Mainmenu

Explore

alle databases/site
Zoekhistorie
Zoeken Filter Database Actie
  • Onderwerpstrefwoorden is troon
  • Naam kunstenaar is Anoniem
RKDimages

VERFIJN UW ZOEKOPDRACHT

Periode vervaardiging
U kunt een jaartal opgeven (format jjjj) of een periode (format jjjj - jjjj)
      
 
 
 
 
 
 
1250
1363
1476
1589
1702
1815
1925
Fysiek verband
Verwijzing bij 'samengestelde kunstwerken': werken die een geheel vormen of vormden, zoals altaarstukken, decoratieve stukken uit een betimmering of werken die bedoeld waren om samen te worden getoond, zoals pendanten en reeksen.
genre
Afgebeelde plaats
0 geassocieerde plaatsen binnen kaartbeeld
90 resultaten, 1 - 50 getoond , pagina 1 van 2
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) tweede helft jaren 1630
Keizer Maximiliaan verleent de stad Amsterdam het recht de keizerskroon in haar wapen te voeren, tweede helft jaren 1630
Amsterdam, Amsterdam Museum, inv./cat.nr. B 1174
Keizer Maximiliaan verleent de stad Amsterdam het recht de keizerskroon in haar wapen te voeren
Anoniem Vlaanderen (regio) 17de eeuw naar Peter Paul Rubens
De edelmoedigheid van Scipio, 17de eeuw
Private collection
De edelmoedigheid van Scipio
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) eerste helft 18de eeuw
Joas wordt tot koning wordt uitgeroepen; Atalja scheurt zich de klederen en wordt door Jojada ter dood veroordeeld (2 Koningen 11:12-15), eerste helft 18de eeuw
Edam (Edam-Volendam), Gemeente Edam-Volendam
Joas wordt tot koning wordt uitgeroepen; Atalja scheurt zich de klederen en wordt door Jojada ter dood veroordeeld (2 Koningen 11:12-15)
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1600
Ahasveros reikt Ester zijn gouden scepter toe (Ester 5:2), ca. 1600
Linz-Nordico, Stadtmuseum Linz-Nordico, inv./cat.nr. S IV/231, als De koningin van Sheba voor koning Salomo, ca. 1600?
Ahasveros reikt Ester zijn gouden scepter toe (Ester 5:2)
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) 17de eeuw
De tempelschatten worden namens koning Achaz aangeboden aan Tiglatpileser (2 Koningen 16:8), 17de eeuw
Dorotheum (Vienna) 1999-04-29, nr. 642
De tempelschatten worden namens koning Achaz aangeboden aan Tiglatpileser (2 Koningen 16:8)
Anoniem Brussel eerste helft 16de eeuw
De Heilige Maagschap, eerste helft 16de eeuw
Paris/Bazel, Galerie Jean-François Heim
De Heilige Maagschap
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) eerste helft 16de eeuw
Maria met kind, eerste helft 16de eeuw
Whereabouts unknown
Maria met kind
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) tweede helft 15de eeuw of navolger van Hans Memling of Meester van de Legende van de Heilige Lucia
Maria met kind en engelen, tweede helft 15de eeuw
Modena, Galleria Estense
Maria met kind en engelen
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) 16de eeuw
Legerkamp met een tronende vorst die een edelman kust, 16de eeuw
Finarte (Milaan) 2000-11-22, nr. 54
Legerkamp met een tronende vorst die een edelman kust
omgeving van Pieter Coecke van Aelst (I)
De Heilige Familie, tweede kwart 16de eeuw
Galerie Koller (Zürich) 1998-03-18 - 1998-03-20, nr. 19
De Heilige Familie
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) 17de eeuw
Allegorische voorstelling op het bewind van Alva, 17de eeuw
Middelburg (Zeeland), Zeeuws Museum, inv./cat.nr. G 1688
Allegorische voorstelling op het bewind van Alva
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1530
Maria met kind en de H. Bernardus van Clairvaux, ca. 1530
Utrecht, Museum Catharijneconvent, inv./cat.nr. ABM s60
Maria met kind en de H. Bernardus van Clairvaux
Master of the Magdalen Legend
Tronende Madonna met kind
Antwerp, Museum Mayer van den Bergh, inv./cat.nr. 381
Tronende Madonna met kind
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) 17de eeuw
Satire op het bewind van Cromwell, 17de eeuw
London (England), British Museum, inv./cat.nr. 1891.6.17.22; cat. Hind dl. 4, 1931, p. 135, nr. 67
Satire op het bewind van Cromwell
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) tweede helft 16de eeuw
Episode uit het leven van de H. Homobonus, tweede helft 16de eeuw
Sotheby's (Amsterdam) 1998-05-06, nr. 52
Episode uit het leven van de H. Homobonus
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) eerste helft 16de eeuw
Tronende Maria met kind, met een landschap op de achtergrond, eerste helft 16de eeuw
Sotheby's (London (England)) 2004-12-09, nr. 101
Tronende Maria met kind, met een landschap op de achtergrond
toegeschreven aan Marcellus Coffermans of Anoniem Antwerpen ca. 1550
De H. Catharina (links), de Heilige Familie met een engel (midden), de H. Barbara (rechts), ca. 1550
Christie's (New York City) 2004-01-23, nr. 16
De H. Catharina (links), de Heilige Familie met een engel (midden), de H. Barbara (rechts)
wandtapijtweverij van Anoniem Brugge na 1673 naar ontwerp van Cornelis Schut (I)
Retorica, na 1673
Rome, Musei Vaticani
Retorica
wandtapijtweverij van Anoniem Brugge ca. 1650-1675 naar ontwerp van Cornelis Schut (I)
Retorica, ca. 1650-1675
Paris, art dealer Thierard Frères
Retorica
wandtapijtweverij van Anoniem Brugge na 1673 naar ontwerp van Cornelis Schut (I)
Retorica, na 1673
Parke-Bernet Galleries 1938-12-15, nr. 559
Retorica
wandtapijtweverij van Anoniem Brussel derde kwart 17de eeuw naar ontwerp van Jacob Jordaens (I)
De woeker is een groot kwaad, een erge pest in de stad, derde kwart 17de eeuw
Tarragona, Museo Diocesano (Tarragona)
De woeker is een groot kwaad, een erge pest in de stad
wandtapijtweverij van Anoniem Brussel 1660-1699 naar ontwerp van Jacob Jordaens (I)
Dido en Jarbas, 1660-1699
Galerie Moderne 1970-04-27 - 1970-04-28, nr. 1222, afb. 9
Dido en Jarbas
wandtapijtweverij van Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) vierde kwart 17de eeuw naar ontwerp van Jacob Jordaens (I)
Karel de Grote benoemt zijn zoon Louis tot mederegent en zijn kleinzoon Bernard tot koning van Italië, vierde kwart 17de eeuw
Rome, Palazzo Venezia
Karel de Grote benoemt zijn zoon Louis tot mederegent en zijn kleinzoon Bernard tot koning van Italië
wandtapijtweverij van Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) vierde kwart 17de eeuw naar ontwerp van Jacob Jordaens (I)
De kroning van Karel de Grote, vierde kwart 17de eeuw
Rome, Palazzo Venezia
De kroning van Karel de Grote
wandtapijtweverij van Anoniem Brussel tweede helft 17de eeuw naar ontwerp van Jacob Jordaens (I)
De schepping van de paard, tweede helft 17de eeuw
Galerie Georges Petit 1919-05-30, nr. 26
De schepping van de paard
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1500-1520
Anna-te-Drieën met Joachim en Jozef, ca. 1500-1520
Private collection
Anna-te-Drieën met Joachim en Jozef
wandtapijtweverij van Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) tweede helft 17de eeuw naar ontwerp van Abraham van Diepenbeeck
De koningin van Seba komt met een talrijk gevolg voor Salomo (1 Koningen 10:1-2), tweede helft 17de eeuw
Stockholm, private collection L. Osterman
De koningin van Seba komt met een talrijk gevolg voor Salomo (1 Koningen 10:1-2)
Anoniem 6 september 1898
De inhuldiging van koningin Wilhelmina (1880-1862), 6 september 1898
The Hague, RKD - Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
De inhuldiging van koningin Wilhelmina (1880-1862)
Anoniem Vlaanderen (regio) 17de eeuw
De edelmoedigheid van Scipio, 17de eeuw
Cadaqués, Museo Perrot-Moore
De edelmoedigheid van Scipio
Anoniem Florence ca. 1530
Maria en kind, ca. 1530
Frankfurt am Main, Städel Museum, inv./cat.nr. 1167
Maria en kind
Anoniem Keulen ca. 1512-1515
Heilige drieëenheid met engelen en heiligen, ca. 1512-1515
Cologne, Wallraf-Richartz-Museum, inv./cat.nr. 203
Heilige drieëenheid met engelen en heiligen
Anoniem 1827
De Belgische Maagd voor koning Willem I (1772-1843), 1827
Amsterdam, Rijksprentenkabinet, inv./cat.nr. RP-P-1905-1147
De Belgische Maagd voor koning Willem I (1772-1843)
Anoniem Nederland ca. 1890
Portret van koningin Emma (1858-1934), ca. 1890
Apeldoorn, Paleis Het Loo Nationaal Museum
Portret van koningin Emma (1858-1934)
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) ca. 1490
Christus voor Pilatus, ca. 1490
Christie's 2005-11-16, nr. 45
Christus voor Pilatus
Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) tweede helft 17de eeuw
Vogelconcert, tweede helft 17de eeuw
Moscow, Pushkin Museum, inv./cat.nr. 500
Vogelconcert
wandtapijtweverij van Jan van der Goten naar ontwerp van Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) 1670-1674
Jefta stuurt boodschappers naar de koning van de Ammonieten (Richteren 11: 12-28), 1670-1674
Stockholm, Royal Collections Sweden, inv./cat.nr. 60
Jefta stuurt boodschappers naar de koning van de Ammonieten (Richteren 11: 12-28)
wandtapijtweverij van Anoniem Brussel 1510-1515 naar ontwerp van Anoniem Zuidelijke Nederlanden (historische regio) 1510-1515
Hemelvaart van Christus, 1510-1515
Kasteel de Haar (Haarzuilens), foundation Stcihting Kasteel de Haar
Hemelvaart van Christus
wandtapijtweverij van Anoniem Nederlanden (historische regio) 17de eeuw naar ontwerp van Anoniem 17de eeuw
Tussenkomst van de Sabijnse vrouwen en een onbekende voorstelling, 17de eeuw
Private collection
Tussenkomst van de Sabijnse vrouwen en een onbekende voorstelling
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) 17de eeuw
Christus voor Herodes, 17de eeuw
Weimar (Thüringen), Stiftung Weimarer Klassik und Kunstsammlungen, inv./cat.nr. KK 4818
Christus voor Herodes
wandtapijtweverij van Anoniem na 1635 naar ontwerp van Peter Paul Rubens
De toorn van Achilles, na 1635
Manson & Woods Christie (London (England)) 1983-07-14, nr. 209
De toorn van Achilles
wandtapijtweverij van Anoniem na 1635 naar ontwerp van Peter Paul Rubens
De toorn van Achilles, na 1635
Hubert Le Blanc (Paris) 1989-05-26, nr. 123
De toorn van Achilles
wandtapijtweverij van Anoniem na 1635 naar ontwerp van Peter Paul Rubens
De toorn van Achilles, na 1635
Rotterdam, Museum Boijmans Van Beuningen, inv./cat.nr. MBT 60 (KN&V)
De toorn van Achilles
Anoniem vermoedelijk eind 17e eeuw en school van Gurij Nikitin
Christus, Maria en heiligen, vermoedelijk eind 17e eeuw
Kostroma, Opstandingskerk (Kostroma)
Christus, Maria en heiligen
Anoniem na 1616 naar ontwerp van Peter Paul Rubens
Het oordeel van Salomo: Salomo beveelt een soldaat het levende kind in tweeën te snijden ; De ware moeder smeekt het levende kind zeker niet te doden (1 Koningen 3:25-27), na 1616
Private collection
Het oordeel van Salomo: Salomo beveelt een soldaat het levende kind in tweeën te snijden ; De ware moeder smeekt het levende kind zeker niet te doden (1 Koningen 3:25-27)
Anoniem na 1616 naar ontwerp van Peter Paul Rubens
Het oordeel van Salomo: Salomo beveelt een soldaat het levende kind in tweeën te snijden ; De ware moeder smeekt het levende kind zeker niet te doden (1 Koningen 3:25-27), na 1616
Private collection
Het oordeel van Salomo: Salomo beveelt een soldaat het levende kind in tweeën te snijden ; De ware moeder smeekt het levende kind zeker niet te doden (1 Koningen 3:25-27)
Anoniem na 1616 naar ontwerp van Peter Paul Rubens
Het oordeel van Salomo: Salomo beveelt een soldaat het levende kind in tweeën te snijden ; De ware moeder smeekt het levende kind zeker niet te doden (1 Koningen 3:25-27), na 1616
Private collection
Het oordeel van Salomo: Salomo beveelt een soldaat het levende kind in tweeën te snijden ; De ware moeder smeekt het levende kind zeker niet te doden (1 Koningen 3:25-27)
Anoniem na 1616 naar ontwerp van Peter Paul Rubens
Het oordeel van Salomo: Salomo beveelt een soldaat het levende kind in tweeën te snijden ; De ware moeder smeekt het levende kind zeker niet te doden (1 Koningen 3:25-27), na 1616
Private collection
Het oordeel van Salomo: Salomo beveelt een soldaat het levende kind in tweeën te snijden ; De ware moeder smeekt het levende kind zeker niet te doden (1 Koningen 3:25-27)
Anoniem na 1617 naar ontwerp van Peter Paul Rubens
Het oordeel van Salomo: Salomo beveelt een soldaat het levende kind in tweeën te snijden ; De ware moeder smeekt het levende kind zeker niet te doden (1 Koningen 3:25-27), na 1617
Private collection
Het oordeel van Salomo: Salomo beveelt een soldaat het levende kind in tweeën te snijden ; De ware moeder smeekt het levende kind zeker niet te doden (1 Koningen 3:25-27)
Anoniem na 1627 naar Peter Paul Rubens
Salomo brengt offerandes op het altaar te Gibeon (1 Koningen 3:4), na 1627
Whereabouts unknown
Salomo brengt offerandes op het altaar te Gibeon (1 Koningen 3:4)
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) 18de eeuw
Ontwerp voor een toneeldecor, 18de eeuw
Christie's (Amsterdam) 2015-05-13, nr. 1 a
Ontwerp voor een toneeldecor
Mijn selecties

Mijn selecties

Uw huidige selectie zal gewist worden. Wilt u doorgaan?