Mainmenu

atelier van Rembrandt of navolger van Rembrandt

Halffiguur van een man met baard en hoed, ca. 1655-1660
Cleveland (Ohio), The Cleveland Museum of Art, [..]
Bredius 1935, no. 246
Object gegevens
Objectcategorie
schilderij
Drager/materiaal
doek, olieverf
Vorm/maten
staande rechthoek 84.5 x 69.2 cm
Signatuur/opschrift
Informatie over de signatuur, datering, opschrift of merk op de voor- of achterzijde van het kunstwerk
Huidige toeschrijving
atelier van Rembrandt
of navolger van Rembrandt
Verworpen toeschrijving
Rembrandt
This painting was always viewed as an autograph Rembrandt until doubted by Bauch in 1966. He suggested an attribution to Carel Fabritius (Bauch 1966, p. 47). Gerson also expressed doubts about the attribution stating that "an attribution to Rembrandt is probably not right" (Bredius/Gerson 1969, no. 246). However, other authors remained convined of Rembrandt's authorship of this painting (Cassill 1982, p. 258-261). In the collection catalogue of The Cleveland Museum of 1993 the painting was listed as a work by a follower of Rembrandt (Chong 1993, p. 193). Nowadays the museum regards the painting as a work from Rembrandt's studio (online collection catalogue).
Datering
Exacte of globale datering van het kunstwerk; de zoekmarges van het werk in deze database staan tussen haakjes.
ca. 1655-1660 (1645 - 1660)
This painting has been dated variously to c. 1645 (Rosenberg/Valentiner 1909, p. 362); before the 1650s (Salinger 1956, p. 67, 69); start of the 1650s (Francis 1950, p. 191-193); c. 1657 (Hofstede de Groot 1907-1927, vol. 6 (1915), no. 414; Valentiner 1931, no. 130; Buffalo 1957, p. 24); late 1650s (Cassill 1982, p. 258-261). In the online collection catalogue of the museum the painting is listed as a work from c. 1655-1660.
Herkomst
Tentoonstellingen en literatuur
Beelddocumentatie
Externe links
Website museum
Ingevoerd op: 2016-02-04; Laatste wijziging: 2021-12-08

Reacties

Geen reacties

Mijn selecties

Mijn selecties

Uw huidige selectie zal gewist worden. Wilt u doorgaan?