Mainmenu

Explore

alle databases/site
Zoekhistorie
Zoeken Filter Database Actie
  • Afgekorte literatuur is Pont 1958
RKDimages

VERFIJN UW ZOEKOPDRACHT

Periode vervaardiging
U kunt een jaartal opgeven (format jjjj) of een periode (format jjjj - jjjj)
      
 
 
 
 
 
 
1640
1667
1694
1721
1748
1775
1799
Objectcategorie
Drager/materiaal
Materiaal/techniek
Vervaardigd in
Fysiek verband
Verwijzing bij 'samengestelde kunstwerken': werken die een geheel vormen of vormden, zoals altaarstukken, decoratieve stukken uit een betimmering of werken die bedoeld waren om samen te worden getoond, zoals pendanten en reeksen.
Afgebeelde plaats
0 geassocieerde plaatsen binnen kaartbeeld
24 resultaten, 1 - 24 getoond , pagina 1 van 1
Barent Fabritius
Tobit en Anna ruziënd om het geitebokje (Tobias 2:14-15), 1667 gedateerd
Sotheby's (New York City) 2010-01-28, nr. 274
Tobit en Anna ruziënd om het geitebokje (Tobias 2:14-15)
navolger van Rembrandt en mogelijk Constantijn à Renesse
De barmhartige Samaritaan brengt de gewonde reiziger naar de herberg, ca. 1650
Paris, Musée du Louvre, inv./cat.nr. 1737
De barmhartige Samaritaan brengt de gewonde reiziger naar de herberg
navolger van Rembrandt of atelier van Rembrandt
De centurion Cornelius, ca. 1660
London (England), Wallace Collection, inv./cat.nr. P86
De centurion Cornelius
pastiche naar Rembrandt
Christus en de overspelige vrouw, 18de eeuw
Whereabouts unknown
Christus en de overspelige vrouw
Barent Fabritius
Zelfportret met grote hoed, 1650 gedateerd
Frankfurt am Main, Städel Museum
Zelfportret met grote hoed
Barent Fabritius
Het offer van Manoach (Richteren 13::20), 1668-1669
Rudolph Lepke (Berlin) 1911-11-10, nr. 92
Het offer van Manoach (Richteren 13::20)
Barent Fabritius
Elkana vraagt zijn vrouw Hanna, die getergd wordt door Peninna, waarom zij weent (1 Samuel 1:8), 1655 gedateerd
Turin, Galleria Sabauda
Elkana vraagt zijn vrouw Hanna, die getergd wordt door Peninna, waarom zij weent (1 Samuel 1:8)
Barent Fabritius
De sater bij de boer (Aesopus), 1662 gedateerd
Bergamo, Pinacoteca dell'Accademia Carrara, inv./cat.nr. 58MR00054
De sater bij de boer (Aesopus)
Barent Fabritius
Simeon in de tempel zingt 'Nunc dimittis' met het Christuskind in zijn armen, 1668 gedateerd
Copenhagen, SMK - National Gallery of Denmark, inv./cat.nr. 217
Simeon in de tempel zingt 'Nunc dimittis' met het Christuskind in zijn armen
Barent Fabritius
Ongeïdentificeerde scène, mogelijk de zilveren beker in de zak van Benjamin aangetroffen (Genesis 44:11), ca. 1651
Kasteel Zeecrabbe (Ukkel), private collection Michel van Gelder
Ongeïdentificeerde scène, mogelijk de zilveren beker in de zak van Benjamin aangetroffen (Genesis 44:11)
Barent Fabritius
Anna brengt een bokje mee naar huis, Tobit denkt dat zij het gestolen heeft (Tobias 2-3), ca. 1654
Innsbruck, Tiroler Landesmuseum Ferdinandeum, inv./cat.nr. 600
Anna brengt een bokje mee naar huis, Tobit denkt dat zij het gestolen heeft (Tobias 2-3)
Barent Fabritius
De naamgeving van Johannes de Doper door zijn vader Zacharias (Lucas 1:59-63), ca. 1653
London (England), National Gallery (London), inv./cat.nr. 1339
De naamgeving van Johannes de Doper door zijn  vader Zacharias (Lucas 1:59-63)
Barent Fabritius
De naamgeving van Johannes de Doper door zijn vader Zacharias (Lucas 1:59-63), 1669 gedateerd
Frankfurt am Main, Städel Museum, inv./cat.nr. 90
De naamgeving van Johannes de Doper door zijn  vader Zacharias (Lucas 1:59-63)
Barent Fabritius
De aanbidding der herders, 1667 gedateerd
London (England), National Gallery (London), inv./cat.nr. 1338
De aanbidding der herders
Barent Fabritius
Cimon en Pero, Caritas Roimana, ca. 1653
York (England), York City Art Gallery, inv./cat.nr. YORAG 897
Cimon en Pero, Caritas Roimana
Barent Fabritius
Bileam slaat zijn ezelin tot drie keer toe, terwijl deze neerknielt voor de engel, die haar de weg verspert (Numeri 22:22-35), 1672 gedateerd
Maurice Rheims (Paris) 1949-05-25, nr. 19
Bileam slaat zijn ezelin tot drie keer toe, terwijl deze neerknielt voor de engel, die haar de weg verspert (Numeri 22:22-35)
Barent Fabritius
De wegzending van Hagar en Ismaël (Genesis 21:18-21), ca. 1652-1653
San Francisco, M.H. de Young Memorial Museum
De wegzending van Hagar en Ismaël (Genesis 21:18-21)
toegeschreven aan Johann Ulrich Mayr
Jozef legt de droom van de bakker uit (Genesis 40:16-19), ca. 1654
Private collection
Jozef legt de droom van de bakker uit (Genesis 40:16-19)
Anoniem
Meisje met een hoen
Rohrau (Austria), Schloss Rohrau (Graf Harrach)
Meisje met een hoen
navolger van Rembrandt
Jacobs afscheid van Benjamin (Genesis 43:13), 1650-1660
Chicago (Illinois), The Art Institute of Chicago, inv./cat.nr. 1937.463
Jacobs afscheid van Benjamin (Genesis 43:13)
Barent Fabritius
Portret van een man, waarschijnlijk een zelfportret, 1660 gedateerd
Amsterdam/Genève, Salomon Lilian Old Master Paintings
Portret van een man, waarschijnlijk een zelfportret
Barent Fabritius
Portret van Willem van der Helm (?-1675), Belytgen Cornelisdr. van der Schel (?-1661) en Leendert van der Helm (1655-1664), 1656 gedateerd
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. SK-A-1304
Portret van Willem van der Helm (?-1675), Belytgen Cornelisdr. van der Schel (?-1661) en Leendert van der Helm (1655-1664)
Barent Fabritius
De gelijkenis van de Verloren Zoon (Lucas 15:11-32), 1660-1661
Amsterdam, Rijksmuseum, inv./cat.nr. A 2958
De gelijkenis van de Verloren Zoon (Lucas 15:11-32)
Barent Fabritius
De evangelist Mattheüs met de engel, 1656 gedateerd
Montreal (Canada), Montreal Museum of Fine Arts, inv./cat.nr. 1990.13
De evangelist Mattheüs met de engel
Mijn selecties

Mijn selecties

Uw huidige selectie zal gewist worden. Wilt u doorgaan?