van de beschreven kunstenaar voorkomen. De inhoud van dit veld is doorgaans meer gebaseerd op het aanwezige beeldmateriaal in het RKD dan op de literatuur.
christelijk religieuze voorstelling, portret, stilleven, diervoorstelling (genre), genrevoorstelling, keukenstilleven, marktstilleven
Although he earned a reputation for his religious subjects, Aersten preferred genre scenes, to which his later works testify: a still life with fruits from 1551 in Raleigh is the first version of a work in Uppsala University; a still life with fruits from 1552 in Vienna of a rich interior is almost excessive (Willigen/Meijer 2003, p. 26).
Materiaal/techniek
olieverf
Lid van
Ingevoerd op: 1991-11-20; Gewijzigd op: 2017-05-19

Reacties

Geen reacties

Mijn selecties

Mijn selecties

Uw huidige selectie zal gewist worden. Wilt u doorgaan?