Mainmenu
1 / 1

Rembrandt

Drie zangers, ca. 1624-1625
New York City, private collection The Leiden [..]
<a class="recordlink artists" href="/explore/artists/66219" title="Rembrandt"><span class="text">Rembrandt</span></a> <a class="recordlink artists" href="/explore/artists/66219" title="Rembrandt"><span class="text">Rembrandt</span></a> <a class="recordlink artists" href="/explore/artists/66219" title="Rembrandt"><span class="text">Rembrandt</span></a>
herkomst
verblijfplaats
Verder zoeken in RKDimages
Object gegevens
Objectcategorie
schilderij
Fysiek verband
Verwijzing bij 'samengestelde kunstwerken': werken die een geheel vormen of vormden, zoals altaarstukken, decoratieve stukken uit een betimmering of werken die bedoeld waren om samen te worden getoond, zoals pendanten en reeksen.

onderdeel van een reeks

a series of paintings depicting the five senses (the fifth painting, depicting the allegory of taste is unnaccounted for)
Drager/materiaal
paneel (eikenhout)
Baltic oak
Vorm/maten
staande rechthoek 21,6 x 17,6 cm
The panel was enlarged and overpainted in the eighteenth century, the measurements were 31,6 x 25 cm. (Corpus of Rembrandt Paintings 1982-2015, vol. 1 (1982), no. B 1). During restoration in 1988 the painting was restored to it's original size by Menno Dooijes (Sutton 2002, no. 42).
Signatuur/opschrift
Informatie over de signatuur, datering, opschrift of merk op de voor- of achterzijde van het kunstwerk
Huidige toeschrijving
Rembrandt
Since the discovery of this painting in the early twentieth century there has been a discussion about it's attribution. Bloch regarded it as a work by Rembrandt (Bloch 1933, p. 100-101). Rosenberg rejected this attribution stating that the painting is an old copy after Rembrandt (Rosenberg 1956, p. 354), while Bauch proposed an attribution to Dou (Bauch 1960, p. 227-228). In 1982 the RRP listed the painting in the B-category of the Corpus with paintings of which an attribution to Rembrandt cannot be accepted nor rejected (Corpus of Rembrandt Paintings 1982-2015, vol. 1 (1982), no. B 1). Tümpel regarded it as a work by an early follower of Rembrandt (Tümpel 1986, no. A 27). Since the restoration of the painting in 1988, removing the eighteenth century additions and overpainting, most art historians agree on an attribution to Rembrandt (see for instance: Sutton 2002, no. 42; Van Straten/Moerman 2005, p. 30; Weller et al. 2011, no. 1; Corpus of Rembrandt Paintings 1982-2015, vol. 6 (2015), no. 2).
Datering
Exacte of globale datering van het kunstwerk; de zoekmarges van het werk in deze database staan tussen haakjes.
ca. 1624-1625 (1624 - 1625)
Herkomst
Tentoonstellingen en literatuur
Beelddocumentatie
Ingevoerd op: 2005-02-02; Laatste wijziging: 2018-07-27

Reacties

Geen reacties

Mijn selecties

Mijn selecties

Uw huidige selectie zal gewist worden. Wilt u doorgaan?