Mainmenu

Explore

alle databases/site
Zoekhistorie
Zoeken Filter Database Actie
  • Naam kunstenaar is Anoniem
RKDimages

VERFIJN UW ZOEKOPDRACHT

geselecteerde filters
Periode vervaardiging
U kunt een jaartal opgeven (format jjjj) of een periode (format jjjj - jjjj)
      
 
 
 
 
 
 
-464
-50 
364 
778 
1192
1606
2017
Fysiek verband
Verwijzing bij 'samengestelde kunstwerken': werken die een geheel vormen of vormden, zoals altaarstukken, decoratieve stukken uit een betimmering of werken die bedoeld waren om samen te worden getoond, zoals pendanten en reeksen.
0 geassocieerde plaatsen binnen kaartbeeld
38636 resultaten, 1 - 50 getoond , pagina 1 van 773
Anoniem Antwerpen ca. 1520 en Friedrich Wilhelm Mengelberg
Mariaretabel, ca. 1520
Boslar, St. Gereonkirche (Boslar)
Mariaretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1520 en Friedrich Wilhelm Mengelberg
De annunciatie, de visitatie, de aanbidding der Wijzen, de besnijdenis, de presentatie in de tempel, het huwelijk van Maria en Jozef, de kruisiging, het sterfbed van Maria (middendeel), ca. 1520
Boslar, St. Gereonkirche (Boslar)
De annunciatie, de visitatie, de aanbidding der Wijzen, de besnijdenis, de presentatie in de tempel, het huwelijk van Maria en Jozef, de kruisiging,  het sterfbed van Maria (middendeel)
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) 2e helft 17e eeuw
Bosstilleven met slang, vlinders, slak, spin en andere insecten, 2e helft 17e eeuw
Christie's (London (England)) 2014-07-08, nr. 423
Bosstilleven met slang, vlinders, slak, spin en andere insecten
Anoniem Antwerpen ca. 1525
Mariaretabel, ca. 1525
Braniewo, St. Katharina von Alexandrien Kirche
Mariaretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1525
De H. Joris met draak (buitenzijde linkerluik); De H. Nicolaas (buitenzijde rechterluik); De H. Maria Magdalena (buitenzijde linker bovenluik); De H. Catharina (buitenzijde rechter bovenluik), ca. 1525
Braniewo, St. Katharina von Alexandrien Kirche
De H. Joris met draak (buitenzijde linkerluik); De H. Nicolaas (buitenzijde rechterluik); De H. Maria Magdalena (buitenzijde linker bovenluik); De H. Catharina (buitenzijde rechter bovenluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1525
De visitatie, de aanbidding der herders, de vlucht naar Egypte, het huwelijk van Maria en Jozef, het sterfbed van Maria en de tenhemelopneming van Maria, de aanbidding der Wijzen (middendeel), ca. 1525
Braniewo, St. Katharina von Alexandrien Kirche
De visitatie, de aanbidding der herders, de vlucht naar Egypte, het huwelijk van Maria en Jozef, het sterfbed van Maria en de tenhemelopneming van Maria, de aanbidding der Wijzen (middendeel)
omgeving van Anthonie de Grebber
Vertumnus en Pomona, tweede helft 17de eeuw
Sotheby's (London (England)) 2011-10-27, nr. 291
Vertumnus en Pomona
Anoniem Brussel ca. 1515-1520 en Anoniem Duitsland ca. 1515-1520
Passieretabel, ca. 1515-1520
Uppland, Bro kyrka (Uppland)
Passieretabel
Anoniem Brussel ca. 1515-1520 en Anoniem Duitsland ca. 1515-1520
De vier evangelisten, de Gregoriusmis en de Marianum, ca. 1515-1520
Uppland, Bro kyrka (Uppland)
De vier evangelisten, de Gregoriusmis en de Marianum
Anoniem Brussel ca. 1515-1520 en Anoniem Duitsland ca. 1515-1520
De gevangenneming van Christus, de bespotting van Christus (binnenzijde linkerluik); Kajafas scheurt Christus' kleren (binnenzijde linker bovenluik); Ecce Homo, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming, de graflegging (middendeel); Christus in limbo (binnenzijde rechter bovenluik); De verrijzenis, Christus' Hemelvaart (binnenzijde rechterluik), ca. 1515-1520
Uppland, Bro kyrka (Uppland)
De gevangenneming van Christus, de bespotting van Christus (binnenzijde linkerluik); Kajafas scheurt Christus' kleren (binnenzijde linker bovenluik); Ecce Homo, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming, de graflegging (middendeel); Christus in limbo (binnenzijde rechter bovenluik); De verrijzenis, Christus' Hemelvaart (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Nederlanden (historische regio) 17de eeuw
Bergachtig rivierlandschap met reizigers, 17de eeuw
Memphis (Tennessee), Memphis Brooks Museum of Art, inv./cat.nr. 2012.26-14
Bergachtig rivierlandschap met reizigers
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) 18de eeuw
Interieur met een rokende soldaat, 18de eeuw
Memphis (Tennessee), Memphis Brooks Museum of Art, inv./cat.nr. 2012.26.15
Interieur met een rokende soldaat
Anoniem Kortrijk ca. 1520 of Anoniem Oudenaarde ca. 1520 of Anoniem Gent ca. 1520 of Anoniem Utrecht (stad) ca. 1520
Johannesretabel, ca. 1520
Hemelveerdegem, Sint-Jan de Doper (Hemelveerdegem)
Johannesretabel
Anoniem Brussel ca. 1520-1525 en Jan van Coninxloo (II)
Het huwelijk van Joachim en Anna, Joachim verspreidt almoezen, Moses snijdt twee stenen tabletten, het offer van Joachim geweigerd door de priester (binnenzijde linkerluik); Joachim in de wildernis met zijn herders, het gebed van de heilige Anna, de ontmoeting van Anna en Joachim aan de Gouden Poort, de geboorte van Maria, de presentatie van Maria in de tempel (middendeel); Het verhaal van Cain en Abel, de dood van Joachim, de begravenis van Joachim (binnenzijde rechterluik), ca. 1520-1525
Uppsala, Uppsala domkyrka
Het huwelijk van Joachim en Anna, Joachim verspreidt almoezen, Moses snijdt twee stenen tabletten, het offer van Joachim geweigerd door de priester (binnenzijde linkerluik); Joachim in de wildernis met zijn herders, het gebed van de heilige Anna, de ontmoeting van Anna en Joachim aan de Gouden Poort, de geboorte van Maria, de presentatie van Maria in de tempel (middendeel); Het verhaal van Cain en Abel, de dood van Joachim, de begravenis van Joachim (binnenzijde rechterluik)
en Anoniem Antwerpen ca. 1510-1520
Johannes de Doper (buitenzijde linker bovenluik); H. Nikolaas (buitenzijde rechter bovenluik); Annunciatie (buitenzijde linker- en rechterluik), ca. 1510-1520
Sønderborg, Ulkebøl Kirke
Johannes de Doper (buitenzijde linker bovenluik); H. Nikolaas (buitenzijde rechter bovenluik); Annunciatie (buitenzijde linker- en rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1530 en atelier van Adrien-Hubert Bressers
Passieretabel met Kindsheid van Christus, ca. 1530
's Herenelderen, Sint-Stefaan ('s Herenelderen)
Passieretabel met Kindsheid van Christus
Anoniem Antwerpen ca. 1510-1520
Johannes de Doper (buitenzijde linker bovenluik); H. Nikolaas (buitenziijde rechter bovenluik); H. Franciscus, Madonna met kind (linkerluik); HH. Catharina, H. Antonius van Padua (rechterluik), ca. 1510-1520
Sønderborg, Ulkebøl Kirke
Johannes de Doper (buitenzijde linker bovenluik); H. Nikolaas (buitenziijde rechter bovenluik); H. Franciscus, Madonna met kind (linkerluik); HH. Catharina, H. Antonius van Padua (rechterluik)
atelier van Jan van Cleef (II) en Anoniem Antwerpen ca. 1510-1520
De Maagschap van Anna, martelaarschap van de HH. Catharina (binnenzijde linkerluik); Aanbidding der Wijzen, de kroning van Maria (middendeel); Dood van Maria, De Mis van Gregorius (binnenzijde rechterluik); De HH. Barbara (binnenzijde linker bovenluik); De HH. Catharina (binnenzijde rechter bovenluik), ca. 1510-1520
Sønderborg, Ulkebøl Kirke
De Maagschap van Anna, martelaarschap van de HH. Catharina (binnenzijde linkerluik); Aanbidding der Wijzen, de kroning van Maria (middendeel); Dood van Maria, De Mis van Gregorius (binnenzijde rechterluik); De HH. Barbara (binnenzijde linker bovenluik); De HH. Catharina (binnenzijde rechter bovenluik)
Anoniem 1856-1862
Portret van Louise Josephine Eugenie Bernadotte (1851-1926), 1856-1862
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van Louise Josephine Eugenie Bernadotte (1851-1926)
Anoniem ca. 1874
Portret van koning Willem III van Oranje-Nassau (1817-1890), ca. 1874
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van koning Willem III van Oranje-Nassau (1817-1890)
Anoniem 1895
Groepsportret met regentes Emma (1858-1934) en prinses Wilhelmina (1880-1962), 1895
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Groepsportret met regentes Emma (1858-1934) en prinses Wilhelmina (1880-1962)
Anoniem ca. 1910-1920
Portret van Emma van Waldeck Pyrmont (1858-1934), ca. 1910-1920
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van Emma van Waldeck Pyrmont (1858-1934)
Anoniem 1808
Portret van Johannes Eduardus Henricus Theodorus Speyart van Woerden (1781-1847), 1808
Private collection
Portret van Johannes Eduardus Henricus Theodorus Speyart van Woerden (1781-1847)
Anoniem vierde kwart 19de eeuw
Portret van Gerardus Frederik Westerman (1807-1890), vierde kwart 19de eeuw
Whereabouts unknown
Portret van Gerardus Frederik Westerman (1807-1890)
toegeschreven aan Karel-Hendrik Geerts
Retabel met de Heilige Kruisvinding, 19de eeuw
Leuven, Katholieke Universiteit Leuven, inv./cat.nr. ARB36
Retabel met de Heilige Kruisvinding
Anoniem Noordelijke Nederlanden (historische regio) 1631 gedateerd
Portret van een man, waarschijnlijk Adriaan Valckenier (1586-1654), 1631 gedateerd
Private collection
Portret van een man, waarschijnlijk Adriaan Valckenier (1586-1654)
Anoniem ca. 1870
Portret van Christian Ludewig Rümke (1797-1870), ca. 1870
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van Christian Ludewig Rümke (1797-1870)
Anoniem 1900
Portret van Hector Rümke (1896-1961), 1900
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van Hector Rümke (1896-1961)
Anoniem 1922
Portret van Hector Rümke (1896-1961) en Henriette Wilhelmina Johanna Everts (1893-1995), 1922
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van Hector Rümke (1896-1961) en Henriette Wilhelmina Johanna Everts (1893-1995)
Anoniem 1920
Portret van Hector Rümke (1896-1961) en Henriette Wilhelmina Johanna Everts (1893-1995), 1920
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van Hector Rümke (1896-1961) en Henriette Wilhelmina Johanna Everts (1893-1995)
Anoniem Antwerpen ca. 1515-1520 en Meester van 1518
Passieretabel met taferelen uit het leven van Thomas Becket, ca. 1515-1520
Waase, St.-Marien-Kirche (Waase)
Passieretabel met taferelen uit het leven van Thomas Becket
Anoniem ca. 1925
Portret van Hector Rümke (1896-1961), ca. 1925
The Hague, RKD – Nederlands Instituut voor Kunstgeschiedenis (Collectie Iconografisch Bureau)
Portret van Hector Rümke (1896-1961)
Anoniem Antwerpen ca. 1535 en navolger van Pieter Coecke van Aelst (I)
Passieretabel, ca. 1535
Philadelphia (Pennsylvania), Philadelphia Museum of Art, inv./cat.nr. 45-25-117
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1535 en navolger van Pieter Coecke van Aelst (I)
Christus in Gethsemane, de gevangenneming, Christus voor Pilatus, de annunciatie, de visitatie (binnenzijde linkerluik); De aanbidding der herders, de besnijdenis, de aanbidding der Wijzen, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); De kindermoord, de vlucht naar Egypte, de graflegging , de opstanding, Christus verschijnt aan Maria (binnenzijde rechterluik), ca. 1535
Philadelphia (Pennsylvania), Philadelphia Museum of Art, inv./cat.nr. 45-25-117
Christus in Gethsemane, de gevangenneming, Christus voor Pilatus, de annunciatie, de visitatie (binnenzijde linkerluik); De aanbidding der herders, de besnijdenis, de aanbidding der Wijzen, de kruisdraging, de kruisiging, de bewening (middendeel); De kindermoord, de vlucht naar Egypte, de graflegging , de opstanding, Christus verschijnt aan Maria (binnenzijde rechterluik)
toegeschreven aan Anoniem Brussel ca. 1515-1520
Passieretabel, ca. 1515-1520
Pocklington, Church of All Saints (Pocklington)
Passieretabel
Anoniem Henegouwen (prov.) ca. 1550
Passieretabel, ca. 1550
Ramousies, Église Saint-Sulpice (Ramousies)
Passieretabel
Anoniem Oostenrijk ca. 1490
De aanbidding der koningen, ca. 1490
Prague, Národní Galerie v Praze, inv./cat.nr. O 10554
De aanbidding der koningen
Anoniem Henegouwen (prov.) 16de eeuw
Scenes uit het leven van H. Sulipicius, 16de eeuw
Ramousies, Église Saint-Sulpice (Ramousies)
Scenes uit het leven van H. Sulipicius
mogelijk Anoniem Antwerpen 16de eeuw
De geboorte van Christus, de aanbidding der wijzen (linkerluik); De annunciatie, de visitatie (rechterluik), 16de eeuw
Ramousies, Église Saint-Sulpice (Ramousies)
De geboorte van Christus, de aanbidding der wijzen (linkerluik); De annunciatie, de visitatie (rechterluik)
Anoniem Schwaben (distr.) ca. 1530
Portret van een man, ca. 1530
Prague, Národní Galerie v Praze, inv./cat.nr. DO 4166
Portret van een man
Anoniem Duitsland late 16de eeuw naar Albrecht Dürer
Maria met kind, late 16de eeuw
Prague, Národní Galerie v Praze, inv./cat.nr. VO 10401
Maria met kind
Anoniem Henegouwen (prov.) ca. 1540
Mariaretabel, ca. 1540
Église Saint-Germain-l'Auxerrois (Paris), Église Saint-Germain-l'Auxerrois (Paris)
Mariaretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1515
Passieretabel, ca. 1515
Église Saint-Germain-l'Auxerrois (Paris), Église Saint-Germain-l'Auxerrois (Paris)
Passieretabel
atelier van Robert Moreau of Anoniem Antwerpen ca. 1520
Passieretabel, ca. 1520
Les Riceys, Église Saint-Pierre-ès-Liens (Les Riceys)
Passieretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1550
Passie- en Kindsheidretabel, ca. 1550
Les Riceys, Église Saint-Pierre-ès-Liens (Les Riceys)
Passie- en Kindsheidretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1543
Passie en kindsheidretabel, ca. 1543
Pont-à-Mousson, Église Saint-Laurent (Pont-à-Mousson)
Passie en kindsheidretabel
Anoniem Antwerpen ca. 1543
De doop van Christus in de Jordaan, de opwekking van Lazarus, Christus en de Samaritaanse vrouw (buitenzijde linkerluik); Christus geneest een blinde, de Transfiguratie, Christus in verzoeking (buitenzijde rechterluik), ca. 1543
Pont-à-Mousson, Église Saint-Laurent (Pont-à-Mousson)
De doop van Christus in de Jordaan, de opwekking van Lazarus, Christus en de Samaritaanse vrouw (buitenzijde linkerluik); Christus geneest een blinde, de Transfiguratie, Christus in verzoeking (buitenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen ca. 1543
Chrisus in Gethsemane, de gevangenneming, Christus voor Pilatus, het huwelijk van Maria en Jozef, de annunciatie (binnenzijde linkerluik); De aanbidding der herders, de presentatie in de tempel, de aanbidding der Wijzen, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (middendeel); Christus verschijnt aan Maria, de graflegging, de opstanding, de kindermoord, de vlucht naar Egypte (binnenzijde rechterluik), ca. 1543
Pont-à-Mousson, Église Saint-Laurent (Pont-à-Mousson)
Chrisus in Gethsemane, de gevangenneming, Christus voor Pilatus, het huwelijk van Maria en Jozef, de annunciatie (binnenzijde linkerluik); De aanbidding der herders, de presentatie in de tempel, de aanbidding der Wijzen, de kruisdraging, de kruisiging, de kruisafneming (middendeel); Christus verschijnt aan Maria, de graflegging, de opstanding, de kindermoord, de vlucht naar Egypte (binnenzijde rechterluik)
Anoniem Antwerpen eerste kwart 16de eeuw
Mariaretabel, eerste kwart 16de eeuw
Rennes, Cathédrale Saint-Pierre (Rennes)
Mariaretabel
naar Gerard Seghers
Christus aan de martelpaal, tussen ca. 1650-1674
Aachen, Suermondt-Ludwig-Museum, inv./cat.nr. GK 348
Christus aan de martelpaal
Mijn selecties

Mijn selecties

Uw huidige selectie zal gewist worden. Wilt u doorgaan?